بهترین شعر ها و کتاب های کودکان (دختر و پسر)

بهترین کتاب‌ها اگر نوجوان هستید!

bestkid b

کتاب‌ها می‌توانند شما را به هرجایی ببرند، الهام‌بخش باشند و حتی زندگی‌تان را تغییر بدهند. به‌عنوان یک نوجوان که تازه می‌خواهد وارد دنیای بزرگسالی شود و دوستی و عشق را درک کند، کتاب‌ها تبدیل به ارزشمندترین و مفیدترین ابزار می‌شوند. ما در این مطلب، چند تا از بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان در ژانرهای مختلف را معرفی می‌کنیم که می‌توانند نوجوانان را به فکر فرو ببرند، آن‌ها را با عشقی پرشور آشنا کنند یا به دنیایی هیجان‌انگیز و خیالی بکشانند و تأثیری ماندگار برجای بگذرانند و عادت کتابخوانی را در آن‌ها نهادینه کنند.

برای خرید کتاب به سایت فروشگاه کتاب ۳۰بوک سری بزنید. در ۳۰بوک به راحتی معرفی کتاب های مورد علاقه‌یتان را مطالعه کنید و اگر نمی‌دانید برای مطالعه بعدی چه کتابی مناسب است از لیست کتاب های سیبوک بهترین انتخاب را داشته باشید.

انجمن ارواح غمگین

پیشنهادی برای دوستداران کتاب‌های کمیک. این کتاب داستان یک روح مضطرب و تنها به نام «اس.جی» است که بالاخره پس از مدت‌ها به یک مهمانی رفته و حالا واقعاً از کردۀ خود پشیمان است اما زمانی که با یک روح غمگین دیگر دوست می‌شود همه چیز تغییر می‌کند. جلد دوم این مجموعه با عنوان «همزاد خود را پیدا کن» در سال 2023 منتشر شد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

کتاب انجمن ارواح غمگین در سال 2021 برندۀ جایزۀ بهترین رمان گرافیکی گودریدز شد. این کتاب برای تمام نوجوان‌های مضطربی است که احساس تنهایی می‌کنند و خیال می‌کنند به هیچ جا تعلق ندارند.

سنگدل

حتما داستان آلیس در سرزمین عجایب را می‌شناسید. کتاب سنگدل در مورد شخصیت شرور کتاب آلیس در سرزمین عجایب یعنی ملکۀ قلب‌ها نوشته شده است. این رمان در سال 2016 منتشر شد و وقایع آن قبل از داستان آلیس رخ می‌دهد. سنگدل، قصۀ بدنام‌ترین شرور سرزمین عجایب است: چه بر سر این دختر آمد و چطور تبدیل به موجودی ترسناک شد؟ برای گرفتن پاسخ این سوال باید کتاب سنگدل را بخوانید.

ماجراهای تام سایر

ماجراهای تام سایر اثر مارک تواین نویسنده، طنزپرداز، ناشر و سخنران آمریکایی است. شاید کمتر کسی بداند که نام واقعی مارک تواین، ساموئل لنگهورن کلمنس بود؛ او در سال 1835 به دنیا آمد و در سال 1910 درگذشت. مارک تواین را یکی از بزرگ‌ترین طنزنویس‌های ایالات متحده می‌دانند و ویلیام فاکنر او را «پدر ادبیات آمریکا» نامید. معروف‌ترین رمان‌های مارک تواین «ماجراهای تام سایر» است که در سال 1876 منتشر شد و دنبالهٔ آن با نام‌ «ماجراهای هاکلبری فین» در سال 1884 منتشر شد.

ماجراهای تام سایر داستان پسری به نام تام است که در کنارِ رودخانهٔ می‌سی‌سی‌پی بزرگ می‌شود. داستان آن در دههٔ 1840 و در شهری می‌گذرد که تواین آن را براساس جایی که در کودکی در آن زندگی می‌کرد خلق کرد. در این رمان تام سایر ماجراجویی‌های متعددی را با دوستش هاکلبری فین پشت سر می‌گذارد. این کتاب در نهایت تبدیل به پرفروش‌ترین اثر تواین در طول زندگی او شد. گرچه این کتاب الشعاع دنبالهٔ آن «ماجراهای هالکبری فین» قرار گرفت، اما بسیاری آن را شاهکار ادبیات آمریکا می‌دانند. ماجراهای تام سایر یکی از اولین رمان‌هایی بود که با ماشین تحریر نوشته شد.

مجموعه داستان‌های هری پاتر

زنی ناامید، از همه‌جا رانده، بی‌پول و بی‌پناه با نوزادش در ایستگاه قطار نشسته بود و همان‌جا جرقه‌ای به ذهنش خطور کرد، اما او حتی کاغذ هم نداشت و بنابراین اولین بخش از داستان‌های هری پاتر را بر روی دستمال کاغذی نوشت! ابتدا ناشران بسیاری چاپ جلد اول مجموعه داستان‌های هری پاتر یعنی «هری پاتر و سنگ جادو» را نپذیرفتند اما این کتاب در نهایت منتشر شد. این کتاب پس از انتشار در سال 1997 بسیار محبوب شد، منتقدان آن را ستودند و توانست حتی نظر مخاطبان بزرگسال و جوان را به خود جلب کند و به پرفروش‌ترین کتاب در تاریخ تبدیل شد و به 85 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شد. آخرین جلد از مجموعه داستان‌های هری پاتر در عرض 24 ساعت پس از انتشار به‌طور کامل در بریتانیا و ایالات متحده به‌فروش رفت.

جی. کی. رولینگ نویسندهٔ بریتانیایی و خالق هری پاتر، داستان‌ها را تا هفت جلد ادامه داد و خوانندگان را تا پایان مشتاق و همراه نگاه داشت.

«هری پاتر» داستان زندگی پسر نوجوانی است که با خاله، شوهرخاله و پسرخاله‌اش زندگی می‌کند. او هیچ نمی‌داند که پدر و مادرش جادوگر بوده‌اند و گمان می‌کند آن‌ها در یک تصادف رانندگی کشته شده‌اند. تا این‌که در تولد 11 سالگی‌اش نامهٔ دعوت به مدرسۀ جادوگری هاگوارتز به دستش می‌رسد و او می‌فهمد که یک جادوگر است. با وجود تلاش‌های خاله و شوهرخاله‌اش برای جلوگیری از رفتن او به هاگوارتز، هری با کمک هاگرید، نگهبان و سرایدار هاگوارتز، راهی مدرسهٔ جادوگری می‌شود و آن‌جا با دوستانش هرمیون گرنجر و رونالد ویزلی ماجراجویی‌های زیادی را پشت‌سر می‌گذارد، با حقایق مرگ والدینش روبه‌رو می‌‌شود و می‌فهمد تنها کسی است که توانسته از طلسم کشندهٔ لرد ولدمورت جان سالم‌به‌در ببرد.

هابیت، شاهکار جادویی تالکین

هابیت اثر جی‌.آر.آر تالکین نویسندهٔ رمان‌های فانتزی و خالق مجموعهٔ ارباب حلقه‌ها است. این کتاب در سال 1937 منتشر و با اقبال گستردهٔ منتقدان روبه‌رو شد به‌طوری که توانست نامزد دریافت مدال کارنگی شود و جایزهٔ هرالد تریبیون برای بهترین داستان نوجوانان را دریافت کرد. کتاب هابیت با فروش بیش از 100 میلیون نسخه تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های فانتزی تمام دوران شد و یکی از کتاب‌های کلاسیکِ ادبیات کودک و نوجوان در نظر گرفته می‌شود.

داستان هابیت مانند ارباب حلقه‌ها در سرزمین میانه می‌گذرد و روایتی از زندگی بیلبو بگینز پیش از وقایع ارباب حلقه‌ها است، هابیتی که به گندالف جادوگر و سیزده هابیت دیگر می‌پیوندد و همه با هم ماجراجویی‌ای را آغاز می‌‌کنند تا دوباره سرزمین دورف‌ها و گنج آن‌ها را از اژدهای اسماگ پس بگیرند. سفر و ماجراجویی‌های بیلبو او را از محیط زندگی آرام خود دور می‌کند و به دلِ قلمروهایی شوم می‌کشاند.

برای علاقه‌مندان به سوپرنچرال: فراطبیعی (۱)؛ دیگر هرگز

امکان ندارد طرفدار ماجراهای تخیلی و ترسناک باشید و سریال جذاب «سوپرنچرال» را تماشا نکرده باشید. حالا پس از پایان این سریال تماشایی، کتاب‌های این مجموعه منتشر شده است. جلد اول این مجموعه با نام «دیگر هرگز» در سال 2007 منتشر شد.

داستان از بیست‌ودو سال پیش شروع می‌شود، زمانی که سم و دین وینچستر مادرشان را بر اثر یک ماجرای ماوراءالطبیعی از دست می‌دهند. در سال‌های پس از آن، پدرشان جان، به‌ آن‌ها مبارزه با شیاطین و نیروهای تاریک را می‌آموزد و سعی دارد قاتل مادرشان را پیدا کند. حالا سم و دین وینچستر بزرگ شده‌اند و به شهر نیویورک رفته‌اند تا یک خانهٔ جن‌زده را از نزدیک ببیند. اما قبل از این‌که متوجهٔ حضور یک بانشیِ دلباخته در این خانه شوند، چندین قتل عجیب دیگر در فاصلهٔ کمی از این خانه رخ می‌دهند.

راز پرونده‌ی ریجفیلد، حل معمای یک جنایت

راز پرونده‌ی ریجفیلد اولین رمان معمایی، جنایی و پلیسی داربی کین است که پیش از این رمان‌های عاشقانه می‌نوشت و با این رمان هیجان‌انگیز خود منتقدان را حیرت‌زده کرد. این رمان در سال 2020 منتشر شد و شخصیت اصلی آن یک قهرمان دمدمی‌مزاج و منحصربه‌فرد به نام لایلا است که در شهری کوچک با شوهرش آرون زندگی‌ای ظاهراً شاد را می‌گذراند. تا روزی‌که متوجه می‌شود که همسرش به او خیانت کرده است، بنابراین لایلا او را می‌کُشد و صحنه را طوری بازسازی می‌کند که انگار همسرش خودکشی کرده است. همه‌چیز طبق برنامهٔ لایلا پیش می‌رود تا این‌که پلیس نمی‌تواند جسد آرون را پیدا کند. آیا آرون زنده مانده و قرار است برای انتقام گرفتن برگردد و یا این‌که شخص دیگری جسد او را پیدا کرده و قصد دارد بدون اطلاع از ماجرا، عدالت را اجرا کند؟

ما شروعش می‌کنیم؛ رمانی عاشقانه و پرفروش

کالین هوور رمان‌نویس آمریکایی با انتشار رمان عاشقانهٔ «ما تمامش می‌کنیم» در سال 2016 به شهرت رسید. این رمان در سال 2022 در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. چیزی که توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کرد موضوع خشونت خانگی بود که موضوع اصلی رمان ما تمامش می‌کنیم درنظر گرفته شد.

با توجه به استقبال و تقاضای خوانندگان کالین تصمیم گرفت دنباله‌ای برای این رمان بنویسد. کتابِ «ما شروعش می‌کنیم» در سال 2022 منتشر شد و نویسنده در این رمان به دنبالهٔ داستان لیلی بلوم پرداخته است که حالا سعی دارد پس از جدایی از همسر اولش به زندگی‌اش سروسامان دهد اما با وجود دختر کوچک‌شان نمی‌تواند همسر اولش را برای همیشه از زندگی‌اش کنار بگذارد. آیا لیلی می‌تواند با وجود رفتارهای پرخاشگرانهٔ همسر سابقش وارد رابطه‌ای درست شود؟

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا