ریپورتاژ آگهی

اسباب بازی را بر اساس شخصیت کودک خود خریداری کنید!

bestkid b

به عقیده ی کارشناسان « ماتی لوس » برای اینکه اسباب بازی خریداری کنید که کودکان بعد از چند دقیقه آن را کنار نگذارند! لازم است آنها را بر اساس شخصیت کودکان انتخاب و سپس خریداری کنید.

کودکان مدام در حال رشد و شناخت محیط اطراف خود هستند. با ادامه‌ی روند رشد و افزایش تمرکز آنها، شرایط شکل گیری شخصیت کودکان فراهم می شود. هر کدام از کودکان با توجه به موقعیت، شرایط، محیط و توانایی که دارند شخصیتی منحصر به فرد خواهند داشت.

به همین جهت لازم است اسباب بازی های مورد استفاده کودکان با توجه به شخصیت آنها انتخاب شود. رعایت این امر هم به رشد و تربیت هر چه بیشتر کودکان کمک شایان می کند و هم موجب عدم دلسردی سریع آنها از اسباب بازی ها می شود. به عقیده روانشناسان اسباب بازی هایی که برای کودکان خود انتخاب می کنید باید، لذت بخش، شگفت انگیز، پر رمز و راز و متناسب با شخصیت آنها باشد. همچنین وسیله ای باشد برای بیان احساسات، برقراری ارتباط، توصیف تجربیات، آشکار کردن آرزوها و خود شکوفایی آنها.در این مقاله از فروشگاه اسباب بازی ماتی لوس به بررسی شخصیت های متفاوت کودکان و اسباب بازی های مناسب برای آنها می پردازیم.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

چگونه شخصیت کودکان خود را بشناسیم تا بر اساس آن اسباب بازی خریداری کنیم؟

مهم ترین امر برای اینکه بتوانید شخصیت کودک خود را بشناسید، توجه به خلق و خوی و عادات آنها است. اغلب روانشناسان کودک بر این باورند که بروز شخصیت و خلق و خوی کودک از سن ۱۰ ماهگی آغاز می شود. به همین جهت از این سن به بعد می توانید با توجه بسیار و دقت در عادات و رفتار کودکان خود با شخصیت و خلق و خوی آنها شوید. همچنین کودک از این سن به بعد به دنبال کسب مهارت ها است. شما می توانید با در اختیار نهادن اسباب بازی های مختلف علایق عواطف، نیازها و توانایی های آنها را بشناسید. همچنین مقدار تلاش آنها را برای یادگیری بسنجید. هر چند نباید این نکته را فراموش کنید که خانواده، شرایط، نحوه ی تربیت و محیط نیز در شکل گیری شخصیت و خلق و خوی کودک نقش موثر دارد.

طبق تحقیقات انجام شده روانشناسان سه تیپ شخصیت اصلی برای کودکان قائل می شوند که هر کدام از آنها توانایی و علایق منحصر به خود را دارند.

طبق این تحقیق شخصیت کودک به سه دسته ساده، محتاط و فعال تقسیم می شوند.

اسباب بازی برای کودکانی که شخصیتی ساده یا همان آرام و سازگار دارند

کودکانی که معمولا آرام هستند و سازگاری و انعطاف پذیری بالایی دارند به عنوان کودکان دارای شخصیت ساده شناخته می شوند. این کودکان اغلب دیر تر از اسباب بازی های خود خسته می شوند و ساعت ها با یک اسباب بازی مناسب سرگرم می شوند و به راحتی قابل پرورش هستند.

به همین جهت بهتر است اسباب بازی که برای آنها انتخاب می شود موجب پیشرفت و افزایش مهارت ها و توانایی آنها شود. انواع اسباب بازی های ساختنی  و لگوهامی تواند وسیله ی مناسبی برای این کودکان در سنین پایین باشد. همچنین با بزرگتر شدن آنها اسباب بازی های مهارت افزا همچون خمیر بازی، اسلایم و غیره گزینه مناسبی برای کودکان آرام و سازگار محسوب می شود. چرا که به پرورش آنها کمک می کند

بهترین اسباب بازی ها برای کودکان آرام و سازگار

جالب است بدانید که درصد بزرگی از کودکان در این دسته قرار می گیرند. این کودکان اغلب کمتر بهانه می گیرند و تمایل زیادی به سرگرم شدن دارند. به همین جهت شرایط مناسبی دارند تا به وسیله اسباب بازی ها خلاقیت آنها پرورش یابد.

انواع فیگور و لگوها بهترین وسیله ی بازی برای کودکان ساده و آرام محسوب می شوند. آنها هنگام بازی کردن با انواع ست فیگور از برندی مانند سیلوانیان فامیلیز و غیره داستان های مختلف را در ذهن خود خلق می کنند. خلق داستان های مختلف با کمک این اسباب بازی های علاوه بر سرگرم کردن آنها به تدریج موجب پرورش خلاقیت کودکان می شود.

اسباب بازی برای کودکانی که شخصیتی محتاط دارند.

این کودکان اغلب زیاد داد و بیداد می کنند. همچنین به سختی با یک اسباب بازی ارتباط برقرار می کنند و به هنگام انتخاب اسباب بازی سخت گیر هستند. آنها اغلب ترجیح می دهند خودشان اسباب بازی خود را انتخاب کنند و از بازی با اسباب بازی هایی که به آنها پیشنهاد می کنید خودداری می کنند.

به همین جهت توصیه می شود والدین هنگام خرید اسباب بازی برای این کودکان حتما تعدادی از اسباب بازی های مفید و کاربردی، را در اختیار آنها قرار دهند سپس از آنها بخواهند که از میان آنها اسباب بازی مورد پسند خود را انتخاب کنند. بهتر است اسباب بازی هایی را در اختیار کودکان محتاط قرار دهید که شرایط برقراری ارتباط اجتماعی با سایر همسالان و یا دیگران را برای آنها فراهم کند. چرا که آنها اغلب دوست دارند به تنهایی بازی کنند و از برقراری ارتباط دوستانه با دیگران و یا سایر همسالان خود امتناع می ورزند.

بهترین اسباب بازی ها برای کودکانی که شخصیت محتاط دارند

اسباب بازی هایی که به رشد ارتباطات اجتماعی اینگونه کودکان کمک می کند بهترین انتخاب برای آنها هستند. به همین جهت اسباب بازی هایی که ماهیت بازی دونفره و یا تیمی را دارند می تواند انتخاب مناسبی برای آنها باشد.

تعدادی از این اسباب بازی ها عبارت‌اند از انواع بازی های فکری ، انواع منچ، دومینو و غیره. از آنجا که این اسباب بازی ها ماهیت بازی گروهی و تیمی را دارند کودکان را به ارتباط برقرار کردن با همسالان و یا سایرین سوق می دهد در نتیجه مهارت اجتماعی آنها در اثنای بازی تقویت خواهد شد.

اسباب بازی برای کودکانی که شخصیتی فعال دارند

کودکانی که شخصیت فعال دارند بسیار پر جنب و جوش هستند. شما پر جنب و جوش بودن آنها را در سنین خیلی پایین نیز می توانید تشخیص دهید. چرا که مدام در حال تحرک هستند. حتی هنگامی که در حال تعویض پوشک آنها هستید مدام در حال دست و پا زدن هستند.

این کودکان انرژی زیادی دارند. همچنین مدام خود را در موقعیت های مخاطره آمیز قرار می دهند. به همین جهت بهتر است اسباب بازی هایی برای آنها تهیه شود که انرژی اضافی آنها را تخلیه می کند. به این معنی که بازی با اسباب بازی مذکور  باید شرایط تحرک فراوان آنها را فراهم کند. اسباب بازی های مناسب برای این کودکان معمولا در دسته های حرکتی و ورزشی قرار می گیرد.

بهترین اسباب بازی برای کودکان فعال و پرتحرک

بهترین اسباب بازی برای این کودکان وسایلی است که علاوه بر سرگرمی موجب تخلیه ی انرژی آنها شود. اسباب بازی هایی همچون اسکوتر، سرسره بادی، انواع توپ، فوتبال دستی ها و غیره نمونه مناسبی برای کودکان پرتحرک محسوب می شوند.

همچنین از آنجا که این کودکان مدام در حال جنبش و تکاپو هستند از تمرکز بالایی برخوردار نیستند، بنابراین بهتر است زمان کوتاهی از فعالیت های روزانه آنها را به بازی هایی اختصاص دهید که شرایط تقویت تمرکز آنها را فراهم می کند.

اسباب بازی هایی که به عنوان بازی فکری شناخته می شوند بهترین نمونه برای این مهم محسوب می شوند. اسباب بازی هایی که برای این کودکان مناسب هستند عبارت‌اند از: پازل هایی با قطعات مختلف برای دیدن مدل های متنوع پازل در فروشگاه ماتی لوس میتوانید روی لینک کلیک کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من یه پسر ۷ ساله دارم که خیلی منزوی و گوشه گیره، خیلی سخت میتونه با بچه های دیگه ارتباط بگیره، من خیلی نگران بودم اما الان که این مقاله رو خوندم میدونم که طبیعیه، و میتونم با دقت بیشتری براش اسباب بازی انتخاب کنم جوری که بتونه به تنهایی سرگرم باشه. مثلا لگو میتونه یه انتخاب بی نظیر باشه ممنون از مقاله خوبتون

  2. برای بچه ها پرانرژی و شیطون بهترین انتخاب واقعا اسباب بازی هستش که انرژیشونو تخلیه کنه شب بگیرن بخوابن وگرنه همیشه خستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا