نکات سلامتی مادران

فواید شلوار بارداری، زمان استفاده و نکات خرید شلوار بارداری خوب

bestkid b

بارداری یکی از زیباترین دوره های زندگی یک زن است. با افزایش سن بارداری تغییرات ظاهری نمایان میشوند، سایز بدن به مرور تغییر میکند و استفاده از لباس های راحتی ضروری خواهد بود. پوشیدن شلوار بارداری علاوه بر راحتی در راه رفتن فشار کمتری بر شکم و جنین ایجاد میکنند و از این رو در میان زنان باردار بسیار پرطرفدار هستند. در این مقاله به بررسی مزایای این نوع از شلوار و انواع آن خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از شلوار بارداری

غربالگری دوران بارداری چیست؟ ۶ آزمایش ضروری که باید انجام دهید

زمان استفاده از شلوار بارداری

بهتر است از ابتدای ماه سوم شلوار بارداری را استفاده کنید. این کار نه تنها به شما کمک میکند تا راح تر باشید بلکه سلامت جنین نیز به خطر نخواهد افتاد. استفاده از این شلوارها از ماه ۶ ام بارداری الزامی است. همچنین شما میتوانید در دوران شیردهی و تا برگشت به سایز نرمال از این شلوار استفاده کنید.

انواع مدل های شلوار بارداری

۱- مدل کمربند کشی (تصویر بالا)

این نوع شلوارها دارای یک کمربند کشی بر روی خود هستند که در قسمت زیر شکم خانم های باردار قرار می گیرند. استفاده از این شلوارها در ماه های ابتدایی بارداری مناسب تر هستند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۲- مدل کش از بغل

در طراحی این شلوارها در قسمت جیب های آن کش به کار گرفته شده است،.نشستن و برخاستن با این شلوارها که فاق کوتاهی دارند، دشوار است. اما با این شلوارها شما میتوانید ظاهر خود را حفظ کنید.

۳- مدل کش از روی شکم

این مدل از شلوار ها حالت کشی هستند و دور کمر آنها در قسمت شکم؛ دارای کش می باشد و تمام سطح شکم خانم های باردار را در بر می گیرد.وجود کش مانع از فشار وارد کردن به جنین درون شکم خواهد شد و در نتیجه برای انجام فعالیت های روزانه مناسبند.

۴- مدل دکمه ای

شلوار کشی فقط در دوران بارداری قابل استفاده خواهد بود اما شلوارهای دکمه ای برای بعد از بارداری مناسب هستند. این نوع شلوار دارای چندین دکمه هستند که با افزایش سن بارداری قابلیت تغییر سایز ایجاد خواهد شد.

۵- لگینگ حاملگی

این مدل از شلوارها در مدل های کش زیر شکمی، کش روی شکمی و کش از پهلو طراحی و تولید می شوند و از محبوب ترین شلوارهای مخصوص حاملگی در میان خانم ها بحساب می آیند. این نوع ا شلوارها مناسب فصل سرما نیستند اما دارای تنوع زیادی هستند.

علائم نزدیک شدن زایمان طبیعی و مراحل آن در رحم

مناسب ترین شلوار بارداری

انواع کلاسیک شلوار بارداری بسیار راحت است و به جای کمر نواری از جنس ژرسه دارند که دور تا دور شکم را می گیرد و تا بالای ناف کشیده می شود. این نوع شلوارها در زمستان به گرم ماندن شکم کمک می کنند و محافظ مناسبی برای پوست شکم در برابر آسیب ها هستند. خانم ها در تابستان می توانند این نوار را تا کنند و روی باسن بکشند تا مدل شلوار عوض شود.

راهنمای خرید شلوار بارداری

۱- سایز شلوار را مد نظر بگیرید. سایز کمر شلوار بارداری و اندازه ی ران ها و باسن هم باید متناسب با استایل شما باشد. سایز کوچک یا بزرگ موجب ناراحتی شما در حرکت، نشستن و ایستادن میشود و ممکن است جنین تحت فشار قرار گیرد.

۲- شلوارهای بارداری می توانند از انواع مختلف پارچه های نخی، کتان، جین و … طراحی و دوخته می شوند. متناسب با فصل خرید کنید.

۳- توجه به کیفیت دوخت محصول فاکتور مهم بعدی در خصوص خرید شلوار حاملگی است. باید کیفیت دوخت شلوار بارداری بالا باشد تا با گذر زمان و استفاده های طولانی سبب ایجاد مشکل برای مادران باردار نشود.

۴- در انتخاب شلوار بارداری، به راحتی آن بیش از سایر معیارها توجه کنید.

حرف آخر

در دوران بارداری سلامت جنین اولویت دارد، بنابراین لباس هایی انتخاب کنید که علاوه بر راحتی بیشتر سلامت جنین نیز به خطر نیفتد. لباس های بلند و گشاد را جایگزین لباس های تنگ کنید.

علت درد دنبالچه در بارداری و ۵ روش درمان خانگی موثر

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا