نکات سلامتی مادران

پیاده روی در بارداری خوب است یا بد؟ 4 نکته مهم

bestkid b

فعالیت داشتن در دوران بارداری به سالم ماندنِ شما و کودک تان کمک می کند. اگر فعال باشید و ورزش کنید، کم تر احتمال دارد که مشکلات رایج بارداری مثل خستگی، رگ های واریسی و ورم پا به سراغ تان بیاید.

فعالیت داشتن در دوران بارداری فواید زیادی دارد

  • احتمال مشکلات بارداری مثل دیابت بارداری یا فشار خون بالا را کاهش می دهد.
  • کمک تان می کند تا بهتر بخوابید.
  • اضطراب و استرستان را کم می کند.

تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی تا محل کار (البته نه وقتی که فاصله چند کیلومتر باشد) برای سلامت روان تان هم خوب است و استرس کم تری نسبت به رانندگی دارد.

حتی اگر قبل از بارداری ورزش نمی کردید، این دوران زمان بسیار خوبی برای شروع است. بهترین ورزشی هم که توصیه می شود، پیاده روی است. شما می توانید آن را هر زمان که صلاح دانستید، انجام بدهید، رایگان است و نیازی به تجهیزات خاصی هم ندارید.

دلیل کاهش پلاکت خون در بارداری، خطرات و روش

در صورت امکان، این فعالیت را جزئی از برنامه روزانه تان قرار بدهید . مثلا رفت و آمد پیاده به محل کار، دانشگاه یا پیاده روی روزانه موقع ناهار می تواند عالی باشد. پیاده روی تند و یک کیلومتری سه بار در هفته هم می تواند به شما کمک کند تا به تناسب اندام برسید.

نکاتی در مورد پیاده روی در بارداری

سعی کنید سریع تر از حد معمول راه بروید تا ضربان قلب تان تندتر شود. اگر قصد دارید سریع راه بروید یا پیاده روی طولانی تری داشته باشید، به این نکات دقت کنید:

  • کفش راحت بپوشید.
  • روی زمین هموار و صاف راه بروید.
  • در ساعات گرم روز پیاده روی نکنید.
  • بطریِ آب همراه تان داشته باشید و مرتب از آن بنوشید.

در دوران بارداری تا زمانی که فکر می کنید مشکلی ندارید و بدن تان توانایی اش را دارد؛ می توانید پیاده روی کنید. سعی کنید یک ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید یا پیاده برای خرید به فروشگاه های اطراف محل زندگی تان بروید. اگر بچه‌ مدرسه ای دارید، آن ها را پیاده تا مدرسه ببرید و بیاورید. این تغییرات کوچک می تواند تفاوت زیادی در میزان فعالیت شما ایجاد کند.

غذاهایی که در بارداری حتما باید بخورید

چرا پیاده روی یک فعالیت ایده آل برای بارداری محسوب می شود؟

  • رایگان است.
  • شما می توانید آن را هر کجا که هستید، انجام دهید.
  • می توانید در زمان استراحت ناهار در محل کارتان پیاده روی کنید .
  • می توانید به تنهایی یا با دوستان تان راه بروید.
  • کم ضرر است، بنابراین اگر احساس خوبی دارید می توانید آن را تا زمان زایمان هم انجام بدهید.
  • اگر خیلی دور از خانه کار می کنید و نمی توانید تمام راه را پیاده روی کنید، می توانید از اتوبوس یا قطار زودتر پیاده شوید و بخشی از مسیر را پیاده روی کنید.

می توانید بعد از زایمان هم این فعالیت را ادامه بدهید و کودک تان را با کالسکه بیرون بیاورید.

رنگ کردن مو در بارداری؟ (5 باید و نباید مهم)

نکته

برای خودتان یک گام شمار تهیه یا یک اپلیکیشن گام شمار دانلود کنید تا میزان تحرک تان را از طریق آن پیگیری کنید و انگیزه بگیرید تا این کار را همیشه ادامه بدهید. (منبع)

charbzaban

سعید حیدری

محقق پرشکی برتر چندین دوره پیاپی در منطقه و دارای ده ها مقاله علمی (در لینکدین سرچ بفرمایید) در معتبرترین مجلات پزشکی دنیا. سوالات خود را دقیق (وخلاصه) مطرح کنید. نهایتا تا 10 ساعت بعد با دقت کامل پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا