آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

بهترین سن برای آموزش نقاشی کودکان را بشناسید (راهنمای کامل)

bestkid b

بهترین سن برای آموزش نقاشی چه موقع است؟ شاید این سوال در ذهن والدینی که دوست دارند فرزند خود را با فعالیت‌های هنری آشنا کنند پیش بیاید که برای این منظور باید گفت معیارهای خاصی در تعیین این سن دخیل هستند.

صرف نظر از اینکه نقاشی‌کردن برای کودکان جنبه سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت را دارد، این کار می‌تواند یک بستر مناسب برای پی‌بردن به دنیای آن‌ها و شکوفا‌شدن خلاقیتشان نیز باشد.

سن مناسب آموزش نقاشی به کودکان

یکی از مهم‌ترین بازی‌های دوران کودکی، نقاشی‌کشیدن است. بچه‌ها از دوره 12 ماهگی به بعد نسبت به رنگ‌ها و ابزار نقاشی علاقه نشان می‌دهند و هر اندازه سن کودک بیشتر می‌شود، میزان علاقه او برای ارتباط با دنیای پیرامونش نیز افزایش پیدا می‌کند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

یکی از راه‌هایی که کودک می‌تواند از طریق آن تصورات و تخیلات ذهنی خود را به تصویر بکشد، نقاشی‌کردن است که البته بسیاری از والدین نیز به‌دنبال متوجه شدن بهترین سن برای آموزش نقاشی هستند تا فرزند خود را به فعالیت‌های هنری مشغول کنند.

برای آموزش کودک جهت نقاشی‌کشیدن بهترین سن بین 5 تا 9 سال در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که نباید کودکان زیر 5 سال را مجبور به انجام کاری کنید چراکه در این دوره نیازمند بازیگوشی هستند و اصولا نمی‌توانند به حرف و توصیه دیگران گوش دهند.

به‌طور کلی بهترین زمان برای شروع نقاشی می‌تواند دوران پیش دبستانی و دبستان باشد که کودک در چنین زمانی درک درستی از محیط اطراف دارد و می‌تواند از تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی‌کشیدن به‌خوبی استفاده کند.

حال که با بهترین سن برای آموزش نقاشی به کودکان آشنا شدیم، دسترسی به یک مرجع مناسب برای ارائه روش‌های یادگیری مناسب به کودکان نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

برای این منظور پیشنهاد ما به شما، آموزشگاه شهر نقاشی است. آموزشگاه نقاشی شهر نقاشی به طور تخصصی کلاس هایی مخصوص کودکان 5 تا 9 سال را ارائه می کند. کلاس های نقاشی خلاق در این آموزشگاه به دو صورت کلاس نقاشی حضوری و کلاس نقاشی آنلاین در سراسر ایران برگزار می شوند و با در اختیار داشتن مربیان کاربلد و مجرب می‌توانند بهترین روش‌ها و تکنیک‌ها را متناسب با کودکان 5 تا 9 سال ارائه دهند.

چگونه نقاشی کشیدن به رشد ذهنی و خلاقیت کودکان 5 تا 9 سال کمک می کند؟

زمانی که در رابطه با بهترین سن برای آموزش نقاشی کودکان اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید، باید به این مسئله نیز توجه کنید که چنین کاری می‌تواند مزایای خوبی را برای فرزند شما به‌دنبال داشته باشد.

نقاشی‌کشیدن یک روش مناسب برای رشد خلاقیت کودک است که او را تشویق می‌کند تا به سوی خلاق‌بودن پیش برود و می‌تواند جوانب مختلف شخصیتی و اجتماعی کودک را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد.

کودک در حین انجام نقاشی از طریق خوب‌دیدن و تماشای فضای اطراف، نسبت به محیط زندگی خود شناخت پیدا می‌کند و درصورتی‌که این کار همراه با آموزش باشد، امکان یادگیری اندازه‌ها، اشکال، طرح‌ها و الگوها را برای او فراهم می‌کند که تاثیر مثبتی بر روی درک بیشتر مفاهیم برای کودک دارد.

نقاشی که کودک می‌کشد به منزله یک آیینه از رفتارها و عواطفی است که در سر دارد و به آن فکر می‌کند. پس لازم است که برای این کار به کودک آزادی کامل بدهید و او را محدود نکنید که این کار باعث افزایش قدرت تصمیم‌گیری در فرزند شما می‌شود.

به‌طور کلی از فواید نقاشی‌کشیدن کودکان می‌توان به تقویت مغز، قدرت حل مسئله، بهبود زبان گفتاری، کمک برای ایجاد یک تجربه حسی خوب، تقویت مهارت تصمیم‌گیری، کمک به کاهش استرس، داشتن سرگرمی سالم و در نهایت لذت‌بردن خود کودک اشاره کرد.

بهترين ابزارهای نقاشي براي كودكان کدام است؟

در کنار توجه به بهترین سن برای آموزش نقاشی، شناخت ابزار مناسب نیز اولین گام برای یک آموزش درست و اصولی است که باید توجه کافی به این مسئله داشته باشید.

با این حساب ابزاری که متناسب با روحیات و توانایی فیزیکی کودک باشد را انتخاب کنید. در گروه سنی 5 تا 9 سال بیشتر کودکان جذب زنگ‌های غلیظ می‌شوند بنابراین، ابزار نقاشی را در نظر بگیرید که دارای غلظت مناسب باشند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پاستل: یکی از مناسب‌ترین ابزارهای نقاشی برای کودکان پاستل روغنی است که نوک پهنی دارد و در نقاشی بافت خوبی را ایجاد می‌کند. حرکت این ماده روی کاغذ راحت‌تر است و کودک نیازی ندارد که برای رنگ‌کردن به دست خود زیاد فشار وارد کند در نتیجه به‌سرعت خسته نمی‌شود.
  • گواش: گواش از دیگر ابزارهایی است که برای نقاشی کودکان بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد که باید از نمونه‌های مخصوص کودکان استفاده کنید. این ماده رنگی نیاز به ترکیب‌شدن با آب ندارد و می‌توان به‌صورت مستقیم قلمو را داخل ظرف فرو برد و روی کاغذ کشید.

برخی از ابزارهای ممکن است تا حدودی برای کودکان خطرناک باشد. در ضمن باید از رنگ‌های ضدحساسیت استفاده کنید و آن‌ها را دراختیار کودک قرار دهید تا کاملا آزاد باشد.

نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید مربوط به این خواهد بود که نباید نگران کثیف‌شدن لباس کودکتان باشید. بهتر است اجازه دهید که او با انجام این کار به پرورش خلاقیت خود کمک کند.

آیا باید صبر کرد یا همین الان شروع کنیم؟

هرچند طبق بررسی‌های مختلف به‌منظور تعیین بهترین سن برای آموزش نقاشی امکان دارد کمی نظرات متفاوت باشد اما چنین چیزی به معنی این نخواهد بود که کودک شما در سنین پایین یا بالاتر از این دوره قادر به یادگیری نیست.

بهتر است سعی کنید کودکتان را برای نقاشی‌کشیدن از سنین پایین تشویق کنید اما باید گفت که هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست و می‌توانید از هر زمانی برای تشویق فرزند خود برای رشد استعداد و خلاقیتش بهره ببرید.

جمع‌بندی

زمانی که در رابطه با تعیین بهترین سن برای آموزش نقاشی بحث می‌شود امکان دارد کمی نظرات متفاوت باشد اما به‌طور کلی فرزند شما در سنین 5 تا 9 سال آمادگی‌های لازم برای یادگیری این مهارت را در اختیار دارد. کودک با نقاشی‌کردن یک حس خوب نسبت به خودش و محیط پیرامون پیدا می‌کند و ازطرف‌دیگر این کار می‌تواند در پرورش احساس، خلاقیت و ذهن او نیز تاثیرگذار باشد.

در ادامه توصیه میکنیم حتما به وب سایت شهر نقاشی سر بزنید. در این وب سایت تعداد زیادی قصه صوتی شهر نقاشی مخصوص کودکان و اطلاعات زیادی درباره هنر کودک وجود دارد. همچنین هر ساله فستیوال و نمایشگاه های نقاشی مختلف نیز برگزار و از طریق سایت اطلاع رسانی می گردد.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا نقاشی کشیدن باعث اعتماد بنفس و افزایش خلاقیت بچه ها میشه. دختر من از وقتی وارد کلاس نقاشی شد، بیشتر تو جمع ها حاضر میشه و بازی میکنه . نقاشی کودکان واقعا موضوعی هست که والدین باید بهش اهمیت بدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا