آموزش نقاشی به کودکان

طراحی گل کودکانه: آموزش کامل با 8 درس نقاشی گل (ساده جدید)

bestkid b

بدون شک گل‌ ها یکی از زیباترین عناصر طبیعت هستند، بنابراین منطقی است که انسان ‌ها همیشه بخواهند نقاشی شان کنند! خوشبختانه، یادگیری نحوه کشیدن یک گل ساده است، زیرا ساختار ساده ‌ای دارد.

اگر این طور فکر نمی ‌کنید، پس حتما آموزشی که مناسب باشد را پیدا نکرده ‌اید. در این لیست، ما بهترین شیوه کشیدن گل که در کل اینترنت پیدا کرده ‌ایم را با شما به اشتراک می‌ گذاریم.

نکات مفید برای کشیدن یک گل

قبل از این که به سراغ قلم و کاغد برای نقاشی برویم، لازم است چند نکته را با هم مرور کنیم . این نکات به شما کمک می‌ کند تا در طراحی تان موفق ‌تر باشید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

1-مبانی نقاشی را بدانید

شاید گل مورد علاقه شما یک میخک باشد، اما توصیه می ‌کنیم اول به سراغ گل‌ های سختی مثل این نروید. در عوض با یک طرح ساده ‌تر شروع کنید. این به شما کمک می ‌کند تا با شیوه کشیدن گل‌ ها آشنا شوید و در دراز مدت نا امید نشوید.

2- نگاهی به گل‌ هایی که قرار است بکشید، بیندازید

بسیاری از اوقات وقتی مردم برای اولین بار نقاشی را یاد می ‌گیرند، فکر می ‌کنند که فقط باید به آموزش نگاه کنند که اصلا درست نیست. شما اول باید تصویر گل ‌هایی که قبلا کشیده شده و همین طور یک گل واقعی را از نزدیک ببینید. این به شما کمک می ‌کند تا نقاشی تان را واقع‌بینانه ‌تر بکشید و سپس تغییرات کوچکی روی آن اعمال کنید.

3- ابزار مناسب برای کشیدن یک گل را فراهم کنید

طراحی اگر ابزار مناسب در در اختیار نداشته باشید، کار دشواری خواهد بود. اول مطمئن شوید که برای کشیدن گل تمام وسایل مورد نیاز را دارید. و این چیزی فراتر از یک مداد و کاغذ است . شما باید یک سطح صاف با فضای کافی برای راه‌ اندازی کامپیوتر و گل زنده ‌ای که قرار است طراحی کنید را در اختیار داشته باشید.

4- اول طرح کلی را ترسیم کنید

اگر یک گل جزئیات و ریز‌ه‌ کاری زیادی داشت، دل سرد نشوید و با کشیدن طرح کلی شروع کنید. این کار کمک می ‌کند تا دست تان گرم شود و بتوانید قبل از رسیدن به جزئیات، تصویر بزرگ تر را ببینید. حتما از یک مداد استفاده کنید تا بتوانید در صورت نیاز بخش‌ هایی از نقاشی را پاک و دوباره رسم کنید.

5- از اشکال هندسی ساده استفاده کنید

استفاده از اشکال هندسی اصلی هنگام کشیدن یک گل می ‌تواند به شما کمک کند تا فرم منحصر به فرد آن را به بخش‌ های ساده‌ تر تجزیه کنید. به عنوان مثال، مرکز یک گل یک دایره است و گلبرگ ‌ها بیضی هستند. هنگامی که از مداد استفاده می‌ کنید، می‌ توانید بعدا به عقب برگردید و هر خط اشتباهی را پاک کنید.

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

لوازم مورد نیاز برای کشیدن گل

همان طور که در بالاتر هم گفته شد، قبل از شروع نقاشی، باید لوازم مورد نیازتان را جمع ‌آوری کنید. اما اگر این اولین باری است که گل می ‌کشید، ممکن است ندانید که به چه چیزی نیاز دارید. لوازمی که باید قبل از کشیدن گل داشته باشید ، عبارتند از:

  • کاغذ
  • مداد
  • پاک‌کن
  • خودکار/ ماژیک
  • فضای کافی برای کار
  • یک نمونه گل یا تصویر یک گل تا از روی آن کپی کنید.
  • مداد رنگی یا شمعی
  • دستورالعمل ‌های کشیدن یک گل

برای چه گل می‌ کشیم؟ (منظور اون گل نیست!)

دلایل زیادی برای کشیدن گل وجود دارد. شاید بخواهید فقط نقاشی گل را به بقیه یاد بدهید یا بخواهید فقط آن ها را سرگرم کنید. هر دو دلیل خوبی برای یادگیری نقاشی گل هستند. حتی می ‌توانید این نقاشی ‌ها را به بقیه هدیه بدهید.

با این حال، نکته این است که هیچ وقت دلیل خاصی برای کشیدن گل وجود ندارد، اما اگر بچه ‌ها یاد بگیرند گل بکشند، این مهارت در بسیاری از جنبه‌ های زندگی شان به کارشان خواهد آمد.

ویدیوهای آموزش نقاشی گل به کودکان

 

 

دانلود کنید برای کودک: 8 درس نقاشی فانتزی ساده با مداد (دخترانه و پسرانه)

 

 

واسه کودک دانلود کن: کار با آبرنگ برای کودکان (آموزش کامل با 10 ویدیو و 7 نکته)

 

 

انواع نقاشی حتما دانلود کنید: آموزش نقاشی کودکان از صفر تا صد (30 درس رایگان)

 

 

بهترین کاربرد ‌های نقاشی گل

چند نمونه از بهترین کاربرد هایی که نقاشی یک گل می ‌تواند داشته باشد، عبارتند از:

  • هدیه دادن
  • استفاده به عنوان طرح روی کارت تبریک
  • قاب کردن آن به عنوان دکور دیوار
  • قرار دادن در یک آلبوم عکس
  • استفاده به عنوان طرح روی کاغذ بسته ‌بندی یک هدیه کوچک
  • ساخت برچسب‌های سفارشی
  • استفاده به عنوان تصویر زمینه

در کنار این مطلب دانلود کنید: ۲۰ نمونه نقاشی کودکانه فانتزی بسیار جذاب

مراحل کشیدن یک گل به روشی ساده

با این که فرایند کشیدن یک گل بر اساس نوع گلی که می ‌کشید کمی متفاوت خواهد بود، اما چند مرحله وجود دارد که باید برای شروع آن ها را دنبال کنید. به طور کلی، این مراحل بدون در نظر گرفتن نوع گلی که ترسیم می‌ کنید، یکسان است. اگر بتوانید بر این چند مرحله مسلط شوید ، کشیدن یک گل خاص برای شما مشکلی نخواهد داشت!

مرحله 1: با یک دایره شروع کنید

هنگامی کشیدن یک گل از بالا، به احتمال زیاد باید با شکل دایره شروع کنید. این کار باعث می ‌شود تا کشیدن گل در هر سایزی که می‌ خواهید، آسان ‌تر شود.

مرحله 2: ساقه را اضافه کنید (البته اگر یک ساقه دارد)

ساقه را بعد از رسم دایره اضافه کنید. در این مرحله است که شکل کلی و اندازه طرح نهایی مشخص می ‌شود. همچنین تکلیف تان را مشخص می ‌کند تا اندازه دایره‌ ای که در بالا طراحی کرده‌ اید را بزرگ تر یا کوچک کنید.

مرحله 3: جزئیات را اضافه کنید

در حال حاضر، شما یک دایره با ساقه دارید و این باعث می ‌شود که اضافه کردن جزئیات مورد نیاز برای کشیدن یک گل خاص آسان ‌تر شود. به طور مثال برای یک گل شقایق، شما فقط چند گلبرگ‌ روی دایره‌ می ‌کشید. برای یک گل رز، شما چندین خط زیر دایره می‌ کشید که غنچه گل رز را تشکیل می ‌دهد.

برای نقاشی گل داوودی هم شما از دایره به عنوان یک راهنما برای ایجاد تعداد زیادی گلبرگ کوچک از مرکز استفاده خواهید کرد. می ‌بینید که چقدر آسان است؟

برای کسانی که بر سه مرحله فوق تسلط داشته باشند، کشیدن گل‌ ها هیچ دشواری نخواهد داشت.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا