سلامت کودکان

کپسول آموکسی سیلین ۵۰۰ برای کودکان (مقدار مصرف و نکات)

این دارو را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید. از مقدار و دفعات توصیه شده بیشتر مصرف نکنید ضمنا می ‌توانید این دارو را با یا بدون غذا مصرف کنید.

اگر از شربت آموکسی سیلین استفاده می ‌کنید

  • بطری را قبل از هر بار استفاده به خوبی تکان دهید. دوز تجویز شده را با یک قاشق مدرج، سرنگ خوراکی یا کاپ مخصوص دارو اندازه‌گیری کنید. یادتان باشد که قاشق چای ‌خوری ممکن است مقدار مناسب دارو را به شما ندهد.
  • بد نیست که شربت خوراکی را با شیر خشک، شیر، آب ‌میوه، آب یا یک نوشیدنی سرد دیگر مخلوط کنید. مطمئن شوید که کودک تمام مخلوط را بلافاصله می ‌نوشد.

8 خوراکی مفید برای کودکان (و روش تشویق او به سالم خوری)

حتی اگر پس از چند روز استفاده از این دارو احساس بهتری داشتید هم حتما دوره مصرف آن را تکمیل کنید . در صورت قطع مصرف دارو ممکن است عفونت شما برطرف نشود.

دوز مصرف آموکسی سیلین

دوز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود. دستورات پزشک یا دستورالعمل‌ های روی برچسب را دنبال کنید. اطلاعات زیر فقط شامل دوز های معمول این دارو است . اگر دوز شما متفاوت است، آن را تغییر ندهید مگر این که پزشک به شما بگوید.

کاربرد شربت آموکسی سیلین ۱۲۵ برای کودکان (و نکات مصرف)

مقدار دوزی که مصرف می‌ کنید؛ بستگی به قدرت دارو دارد. در واقع تعداد دوز ها، زمان مجاز بین دوز ها و مدت زمانی که از این دارو استفاده می ‌کنید بستگی به مشکلی دارد که پزشک آن را به خاطرش برای تان تجویز کرده است.

  • دوز مناسب برای فرم‌ های خوراکی آموکسی سیلین (کپسول ، پودر شربت و قرص):
    • برای عفونت ‌های باکتریایی:
      • بزرگسالان، نوجوانان و کودکان با وزن 40 کیلوگرم یا بیشتر: هر هشت ساعت 250 تا 500 میلی ‌گرم یا هر 12 ساعت، 500 تا 875 میلی ‌گرم
      • کودکان و نوزادان بالای 3 ماه با وزن کم تر از 40 کیلوگرم: دوز این دارو باید بر اساس وزن بدن و توسط پزشک تعیین شود . دوز معمول روزانه، هر هشت ساعت یک بار 20 تا 40 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن یا هر 12 ساعت یک بار 25 تا 45 میلی ‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است
      • نوزادان 3 ماهه و کوچک تر: دوز باید بر اساس وزن بدن و توسط پزشک تعیین شود. دوز معمول روزانه 30 میلی ‌گرم در هر کیلوگرم وزن بدن در روز است که هر 12 ساعت یک بار داده می‌ شود.
    • برای درمان سوزاک:
      • بزرگسالان ، نوجوانان و کودکان با وزن 40 کیلوگرم یا بیشتر : 3 گرم که به صورت تک دوز مصرف می ‌شود.
      • کودکان 2 ساله و بالاتر با وزن کم تر از 40 کیلوگرم : دوز باید بر اساس وزن بدن و توسط پزشک تعیین شود. دوز معمول روزانه 50 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است که به همراه 25 میلی‌ گرم پروبنسید در ازای هر کیلوگرم به صورت تک دوز مصرف می ‌شود.
      • مصرف این دارو هرگز برای کودکان زیر 2 سال توصیه نمی ‌شود.

آموکسی سیلین برای عفونت دندان کودکان (همه نکات مهم)


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا