تربیت کودکان

راهنمای خرید غذای بچه گربه؛ آموزش استفاده از محصولات غذایی گربه

bestkid b

خرید غذای بچه گربه همواره یکی از دغدغه سرپرستان این حیوانات خانگی در هنگام مراجعه به پت شاپ است. چرا که شما باید غذایی را خریداری کنید که مخصوص او تهیه شده باشد و به حفظ سلامتی و رشد کیفی و مناسب بچه گربه شما کمک بیشتری کند. بنابراین برای تهیه این مواد غذایی باید به مراکز مختلف فروش غذای بچه گربه مراجعه کنید تا محصولاتی را متناسب با سن و نژاد بچه گربه خود تهیه کنید. البته لازم است هنگام خرید محصول مورد نظر خود به اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی و ویژگی‌های آن توجه داشته باشید. از این رو ما در این مقاله قصد داریم نکات مهمی درباره خرید انواع غذای بچه گربه و نحوه استفاده از محصولات موجود در بازار اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر بچه گربه تازه متولد شده دارید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

بهترین غذا برای بچه گربه تازه متولد شده

نوزاد حیوانات به ویژه بچه گربه‌ها یکی از بامزه‌ترین و دوست داشتنی‌ترین موجوداتی هستند که وقت گذراندن با آنها بسیار لذت ‌بخش است. البته باید توجه داشته باشید که این حیوانات کوچک از ابتدای تولد نمی‌توانند از خود مراقبت کنند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند، پس اگر سرپرستی آنها را قبول کرده‌اید باید بدانید که کار آسانی نیست چراکه توجه و زمان زیادی را از شما می‌گیرند.
مناسب‌ترین غذا برای بچه گربه‌های تازه متولد شده، شیر مادر است. معده این حیوانات توانایی هضم غذا را ندارد و به همین دلیل نمی‌توان آنها را با غذاهای معمولی و مخصوص گربه‌ها سیر کرد. از آنجایی که شیر مادر حاوی آنتی بادی است به خوبی می‌تواند از بچه گربه شما در برابر انواع بیماری‌ها محافظت کند. از این رو تغذیه با شیر مادر از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث تقویت سیستم‌ ایمنی بدن و تامین سلامتی آنها خواهد شد.

تفاوت خرید غذای بچه گربه با غذای گربه بالغ

تغذیه مناسب یکی از نکات مهم‌ برای مراقبت از بچه گربه است و باید رژیم غذایی او را به نحوی انتخاب کنید که نیازهای گربه در حال رشد شما را به سادگی برآورده کند. در این میان هنگام مراجعه به پت شاپ‌ها ممکن است در انتخاب و تشخیص بین غذای بچه گربه و گربه دچار سردرگمی شوید، اما بهتر است بدانید که بسیاری از محصولات عرضه شده در بازار دارای برچسب «غذای مخصوص بچه گربه» هستند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

پروتئین برای رشد و توسعه عضلات قوی و بافت بدن بچه گربه شما ضروری است. چربی و کالری نیز انرژی مورد نیاز او را برای تحرک و فعالیت‌های روزانه تامین می‌کند و البته مواد معدنی موجود در آنها نیاز به رشد دندان‌ها و استحکام استخوان‌های بچه گربه شما کمک قابل توجهی می‌کند.

در صورتی که غذای گربه بالغ را به بچه گربه خود بدهید به او آسیبی وارد نمی‌کند اما باعث می‌شود که مواد مغذی مورد نیاز حیوان برای رشد سالم و سریع‌تر در سال اول زندگی او به میزان کافی تامین نشود. غذای گربه‌های بالغ از یک رژیم غذایی خاص برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن پیروی می‌کند که متناسب با ساختار در حال رشد گربه‌های تازه متولد شده نیست. دقت کنید که این قانون برای تشویقی گربه هم به همین منوال است. پس همواره سعی کنید غذای مناسب بچه گربه خود را خریداری کنید.

نحوه انتخاب مناسب و خرید غذای بچه گربه

جالب است بدانید که بچه گربه‌ها ظرف یکسال پس از تولد به سن بلوغ می‌رسند و برنامه غذایی آنها تغییر می‌کند. اما باید در طول 12 ماه اول زندگی یک تغذیه مناسب را داشته باشند تا زمینه رشد سالم آنها را مهیا کند. هنگام خرید غذای بچه گربه توجه داشته باشید که گربه‌های کوچک و بالغ به صورت غریزه طبیعی گوشت‌خوار هستند و بدون خوردن گوشت اعم از گوشت مرغ، گاو، ماهی و غیره نمی‌توانند زنده بمانند. بنابراین یک بچه گربه باید روزانه حداقل 30 درصد پروتئین حیوانی مصرف کند تا کالری مورد نیاز بدن خود را تامین کند.

تغذیه مناسب و خرید غذای بچه گربه براساس سن

هنگام خرید غذای بچه گربه توجه کنید که داشتن یک برنامه غذایی مناسب برای پیگیری میزان و تعداد دفعات غذا دادن به بچه گربه بسیار مهم است. البته در این دوران باید مراقب وزن حیوان باشید و میزان غذای او را متناسب با سطح فعالیتش در نظر بگیرید. در این راستا یک برنامه غذایی منظم و روتین روزانه در نظر بگیرید تا بچه گربه شما به این شیوه زندگی عادت کند. مثلا هنگامی که بچه گربه‌ شما سه بار در روز غذا می‌خورد، وعده‌های غذایی او را در وعده‌های صبح، بعدازظهر و عصر تنظیم کنید. بر این اساس توجه داشته باشید که حیوان شما در طول روز ترکیب مناسبی از کالری و مواد مغذی و حتی آب شیرین را دریافت کند. در این راستا تغذیه مناسب بچه گربه بر اساس سن شامل موارد زیر است:

3 تا 8 هفتگی

از یک تا دو ماهگی در رژیم غذایی بچه گربه علاوه بر شیر خشک باید غذای خشک مخصوص را نیز شامل شود. بنابراین تغییر غذای بچه گربه از شیرخشک به غذای بچه گربه باید از سه تا چهار هفتگی به تدریج تغییر کند و روند زیر را تا 8 هفتگی دنبال کند.

3 تا 4 هفتگی: یک وعده غذای خشک+ 4 وعده شیر خشک مخصوص

4 تا 5 هفتگی: 2 وعده غذای خشک+ 3 وعده شیر خشک مخصوص

5 تا 6 هفتگی: 3 وعده غذای خشک+ 2 وعده شیر خشک مخصوص

6 تا 7 هفتگی: 4 وعده غذای خشک+ یک وعده شیر خشک مخصوص

7 تا 8 هفتگی: 5 وعده غذای خشک و حذف وعده شیر خشک مخصوص

خرید غذای بچه گربه مخصوص 8 تا 12 هفتگی

بچه گربه شما در این سن از شیر گرفته شده است و به تازگی خوردن غذاهای جامد را شروع کرده است. پس باید خرید غذای بچه گربه از برندهای معتبر و با بالاترین کیفیت را در اولویت قرار دهید. در این دوران 8 تا 12 هفتگی بهتر است شروع تغذیه بچه گربه را با غذای مرطوب آغاز کنید تا دندان‌های او به مرور محکم شود. در صورت دادن غذای کامل مرطوب یا خشک مطمئن شوید که تمام مواد مغذی روزانه مورد نیاز او تامین می‌شود.

3 تا 6 ماهگی

در دوران 3 تا 6 ماهگی می‌توان غذای خشک را به رژیم غذایی بچه گربه اضافه کرد و میزان پروتئین مورد نیاز او را متناسب با سطح انرژی بالای بچه گربه سنجید. پس اگر به بچه گربه خود ترکیبی از غذاهای خشک و مرطوب می‌دهید، باید دادن 80 تا 100 گرم مواد غذایی را در سه وعده روزانه او رعایت کنید.

خرید غذای بچه گربه در سنین 6 تا 12 ماهگی

غذای بچه گربه در سنین نزدیک به بزرگسالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این شرایط متابولیسم بدن بچه گربه شما به یک گربه بالغ نزدیک شده است و روند رشد او کند می‌شود. بنابراین باید با کاهش وعده‌های غذایی او به دو بار در روز میزان مواد غذایی در هر وعده را به 100 تا 125 گرم برسانید. این میزان غذا باید ترکیبی از غذای خشک و مرطوب مخصوص گربه باشد.

توجه داشته باشید که این روند تغذیه‌ای بسته به اندازه و نژاد بچه گربه شما می‌تواند متفاوت باشد و مراقب باشید به بچه گربه خود بیش از حد غذا ندهید. مشکلات مربوط به چاقی و اضافه وزن از سنین پایین شروع می‌شوند و رفع و کنترل آنها در گربه خانگی بالغ بسیار دشوار است.

انواع غذای بچه گربه

اکنون که دریافتید تغذیه بچه گربه با بهترین غذاها چقدر اهمیت دارد، بهتر است برای خرید غذای بچه گربه با انواع غذاهای مخصوص این حیوانات خانگی آشنا شوید:

غذای خشک گربه

غذای خشک یا کیبل یکی از انواع غذاهای مخصوص حیوانات خانگی بوده است. که از پودر کردن گوشت، غلات و سبزیجات مختلف تهیه شده است. این غذاها حاوی چربی‌ها، روغن‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و چون رطوبت بسیار کمی دارند، میزان پروتئین آنها نسبت به غذای مرطوب بیشتر است. خوشبختانه امروزه برندهای محبوب زیادی مانند رویال کنین، جوسرا و … به طور تخصصی به ساخت غذای خشک مناسب با نیازهای بدن بچه گربه‌ها پرداخته‌اند.

غذای مرطوب مخصوص گربه

علاوه بر غذای خشک باید خرید غذای بچه گربه به صورت مرطوب را در برنامه غذایی روزانه آن لحاظ کنید. غذای مرطوب یا تر اغلب از آسیاب کردن منابع پروتئینی یا مواد گوشتی تهیه می‌شود. در ترکیبات آن ویتامین‌ها، مواد معدنی و غلات نیز افزوده می‌شود. این نوع غذاها به دلیل داشتن آب به صورت کنسرو شده یا در قوطی فروخته می‌شوند تا سلامت مواد موجود در آنها حفظ شود. اغلب گربه‌ها به دلیل بو و طعم فوق‌العاده تمایل زیادی به خوردن غذای مرطوب دارند.

جمع‌بندی

هر سرپرستی مسئول تهیه بهترین غذا برای حیوانات خانگی خود به شمار میرود. تا زمینه رشد مناسب آنها فراهم شود. و یک بچه گربه به یک گربه بالغ، قوی و سالم تبدیل شود. بنابراین باید هنگام انتخاب و خرید غذای گربه به مواد مغذی مورد نیاز بدن حیوان خود توجه کنید. برای بررسی محصولات موجود در بازار بر روی لینک کلیک کنید. و همچنین یک رژیم غذایی کامل را با مشورت دامپزشک فعال در این حوزه تدارک ببینید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا