آموزش نقاشی به کودکان

۱۵ الگوی رنگ آمیزی جذاب برای کودکان+ فیلم آموزشی

bestkid b

کودکان از نقاشی کردن و رنگ امیزی کردن ان لذت می برند. رنگ امیزی کردن و نقاشی کردن جز موارد سرگرم کننده ی کودک شما هستند آنها با نقاشی کردن و هم چنین رنگ آمیزی کردن از دنیای اطراف خود شناخت بیشتری پیدا می کنندو ذهنشان فعال تر می شود. رنگ امیزی کردن را ابتدا باید توسط  مداد رنگی به کودک خود آموزش دهید بعد ازآن از گواش کمک بگیرید. 

مطلب خواندنی: ۲۰ نمونه نقاشی کودکانه فانتزی بسیار جذاب+ فیلم آموزش تصویری

بخش اول – ۱۵ الگو برای رنگ امیزی کودکان

روی هر تصویر کلیک کنید تا بزرگنمایی شود:


بخش دوم – اموزش نقاشی و رنگ آمیزی به همراه ویدئو

حتما بخوانید :آموزش نقاشی سه بعدی به کودکان ۲ تا ۷ ساله در ۳ روز! (گام به گام)

7 تاثیر جالب رنگ آمیزی بر کودک

رنگ آمیزی یک فعالیت لذت بخش میباشد که علاقه به این کار از یک سالگی در کودکان پدیدار می گردد. دیدن و ترسیم کردن و رنگ کردن در کودکان با توجه به برداشت شان از تصاویر بسیار برای رشد فردی و ذهنی آنها مفید می باشد. در کل رنگ آمیزی یک فعالیت خلاقانه و آموزشی است که برای کودکان دارای فواید زیادی می‌باشد. در زیر به اصلی ترین فواید اشاره شده است:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

    1. توسعه مهارت‌های حرکتی دست و چشم: رنگ آمیزی به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های حرکتی دستی خود را تقویت کنند و دقت در کنترل قلم را بیاموزند.
    2. تقویت تمرکز و توجه: این فعالیت به کودکان کمک می‌کند تا توجه خود را به یک وظیفه خاص (رنگ آمیزی) متمرکز کنند و توانایی تمرکز و توجه آن‌ها را افزایش دهند.
    3. تنظیم احساسات: رنگ آمیزی می‌تواند به کودکان کمک کند تا احساسات خود را بیان کرده و از طریق این فعالیت به تنظیم احساسات خود بپردازند.
    4. توسعه خلاقیت: این فعالیت خلاقانه، کودکان را به تفکر خلاقانه و ایده‌پردازی ترغیب می‌کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که خودشان الگوها و طرح‌های خاص خود را ایجاد کنند.
    5. آشنایی با رنگ‌ها و اشیاء: رنگ آمیزی باعث می‌شود که کودکان با رنگ‌ها و اشیاء مختلف آشنا شوند و یاد بگیرند که چگونه این رنگ‌ها در ترکیب با یکدیگر زیبا و هماهنگ باشند.
    6. تقویت زبان: وقتی که کودکان در حال رنگ آمیزی هستند، می‌توانند در مورد تصاویر و طرح‌ها که در حال ایجاد هستند، صحبت کنند و این باعث تقویت مهارات زبانی آن‌ها می‌شود.
    7. لذت و خوشحالی: رنگ آمیزی یک فعالیت لذت‌بخش برای کودکان است و می‌تواند در ایجاد حالت خوب و شادابی در آن‌ها نقش داشته باشد.

در این پست ما چند نمونه از الگوهای نقاشی را به شما نمایش دادیم . امیدواریم کودک دلبندتان لذت ببرد. اگر که سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا