آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشی سیاه سفید: آموزش صفر تا صد با 8 روش (ساده زیبا)

شما چه یک هنرمند مبتدی باشید و چه مجرب، نقاشی سیاه سفید می ‌تواند برای تان یک چالش باشد. اما با دانستن چند نکته ساده، می ‌توانید به سرعت بر این مهارت مسلط شوید.

5 نکته کاربردی درباره نقاشی های سیاه و سفید

1-از یک باکس نور استفاده یا تصویر مورد نظرتان را ردیابی کنید.

اگر تازه شروع به کار کرده ‌اید، ردیابی تصویر می ‌تواند یک راه عالی برای فهمیدن این باشد که چه طور باید مدل سیاه و سفید آن تصویر را بکشید. شما می ‌توانید از یک باکس نور برای ردیابی نقاشی تان استفاده کنید یا می ‌توانید کاغذتان را بر روی تصویر چاپ‌ شده قرار دهید و آن را ردیابی کنید.

2- طرح اولیه را با یک مداد ترسیم کنید.

هنگامی که نقاشی ‌تان را ردیابی کردید، وقت آن است که طرح اولیه را ترسیم کنید. از یک مداد برای طراحی نقاشی تان استفاده کنید و به تاریک ‌ترین و روشن ‌ترین مناطق توجه کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تا ببینید بعدا کجاها باید سایه اضافه کنید.

3- از مداد سیاه و سفید یا زغال استفاده کنید.

وقتی که طرح اولیه را کامل کردید، وقت آن است که سایه اضافه کنید. می ‌توانید از مداد سیاه و سفید یا زغال چوب برای این منظور استفاده کنید. ابتدا با تاریک ‌ترین مناطق شروع کنید و سپس به تدریج سایه ‌های روشن ‌تر را اضافه کنید.

4- هایلایت ‌ها را با مداد سفید یا گچ اضافه کنید.

برای اضافه کردن قسمت ‌های هایلایت به نقاشی، از یک مداد سفید یا گچ استفاده کنید. هایلایت ‌ها را به روشن ‌ترین قسمت های نقاشی مثل نوک بینی یا چانه اضافه کنید تا یک حالت سه بعدی ایجاد شود.

5- خطوط ناخواسته را پاک کنید.

هر وقت نقاشی تان آن طور که می ‌خواستید شد، خطوط مدادی ناخواسته را پاک کنید. شما می ‌توانید در صورت تمایل کمی رنگ هم به نقاشی تان اضافه کنید، اما لازم نیست.

با استفاده از این نکات ساده، شما نقاشی‌های سیاه و سفید زیبایی را در کم ترین زمان طراحی خواهید کرد!

واسه کودک دانلود کن: کار با آبرنگ برای کودکان (آموزش کامل با 10 ویدیو و 7 نکته)

درک کنتراست و سایه ‌روشن در نقاشی ‌های سیاه و سفید خیلی مهمه!

یکی از مهم ‌ترین چیز هایی که در مورد نقاشی ‌های سیاه و سفید باید در نظر داشته باشید، کنتراست و سایه ‌روشن (Value) است. کنتراست تفاوت در روشنایی یا تیرگی بین دو رنگ است، در حالی که سایه ‌روشن به تیرگی یا روشنایی یک رنگ اشاره دارد.

برای کشیدن نقاشی ‌هایی با کنتراست بالا، بهتر است از یک منبع روشن و منبع تیره سیاه و سفید استفاده کنید. منبع روشن می ‌تواند چیزی مثل به یک تکه کاغذ سفید و منبع تیره می‌ تواند یک ماژیک یا مداد سیاه باشد. با استفاده از یک منبع روشن و تیره، می ‌توانید طیف وسیعی از سایه‌ روشن ‌ها را در نقاشی تان ایجاد کنید.

در سایه ‌روشن‌ ها باید حواستان باشد که مناطق تیره ‌تر کوچک تر از مناطق روشن‌ تر به نظر برسند. علتش این است که رنگ‌ های تیره ‌تر نور بیشتری را جذب می ‌کنند، در حالی که رنگ‌ های روشن ‌تر نور بیشتری را منعکس می ‌کنند. برای ایجاد توهم عمق در نقاشی تان می ‌توانید از انواع سایه ‌روشن ‌ها استفاده کنید.

اینجا هم کلی نقاشی با مداد (سیاه و سفید داریم) بیش از 9 درس جالب ساده وزیبا

یکی از راه‌ های ایجاد سایه ‌روشن‌ های مختلف این است که از یک مداد برای ترسیم روشن ‌ترین مناطق و یک قلم یا ماژیک برای ترسیم تیره‌ ترین مناطق استفاده کنید. راه دیگر برای ایجاد چندین سایه روشن ، استفاده از انواع کاغذ ‌ها است. به عنوان مثال، شما می ‌توانید از یک تکه کاغذ سفید برای روشن ‌ترین قسمت ها و یک تکه کاغذ سیاه برای تیره ‌ترین مناطق استفاده کنید.

وقتی که منبع روشنایی و تیرگی داشته باشید، می ‌توانید سایه‌ روشن ‌های مختلف را تست کنید. سعی کنید مناطق روشن و تیره مختلفی را ترسیم کنید تا ببینید که چه تاثیری روی نمای کلی نقاشی تان می ‌گذارد.

با در نظر گرفتن کنتراست و سایه ‌روشن، می ‌توانید نقاشی ‌های سیاه و سفیدی که عمق و ابعاد بیشتری دارند، بکشید. پس دفعه بعد که می‌ خواهید نقاشی سیاه سفید بکشید، یادتان باشد که سایه‌ روشن ‌های مختلف را تست کنید.

در کنار این مطلب دانلود کنید: ۲۰ نمونه نقاشی کودکانه فانتزی بسیار جذاب

ویدیوهای آموزش نقاشی سیاه و سفید با روشهای مختلف

به این نکته مهم دقت کنید که یادگیری نقاشی سیاه و سفید به دلیل دشوار بودن، نیاز به درک سایه روشن، کانتراست و مفاهیمی که برای بسیاری کودکان غیرقابل درک است، به هیچ وجه برای کودکان توصیه نمی شود ضمن اینکه عدم توانایی در ترسیم این نقاشی ها او را از یادگیری، خلاقیت و فعالیت های هنری مشابه نقاشی زده می کند! برای همین ما نقاشی های زیر را برای ترسیم به اشتراک می گذاریم شما می توانید قسمت رنگ کردن آنها را انجام ندهید یا خیلی ساده فقط با مداد مثل ویدیوها کلیات را ترسیم کنید.

 

 

نقاشی دلفین: آموزش صفر تا صد با 7 روش (ساده زیبا)

 

 

نقاشی عروسک: آموزش صفر تا صد با 8 روش (ساده زیبا)

 

 

40 روش تشویق کودک برای کار خوب (40 ایده جایزه دادن به کودک)

 

 

نقاشی حلزون: آموزش صفر تا صد حلزون با 8 روش

ترکیب ‌بندی و طرح اولیه، باعث حرفه ای تر شدن نقاشی سیاه و سفید میشه!

هنگامی کشیدن یک نقاشی، چندین رویکرد مختلف وجود دارد که می‌ توانید یکی از آن ها را پیاده ‌سازی کنید. یکی از روش ‌های محبوب کشیدن طرح اولیه به صورت سیاه و سفید است که می‌ تواند برای ترکیب و طرح بندی یک صحنه یا سوژه قبل از اضافه کردن رنگ عالی باشد. به علاوه، می ‌تواند به شما کمک کند تا بر روی جزئیات تمرکز کنید و واقعا ماهیت آن چه که می‌ خواهید بکشید را به تصویر بکشید.

هنگام طراحی سیاه و سفید، باید با یک مداد یا قلم روشن شروع کنید. این به شما کمک می‌ کند تا خطوط را بهتر ببینید و پاک کردن اشتباهات برای تان آسان ‌تر باشد. هنگامی که طرح اصلی را کشیدید، می ‌توانید برای اضافه کردن عمق و جزئیات بیشتر، از یک مداد یا قلم تیره ‌تر استفاده کنید.

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

هنگام ترکیب ‌بندی، چند چیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اول، باید در مورد اندازه کلی و شکل طرح تان تصمیم بگیرید. سپس، باید جای سوژه‌ تان را در طرح اولیه مشخص کنید. و در نهایت هر عنصر دیگری مثل درختان، ساختمان ‌ها یا اشیاء دیگر را برای تکمیل صحنه اضافه کنید.

هنگامی که ترکیب‌ بندی مورد نظرتان را انجام دادید، وقت آن است که شروع به اضافه کردن برخی از جزئیات کنید. در ابتدا با طراحی خطوط اولیه سوژه ‌تان شروع کنید. سپس، شروع به اضافه کردن جزئیات کوچک تر، مثل اجزای صورت، لباس یا اشیاء دیگر کنید. هر چه بیشتر چزئیات را اضافه می ‌کنید، طرح شما بیشتر جان می ‌گیرد.

هنگامی که طرح مورد نظرتان حاصل شد، می ‌توانید برای اضافه کردن عمق و جزئیات بیشتر آن را با یک مداد یا قلم تیره ‌تر تکمیل کنید. همچنین می ‌توانید سایه اضافه کنید تا بُعد بیشتری به طرح تان بدهید. تکنیک ‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بهتر است.

طراحی سیاه و سفید می ‌تواند یک راه عالی برای به تصویر کشیدن ماهیت یک صحنه یا سوژه باشد . شروع کار با یک مداد رنگ روشن و اضافه کردن جزئیات، باعث می ‌شود که یک طرح دقیق و واقعی بکشید. بنابراین یک مداد و کاغذ بردارید و شروع کنید !

نقاشی سنجاب: آموزش صفر تا صد ترسیم سنجاب با 6 روش


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا