تغذیه کودک

۷ صبحانه مقوی و مفید برای کودکان ۱ تا ۵ ساله

برخی از کودکان با وجود اینکه از هوش و استعدادبالایی برخوردار هستند ولی درسها را به خوبی یاد نمیگیرند یکی از دلایل آن نخوردن صبحانه ی کامل است مغز نیازمند انرژی زیادی است که بتواند خوب فعالیت کند یکی از اثرات نخوردن صبحانه افت قند خون است. تحقیقات نشان داده که افرادی که صبحانه می خورند از تمرکز و انرژی بیشتری برخوردار هستند وهمچنین سالم تر از  بقیه افرادی هستند که صبحانه نمی خورند.

مقدمه

کودکان بعضی وقت ها علاقه ای به خوردن صبحانه ندارند مادر ها باید کاری بکنند که فرزندشان به صبحانه خوردن علاقه مند شود یکی از بهترین کار هایی که باعث می شودکودک شما به صبحانه خوردن علاقه مند شود تزئین میز صبحانه و همچنین تزئین وعده ی غذایی است . وقتی میز صبحانه از تنوع رنگی برخوردار باشد کودک علاقه مند می شود که این غذا ها را امتحان کند.

چند تا از بهترین ومقوی ترین صبحانه ها

۱- پنکیک خانگی

پنکیک

 

۲-  سالاد میوه‌های تازه با عسل 

سالاد میوه

۳- سیب پخته با دارچین، خامه و گردو 

سیب پخته

 

مطالب مرتبط :۱۰ غذایی که کودکان (۱ تا ۶ ساله) نباید بخورند!

۴- عدسی با تکه‌های سیب‌زمینی 

 

عدسی

۵- املت سیب‌زمینی شیرین 

املت سیب زمینی

۶- نیمرو با شوید همراه خیارشور 

نیمرو

۷-  خاگینه

خاگینه

۸-  تخم مرغ

تخم مرغ

فرزندان برای اینکه از قوت بالایی برخودار باشند باید از غذا های سالم استفاده کنند صبحانه دادن به کودک از جمله مهم ترین کارهای یک مادر است که مادر باید به آن توجه خاص و ویژه ای داشته باشد چون مغز است که در یادگیری و تمرکز بیشترین کار را انجام می دهد .

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید .

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن