ریپورتاژ آگهی

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با روش‌های خلاقانه!

bestkid b

امروزه آموزش زبان انگلیسی با مراجعه به آموزشگاه خوب زبان یا درمنزل به یکی از ملزومات تبدیل شده است و این محدودیت سنی ندارد و برای همه سنین این نیاز احساس می‌شود. یکی از مهم‌ترین سنینی که می‌توان آموزش را شروع کرد و بالاترین بهره را در دراز مدت از آن برد، سنین کودکی است.

با توجه به تفاوت‌های رفتاری و شخصیتی بین کودکان و بزرگسالان باید تفاوت‌هایی هم بین روش‌های مختلف آموزش زبان برای کودکان وجود داشته باشد. در ادامه به معرفی چند روش خلاقه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌پردازیم.

حتما بخوانید: آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

کودکی یکی از بهترین زمان‌هایی است که می‌توان یادگیری یک زبان جدید را آغاز کرد. تفاوت‌های ذهنی و فکری که بین کودکان و بزرگسالان و حتی نوجوانان وجود دارد؛ باعث شده است که روند یادگیری برای این سنین نیز به طور مستقل از سایرین باشد. در این مرحله به منظور این‌که یادگیری به بهترین حالت ممکن پیش برود؛ نظارت و پیگیری والدین تاثیر زیادی دارد؛ که این مورد هم در انتخاب شیوه آموزشی و همچنین بررسی روند یادگیری می‌تواند موثر باشد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

برای این‌که کودکان به یادگیری زبان جدید تمایل نشان بدهند باید سعی کنید کمی ‌از چارچوب‌های تعیین شده آموزشی خارج شوید و از روش‌های خلاقانه جدیدی بهره ببرید. در ادامه به معرفی چند روش خلاقانه برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان سفیر می‌پردازیم:

•    استفاده از آهنگ و شعر‌های کودکانه

یادگیری با آهنگ و شعر‌های کودکانه یکی از روش‌های کاربردی و خلاقانه است که به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید. شما با خواندن شعر‌های کودکانه می‌توانید دایره لغات آن‌ها را افزایش دهید چون می‌توانید در خلال این شعر‌ها از کلمات جدید هم استفاده کنید.
وجود داشتن کلمات جدید در بین شعر‌های کودکانه باعث می‌شود تلفظ را هم به سادگی بیاموزند. حفظ کردن شعر نسبت به لغات یا مکالمه‌های کتاب درسی بسیار ساده‌تر است بنابراین می‌توانید از این روش برای افزایش سرعت آموزش زبان انگلیسی در سفیر و همچنین به یکنواخت و حوصله سر بر نبودن جو کلاس کمک کند.

•    ویدیو‌های آموزشی و انیمیشن

استفاده کردن از ویدیو و انیمیشن‌های آموزشی می‌تواند یکی دیگر از روش‌های کاربردی باشد که در بین آموزش از آن استفاده کنید. استفاده از این ویدیو‌ها را تنها منحصر به کلاس نکنید؛ شما با هماهنگی والدین می‌توانید تماشای کارتون و ویدیو‌های آموزشی را در خانه نیز ادامه دهید. این سبک از ویدیو‌ها را امروزه در وب سایت‌های مختلفی می‌توانید پیدا کنید و با توجه به مطالب کلاسی و سنین زبان آموزان خود از بین آن‌ها انتخاب کنید.
استفاده از این فیلم‌ها در بین کلاس باعث می‌شود کلاس درسی شما از حالت یکنواختی خارج شود. گوش دادن هرچه بیشتر به فایل‌های صوتی و تماشای این دست از ویدیو‌ها از سنین کودکی باعث می‌شود که نحوه تلفظ آن‌ها نیز به لهجه مردم بومی‌ نزدیک شود و در واقع از ابتدا تلفظ‌های درست را یاد بگیرند.

•    استفاده از فلش کارت

در این سنین به یادسپاری تصاویر خیلی بهتر از حفظ کردن کلمات صورت می‌گیرد. شما از همین مورد می‌توانید استفاده کنید و با به کار بردن فلش کارت‌هایی که حاوی تصاویری رنگی و مرتبط به موضوع تدریسی هستند، روند آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را با سرعت بیشتری، پیش ببرید.

•    کشیدن نقاشی و درست کردن کادرستی

برای این‌که کلمات جدید را به کودکان یاد دهید؛ می‌توانید با درست کردن کاردستی و یا کشیدن نقاشی آموزش را انجام دهید. این روش در آموزش رنگ‌های مختلف و میوه‌ها می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد.

•    استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف

امروزه استفاده از گوشی نه فقط برای سنین نوجوانان و جوانان بلکه حتی برای کودکان نیز به یکی از ملزومات تبدیل شده است. از این‌رو شما می‌توانید به منظور آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. امروزه اپلیکشین‌های گوناگونی برای گوشی همراه طراحی شده‌اند که این امکان را فراهم می‌کنند تا کودک به همراه بازی زبان انگلیسی را نیز بیاموزند. اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که مثلا به همراه بازی به آموزش واژه‌های جدید می‌پردازند.

•    انجام بازی‌های مختلف

تمایل کودکان به بازی کردن در این سنین بیشتر از یک جا نشستن و یادگیری است. شما می‌توانید این دو مورد را در هم ادغام کنید و به آموزش زبان انگلیسی به همراه بازی بپردازید. استفاده از بازی به منظور آموزش مطالب جدید به کودکان باعث می‌شود که شما بالاترین بازدهی و بهره‌وری را بتوانید داشته باشید.
بازی‌های فکری می‌تواند برای کودکانی که در سنین بالاتری هستند مناسب‌تر باشد. در صورتی که زبان‌آموزان شما بیشتر در سنین خردسالی باشند در این شرایط بهتر است که به سراغ بازی‌های حرکتی بروید. بازی‌های حرکتی در این سنین برای کودکان باعث می‌شود که همگی آنها مشارکت فعالی سر کلاس درس داشته باشند و بتوانند با همکلاس‌های خود هم دوست شوند.

•    استفاده از عبارات رمزی جالب

اگر شما به مراحل آموزش گرامر در دروس تدریسی خود برسید؛ آموزش دادن گرامر با این روش‌ها معمول برای کودکان پاسخگو نیست به همین منظور می‌توانید از عبارات رمزی جالب و ابداعی جدید برای یاد دادن این موضوعات جدید استفاده کنید. از نوعی عبارات و ارتباط بین موضوعات مختلف استفاده کنید که به یاد سپاری آن برای کودکان راحت‌تر باشد.

•    برگزاری کلاس در محیط آزاد

یکی از راهکارهای کاربردی به منظور آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، ایجاد تنوع و برگزاری کلاس در محیط آزاد است. در صورتی که بتوانید هر از چندگاهی کلاس را در خارج از محیط کلاسی همیشگی برپا کنید، می تواند تاثیر بسزایی در یادگیری زبان انگلیسی داشته باشد؛ برای مثال شما می‌توانید در یک اردوی تفریحی کودکان را به باغ وحش یا موزه ببرید و در حین بازدید کلمات انگلیسی مربوط به آن حیوانات و رنگ‌ها را نیز به آن‌ها بیاموزید. یادگیری همراه با تفریح می تواند به یادسپاری بسیار خوبی را در ذهن کودکان داشته باشد.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان (12 تا 7) ساله در آموزشگاه سفیر

همان‌طور که بیان شد آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در نحوه تدریس به کودکان از خلاقیت زیادی استفاده شود. موسسه زبان سفیر گفتمان یک آموزشگاه زبان در تهران برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانید به وب سایت سفیر گفتمان مراجعه کنید و از قیمت تماس با ما با کارشناسان مجرب مجموعه در ارتباط باشید؛ همچنین می‌توانید به صورت حضوری به یکی از شعب مجموعه در سرتاسر نقاط کشور مراجعه کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا