نکات سلامتی مادران

رنگ کردن مو در بارداری؟ (5 باید و نباید مهم)

bestkid b

یکی از متداول ترین سوالات دوران بارداری مربوط به رنگ کردن مو ها است. بیشتر رنگ ها شامل مواد شیمیایی هستند که خانم ها را به شک می اندازد که آیا این کار را انجام بدهند یا خیر. بهترین جراح لیفت صورت تهران را پیشنهاد می کنیم در کنار این مطلب دنبال نمایید.

انواع کار هایی که خانم ها روی موهای شان انجام می دهند و در آن ها از مواد شیمیایی استفاده می شود، عبارتند از:

  • رنگ کردن که شامل رنگ ‌های دائمی، نیمه دائمی و موقتی است.
  • فر کردن که با زدن دو محلول روی مو انجام می شود . اولی برای فر کردن و دومین محلول برای تثبیت آن استفاده می شود.
  • بلیچینگ یا دکلره که در آن از پراکسید هیدروژن استفاده می شود.
  • صاف کردن دائم مو ها که در آن از محلولی قلیایی ( هیدروکسید سدیم ) یا غیر قلیایی (پتاسیم، لیتیوم یا گوانیدین هیدروکسید) برای صاف کردن دائمی مو استفاده می شود.

آیا رنگ مو و مواد شیمیایی درمانی در دوران بارداری بی خطر هستند؟

با این که تحقیقات زیادی در این مورد انجام نشده است ، اما ظاهرا مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ های نیمه دائمی و دائمی خیلی سمی نیستند و برای استفاده در دوران بارداری بی‌ خطر می باشند . علاوه بر این، مقدار رنگ مویی که ممکن است جذب پوست شود و نهایتا به جنین برسد، بسیار کم است و در نتیجه این مقدار کم برای جنین ضرری نخواهد داشت.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

در مورد شیردهی هم همین طور است. با این که هیچ اطلاعاتی در مورد تاثیر رنگ مو در دوران شیردهی موجود نیست، اما مشخص است که مقدار کمی از مواد شیمیایی وارد جریان خون می شود . بنابراین ، احتمال ورود آن به شیر و ایجاد خطر برای نوزاد خیلی بعید است.

غذاهایی که در بارداری حتما باید بخورید

با این وجود، اگر در مورد استفاده از رنگ موی معمولی در دوران بارداری مردد هستید ، جایگزین های مطمئن تری وجود دارد که می توانید به آن ها فکر کنید. به طور مثال هایلایت کردن این خطر را خیلی کم می کند، زیرا رنگ فقط روی تارهای موی شما قرار می گیرد و به پوست سر برخورد نمی کند.

در نتیجه ماده شیمیایی هم جذب خون شما نمی شود . یک گزینه جایگزین دیگر استفاده از رنگ های گیاهی خالص مثل حنا است. اگر هنوز در مورد استفاده از رنگ مو در دوران بارداری نگران هستید، شاید بهتر باشد با پزشک تان مشورت کنید. برخی از پزشکان توصیه می کنند که برای رنگ کردن موهای تان حداقل تا سه ماهه دوم یا سوم بارداری صبر کنید.

دلیل کاهش پلاکت خون در بارداری، خطرات و روش

موقع رنگ کردن مو هایم چه اقدامات احتیاطی را باید انجام بدهم؟

  • برای رنگ کردن موهای تان تا سه ماهه دوم بارداری صبر کنید.
  • حتما رنگ کردن را در مکانی که تهویه مناسبی دارد ، انجام بدهید.
  • مواد شیمیایی را بیشتر از مدتی که در دستورالعمل مشخص شده است، روی موهای تان نگذارید.
  • بعد از رنگ کردن، پوست سرتان را کاملا با آب بشویید.
  • هنگام استفاده از رنگ از دستکش استفاده کنید .
  • دستورالعمل های روی بسته را با دقت انجام بدهید.
  • قبل از رنگ زدن، تست پچ پوستی را انجام بدهید تا مطمئن شوید واکنش آلرژیک ندارید.
  • هیچ وقت ابرو ها و مژه ها را رنگ یا دکلره نکنید. این کار می تواند باعث ایجاد تورم یا افزایش خطر عفونت در ناحیه چشم شود.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که بارداری به خودی خود و به صورت طبیعی می تواند در بافت مو تغییر ایجاد کند. بارداری ممکن است باعث شود که مو های شما نسبت به رنگ کردن واکنش متفاوتی نشان دهند. اگر این طور است ، بهترِ که برای رنگ کردن موهای تان تا بعد از بارداری صبر کنید و حتی اگر تار های سفید دارید هم از وجودشان لذت ببرید.

اگر بخواهم به عنوان یک مواد کار فعالیت کنم و باردار باشم، چه؟

متخصصان زیبایی که باردار هستند، به خاطر قرار گرفتن بیش از حد در معرض مواد شیمیایی بیشتر در خطر هستند . شدت این خطر به تعداد ساعات کار و همین طور شرایط کاری بستگی دارد. بررسی ها نشان داده است که خطر سقط جنین در زنانی که بیش از حد از رنگ موی دائمی یا دکلره استفاده می کنند، بیشتر از 40 ساعت در هفته کار می کنند یا در سالن هایی فعالیت می کنند که خدمات کاشت ناخن ارائه می دهند، بالاتر است.

مناسب کردن شرایط کاری با پوشیدن دستکش های محافظ ، نخوردن یا ننوشیدن در محل کار و فراهم بودن تهویه مناسب در محل کار هم برای کمتر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مو مهم هستند.

دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟ (پاسخ به سوالات)

به طور کلی، انجام فعل و انفعالات شیمیایی بر روی مو ها در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شوند. با این وجود، توصیه می شود که از هایلایت یا از رنگ های گیاهی خالص استفاده کنید. با همه این ها، مطمئن ترین گزینه این است که حداقل تا بعد از سه ماهه اول و حتی بعد از بارداری صبر کنید . (منبع)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا