آموزش کودکان

۶ تا از بهترین روغن ها برای ماساژ نوزاد متولد شده

bestkid b

به گفته بهترین آموزشگاه ماساژ در تهران ماساژ فقط یک راه برای پیوند عاطفی و فیزیکی با کودک نیست بلکه دارای فواید مختلف بسیار است. ماساژ می تواند به خواب بهتر، بهبود هضم غذا، تحریک سریع مغز کودک و رفع مشکلات پوستی کمک کند.

همچنین به نظر می رسد که ماساژ دادن می تواند به بهبود سلامت روان مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند کمک کند و در عین حال پدران نیز می توانند از آن به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط با کودک خود و درک بهتر نیازهای او استفاده کنند.

درمورد ماساژ دادن و بهترین روغن ها برای کودک مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

سازمان تامین ملی بهداشت و سلامت بریتانیا (NHS) توصیه می کند تا یک ماه پس از تولد، از هیچ گونه روغنی برروی پوست نوزاد استفاده نکنید. با این وجود انتخاب روغن مناسب برای ماساژ نوزاد بسیار مهم است، زیرا پوست فرزند دلبند شما در این زمان بسیار حساس است. اگر می خواهید بدانید بهترین روغن ها برای پوست ظریف نوزاد کدام است، در این مطلب همراه ما باشید.

اقدامات لازم قبل از انتخاب روغن ماساژ

انتخاب روغن ماساژ نامناسب ممکن است باعث عوارض جانبی مانند بثورات پوستی و تجمع باکتری ها شود.

  • برای انتخاب روغن مناسب برای کودک خود با یک متخصص اطفال مشورت کنید.
  • استفاده از روغن های ماساژ غلیظ در هوای گرم و مرطوب ایده آل نیست، زیرا این مسئله ممکن است منافذ پوست را مسدود کند و گرد و غبار و خاک را برروی پوست به دام بیندازد.
  • روغن مورد استفاده باید دارای خاصیت مرطوب کنندگی باشد. این روغن ها پس از جذب در پوست کودک، کار خود را آغاز می کنند.
  • روغنی که انتخاب می کنید نباید حساسیت زا باشد و همچنین فاقد مواد شیمیایی باشد. بنابراین انتخاب روغن های فرآوری نشده و ارگانیک می تواند گزینه ی بهتری باشد (مشروط بر اینکه ایمنی و کارآیی آنها را بررسی کرده باشید).
  • روغنهای طبیعی شامل روغنهای گیاهی و روغن های ضروری (روغن های ضروری به ترکیبات ارگانیک بسیار قوی، غلیظ و معطری گفته می شود که به صورت مستقیم و با روش تقطیر از گیاهان، میوه ها، گل ها و… استخراج می شود) است. روغنهای ضروری نباید مستقیماً روی پوست قرار گیرند و برای رقیق شدن به یک روغن حامل نیاز دارند. قبل از استفاده از روغن های ضروری (و ترکیب آن با روغن حامل)، ابتدا با پزشک مشورت کنید.
  • از استفاده از روغن های کودک با رایحه قوی خودداری کنید. روغن باید رایحه ای ملایم داشته باشد.
  • فراموش نکنید که روغنی که برای ماساژ کودک استفاده می شود باید خوراکی باشد زیرا این احتمال وجود دارد که مقداری از آن توسط نوزاد خورده شود.
  • همیشه از محصولاتی استفاده کنید که برای نوزادان با فرمول خاصی ساخته شده اند.

انجمن بین المللی ماساژ شیرخواران، روغن های با کیفیت بالا (ترجیحاً ارگانیک)، بدون رایحه، روغن های پرس سرد گیاهان و میوه ها را به عنوان روغن های استاندارد برای ماساژ نوزادان توصیه می کند. روغن پرس سرد با فشار دادن مکانیکی روی سبزیجات، میوه ها، دانه ها یا آجیل با دمای پایین تولید می شود.

نکات فوق را برای انتخاب روغن ماساژ مناسب برای کودک خود در نظر بگیرید و قبل از خرید یکی از آنها، در مورد جزئیات بیشتر با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید.

علاوه بر انتخاب نوع مناسب روغن، باید در مورد نحوه ماساژ کودک نیز نکاتی یاد بگیرید. هیچ دستورالعمل مشخصی برای روش دقیق ماساژ دادن نوزاد وجود ندارد. با این حال، تکنیک نادرست می تواند برای سلامت کودک مضر باشد و این امر مشاوره با پزشک و دریافت آموزش های لازم را ضروری می کند.

بهترین روغن ها برای ماساژ کودک

روغنی را انتخاب کنید که متناسب با آب و هوای محل زندگی و پوست کودک شما باشد. همیشه بخاطر داشته باشید که مقداری روغن روی پوست کودک خود بمالید تا ببینید که آیا واکنش آلرژیک دارد یا خیر.

۱- روغن نارگیل اگانیک

روغن نارگیل بهترین روغن برای ماساژ کودک است که در تابستان و هوای مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد. ماساژ با این روغن بهترین راه حل برای خلاص شدن از شر خشکی تابستان و بثورات ناشی از گرمای بیش از حد است. روغن نارگیل سبک است و برای پوست حساس کودک مناسب است. این روغن دارای آنتی اکسیدان هایی است که پوست کودک را از آسیب سلول های مضر و التهاب محافظت می کند، بنابراین پوست کودک را نرم و سالم نگه می دارد.

علاوه بر این به درمان اگزما، بثورات و لکه های پوستی کمک می کند. روغن نارگیل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است، از این رو یک انتخاب مناسب برای پوست لطیف کودک است. روغن نارگیل برای استفاده قبل و بعد از حمام مناسب است. استفاده از این روغن قبل از حمام باعث مرطوب ماندن پوست می شود و استفاده بعد از حمام نیز پوست کودک را لطیف و شاداب نگه می دارد.

  خرید این روغن با کمترین قیمت و بهترین کیفیت

۲- روغن خردل

روغن خردل در طول زمستان ها به دلیل تأثیرات گرم آن روی بدن، بهترین روغن برای ماساژ کودک است. همیشه باید از انواع ارگانیک این روغن استفاده شود. از آنجا که روغن خردل بسیار قوی است، باید با یک روغن مانند روغن زیتون یا روغنهای دیگر مخلوط شود. استفاده از این روغن برای تسکین سرفه و سرماخوردگی در زمستان مناسب است. بعد از خنک کردن آن روغن، آن را در دمای اتاق استفاده کنید.

  خرید این روغن با کمترین قیمت و بهترین کیفیت

۳- روغن بادام

روغن بادام رایج ترین روغن ماساژ کودک است که در طول زمستان استفاده می شود.

روغن بادام منبع بسیار غنی ویتامین های A ، B1 ،B2 ، B6 و E است و سرشار از آنتی اکسیدان ها است. این روغن برای پوست کودک و همچنین مو بسیار مناسب است و همچنین برای نوزادان در همه گروه های سنی خوب است.

این روغن برای نرمی و درخشندگی پوست بسیار مناسب است و به ترمیم پوست خشک نوزادان نیز کمک می کند. ماساژ روغن بادام روی ناخن های نوزاد به تقویت و براق شدن ناخن ها کمک می کند. بهتر است از روغن بادام خالص روی پوست کودک استفاده کنید.

  خرید این روغن با کمترین قیمت و بهترین کیفیت

۴- روغن کنجد

این یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ نوزادان در طب آیورودا است. روغن کنجد برای سلامتی کلی نوزادان مفید است و خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. ماساژ با این روغن برای کودکانی که پوست خشک دارند شگفت انگیز است.

بهتر است روغن کنجد را بعد از حمام استفاده کنید زیرا به محافظت از پوست کودک در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. روغن دانه کنجد همچنین برای نوزادان بیش از یک سال ملین خوبی به حساب می آید. روغن حاصل از بذر کنجد سیاه برای ماساژ کودک مفید است و برای داشتن استخوان های قوی توصیه می شود.

  خرید این روغن با کمترین قیمت و بهترین کیفیت

۵- روغن زیتون

روغن زیتون برای ماساژ کودک یکی از بهترین روغن هایی ست که توسط پزشکان توصیه می شود. این روغن به عنوان “طلا مایع” نیز شناخته می شود و روغن گرفته شده ی زیتون است. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است و بهترین روغن ماساژ کودکان در زمستان است.

روغن زیتون خواصی دارد که باعث افزایش نفوذپذیری پوست می شود. این روغن به ترمیم پوست نوزادان کمک می کند و پوست را نرم و سالم نگه می دارد. مالیدن زیتون روی معده کودک نیز به رفع یبوست و مشکلات گاز در نوزادان کمک می کند. نکته ی که باید در نظر داشته باشید این است که این روغن گاهی اوقات برای برخی از نوزادان با پوست حساس، مناسب نیست زیرا باعث افزایش نفوذپذیری پوست می شود و مشکلات پوستی را تشدید می کند.

  خرید این روغن با کمترین قیمت و بهترین کیفیت

۶- روغن حیوانی

روغن گی (Ghee) یا روغن حیوانی نه تنها برای پوست بلکه برای سلامتی کلی نوزادان بسیار مفید است. کودکان در سنین رشد، در رژیم غذایی خود به چربی بیشتری احتیاج دارند و روغن حیوانی یکی از سالم ترین منابع چربی ها در رژیم غذایی بشمار می آید. ماساژ ملایم و گرم این روغن روی سینه کودک می تواند به تسکین گرفتگی شدید قفسه سینه کمک کند. علاوه بر این مالیدن مقدار کمی از این روغن روی بینی و اطراف گوش نوزاد به بهبود سرماخوردگی نیز کمک می کند.

  خرید این روغن با کمترین قیمت و بهترین کیفیت

بهترین روغن های ماساژ کودک برای پوستهای حساس

  • روغن کالاندولا: این روغن اثر تسکین دهنده روی پوست کودک دارد. با خیال راحت می توانید بعد از حمام از آن استفاده کنید. روغن کالاندولا دارای رایحه ای ملایم طبیعی است.
  • روغن کرچک: روغن کرچک قبل از استحمام بر روی پوست کودک استفاده می شود. این گیاه بیشتر برای درمان موهای خشک، پوست و ناخن ها استفاده می شود.
  • روغن بابونه: بابونه برای نوزادان تازه متولد شده با پوست حساس مناسب است. پزشکان روغن بابونه را برای نوزادان کولیکی توصیه می کنند. این به نوزادان کمک می کند تا آرامش پیدا کنند و از خواب سالم بهره مند شوند. این روغن همچنین برای درمان جوش ها و بثورات پوستی نیز استفاده می شود.
  • روغن درخت چای: روغن درخت چای یک روغن طبیعی است و خاصیت ضد عفونی کننده بالایی دارد. این به آرامش نوزادان بی قرار کمک می کند. روغن درخت چای همچنین برای درمان بسیاری از آلرژی های پوستی استفاده می شود. همیشه قبل از استفاده از روغن های ضروری، ابتدا آنها را با یک روغن حامل رقیق کنید.

نکات مهم ماساژ نوزاد

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا