آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

چه کنیم ژل اسلایم به دست نچسبد؟ (3 روش ساده)

bestkid b

همه ی بچه ها عاشق درست کردن ژل اسلایم در خانه هستند اما اینکار فوت و فن های خاص خود را لازم دارد و بنابراین ممکن است اسلایم سفت یا شل شود یا آنقدر چسبناک شود که بازی کردن با آن برای کودک لذت بخش نباشد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید نگران نباشید چون در این مطلب راه حل برطرف کردن تمام این مشکلات آورده شده است.

چگونه اسلایم سفت شده را نرم کنیم؟

یک راه حل آسان برای نرم کردن اسلایم، افزودن چند قطره ژل ضد باکتری است. برای انجام اینکار تنها کافی است که اسلایم را در یک کاسه قرار دهید و مقداری ژل را روی آن بریزید. تا جایی که می توانید آن را به هم بزنید و ورز دهید تا نرم شود. اگر اسلایم هنوز سفت است، ژل بیشتری اضافه کنید.

برای سفت تر کردن اسلایم شل، از چه ترکیبی استفاده کنیم؟

از جوش شیرین برای غلیظ کردن اسلایم شل شده استفاده کنید. اگر اسلایم را با استفاده از چسب شفاف تهیه کرده اید، یک چهارم قاشق چایخوری (1 گرم) جوش شیرین اضافه کنید. اگر از چسب سفید استفاده کرده اید، نصف قاشق چایخوری (2 گرم) جوش شیرین اضافه کنید. یک قاشق جوش شیرین اضافی را با اسلایم مخلوط کنید و سپس آن را بمدت 2 تا 3 دقیقه ورز دهید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

برای کشدار شدن اسلایم، چه چیزی به آن اضافه کنیم؟

اگر اسلایم هنوز به اندازه کافی کشدار نیست، اسلایم را صاف کرده و کمی لوسیون در وسط آن بریزید. لوسیون را داخل اسلایم ورز دهید تا نرم و کشدار شود. به هم زدن لوسیون با اسلایم را ادامه دهید تا به قوام دلخواه خود برسید.

ساده ترین راه ساخت اسلایم در خانه چیست؟

3 روش برتر را در اینجا آموزش داده ایم اما یک دستور هم در اینجا اموزش می دهیم:

برای اینکار به سادگی مراحل زیر را انجام دهید:

  • نصف فنجان شامپو و یک چهارم فنجان نشاسته ذرت را در یک کاسه بریزید.
  • خوب مخلوط کنید.
  • 3 قطره رنگ خوراکی (اختیاری) اضافه کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری آب اضافه کرده و هم بزنید. به آرامی 5 قاشق غذاخوری دیگر آب اضافه کنید. پس از آن مواد را به خوبی هم بزنید.
  • اسلایم را حدود 5 دقیقه ورز دهید.

آیا جوش شیرین باعث از بین رفتن چسبندگی اسلایم می شود؟

بله. اگر می خواهید چسبندگی اسلایم کمتر شود، تنها کافی ست نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را روی اسلایم بپاشید و آنقدر ورز دهید تا چسبندگی آن از بین برود. اگر هنوز چسبناک بود، یک هشتم قاشق چایخوری جوش شیرین دیگر اضافه کنید و مجددا ورز دهید.

چگونه یک اسلایم با کشسانی فوق العاده درست کنیم؟

  • یک قاشق چایخوری بوراکس را در یک فنجان آب مخلوط کنید. مخلوط بوراکس را هم بزنید و کنار بگذارید.
  • یک لیوان پلاستیکی بردارید و حدود 1.3 سانتیمتر چسب در آن بریزید.
  • دو قاشق غذاخوری محلول بوراکس را به چسب اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید.

برای رفع چسبندگی اسلایم ساخته شده با چسب المر، چه کنیم؟

اگر به نظر می رسد اسلایم شما بسیار چسبنده است، به جای افزودن ترکیبات بیشتر، ابتدا اسلایم را بخوبی ورز دهید. حتی می توانید بگذارید چند دقیقه بماند و دوباره ورز دهید!

چرا اسلایم من اینقدر چسبناک و شل است؟

اسلایم در مواقعی شل می شود که بوراکس یا هر نوع پلیمر دیگری که استفاده می کنید، برای فعال کردن فرآیند سفت شدن کافی نیست. بنابراین کمی بوراکس بیشتر اضافه کنید تا مولکول های موجود در چسب به هم نزدیکتر شوند. اگر به یکباره مقدار زیادی اضافه کنید، ممکن است ترکیب را بیش از حد فعال کنید و این باعث سفت شدن بیش از حد اسلایم می شود.

دانلود 20 انیمیشن عالی و شاد برای کودکان

دلیل خیس و مرطوب شدن اسلایم چیست؟

وقتی چسب المر را با کمی آب مخلوط می کنید، ماده ای ساخته می شود که به عنوان پلیمر شناخته می شود. اگر مقدار کمی آب اضافه کنید، اسلایم حاوی چسب اضافی (قسمت پلیمری) خواهد بود و چسبناک می شود. اگر مقدار زیادی آب به آن اضافه کنید، اسلایم بسیار مرطوب می شود. بنابراین آب را به مقدار کافی اضافه کنید.

آیا کرم اصلاح باعث کاهش چسبندگی اسلایم می شود؟

بله شما می توانید از کرم اصلاح برای کاهش چسبندگی اسلایم استفاده کنید. برای اینکار ابتدا اسلایم کرکی بدون بوراکس را خوب مخلوط کنید. در مرحله بعد 2 فنجان کرم اصلاح را اضافه کنید. 1 قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید و در نهایت 2 قاشق چای خوری محلول نمک حاوی بوراکس (برای از بین بردن چسبندگی) اضافه کنید.

روش ساخت بهترین اسلایم کرکی چیست؟

برای ساخت یک اسلایم کرکی فوق العاده، مراحل زیر را طی کنید:

  • مرحله 1: کرم اصلاح را در یک کاسه بریزید.
  • مرحله 2: چسب مدرسه المر را به کاسه اضافه کنید.
  • مرحله 3: جوش شیرین را به کاسه اضافه کنید.
  • مرحله 4: همه چیز را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله 5: 1 قاشق غذاخوری محلول لنز تماسی را نیز در کاسه بریزید.
  • مرحله 6: در مرحله ی آخر 3 فنجان (750 میلی لیتر) کرم اصلاح اضافه کنید.

چگونه می توان با استفاده از لوسیون چسبندگی اسلایم را کمتر کرد؟

یک قاشق چایخوری بوراکس را در 1 فنجان آب حل کنید و کمی از آن را هر بار به اسلایم چسبناک خود اضافه کنید. اگر اسلایم شما بسیار سفت شد، به این معنی است که یا مقدار بوراکس زیاد است یا آن را خیلی سریع به اسلایم اضافه کرده اید. برای نرم کردن اسلایم می توانید از گلیسیرین یا لوسیون استفاده کنید.

آموزش ساخت انواع کاردستی برای کودکان

آیا افزودن فعال کننده بیشتر، چسبندگی اسلایم را کمتر می کند؟

محلول لنز تماسی در دستور تهیه اسلایم کرکی بعنوان فعال کننده عمل می کند (مانند بوراکس). اضافه کردن فعال کننده بیشتر، باعث کاهش چسبندگی اسلایم می شود. نشاسته هم بعنوان یک مایع فعال کننده در ساخت اسلایم بکار می رود.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا