ریپورتاژ آگهی

پنج کتاب محبوب در ادبیات کودک و نوجوان در 30بوک

معرفی پنج کتاب تاثیرگذار در ادبیات کودک و نوجوان همراه با 30Book

bestkid b

نوشتن برای کودکان و نوجوانان همانقدر پیچیده و با اهمیت است که نوشتن برای مخاطب بزرگسال. ادبیات کودک و نوجوان پیچیدگی و آگاهی­هایی می­طلبد که در هیچ رده­ی سنی دیگری وجود ندارد. جوجه اردک زشت از اندرسون و یا مرگ غم­انگیز پسر صدفی از برتون اگر شاهکارند دلیلش رعایت کردن همین پیچیدگی­‌ها است. هانس کریستین اندرسون، جک لندن، چارلز دیکنز، تیم برتون، یوستین گوردر، جی کی رولینگ، ژول ورن، رولد دال و… تعدادی از نویسندگان بزرگ ادبیات کودک و نوجوان هستند که آثارشان همواره در سایت سی بوک به نشانی 30book.com پرفروش بوده است.

درون یک آینه درون یک معما

قصه­ای بی انتها و داستانی همراه با حسرت.

پایان داستان زندگی نوجوان قصه؛ سیسیلی، برای مخاطب اما بی پایان می­نماید. تراژدی انتهای داستان فقط منجر به کاتارسیس نمی­شود بلکه با آگاهی نیز همراه است و این ویژگی، درون یک آینه درون یک معما را داستانی یگانه و منحصر به فرد کرده است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

یوستین گوردر که بیشتر به دلیل نوشتن دنیای سوفی معروف شده، نویسنده­ای فلسفی است که گویی انتهای داستان نویسی­اش را می­توان همین درون یک آینه درون یک معما برشمرد.

سیسیلی، سرطان دارد و در شب سال نو فرشته­­ای به نام آنیل به پیشش آمده و دید زندگی سیسیلی که خود می­داند عمری دراز نخواهد داشت را عوض کرده و در آخرین شب سال نویی که دارد او را به سیسیلی­ای متفاوت از قبل تبدیل می­کند.

لباس جدید پادشاه

هانس کریستین ادرسون از مهم­ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان است. این اهمیت تا جایی بوده که روز تولد وی را روز جهانی کتاب کودک نام گذاشته­اند.

لباس جدید پادشاه یک داستان کوتاه از این نویسنده­ی افسانه­ای است. داستان دو خیاطی که به دستور پادشاه باید برای وی یک لباس جدید بدوزند. دو خیاطی که بیشتر شیادند. آن­ها با دریافت طلا و پول فراوان به جای دوخت لباس، فریبی می­سازند که تا انتهای داستان ادامه می­یابد.

در انتهای داستان، این فریب به پادشاه هم منتقل شده و پادشاه با این فریب به تمام سرزمین سفر کرده و به مردمانش فخر می­فروشد.

مون بزرگ

آلن فورنیه فقط یک اثر داستانی دارد و آن هم اثری است جاودان برای تمامی سنین به خصوص نوجوانان و جوانان. نزدیک به صد و ده سال از زمان انتشار مون بزرگ می­گذرد و همچنان این اثر جزو محبوب­ترین کتاب­ها در سبک و ژانر خود است.

مون بزرگ که تا حدودی داستانی دن کیشوت­­وار دارد از ورود قهرمان داستان به یک دهکده آغاز و تا دنیایی رویاگونه و مستی بی انتها ادامه پیدا می­کند. آشنایی مولن، معلم و قهرمان داستان با راوی سرآغاز داستانی بی انتها است.

مون بزرگ را مهدی سحابی ترجمه و انتشارات مرکز آن را منتشر کرده است.

سپید دندان

جک لندن بدون شک از مهم­ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در جهان است. سبک نوشته­های وی تا حدودی ناتورالیستی است و برگرفته از جامعه­ی قرن نوزدهم ایالات متحده.

سپید دندان یکی از مهم­ترین کتاب­های جک لندن بوده و داستان سگی است که با خوی گرگ مانند به دنیا آمده و به همین دلیل در طی سال­ها آسیب­هایی می­بیند. وایدن اسکات او را نجات می­دهد و این دو دوستانی با وفا نسبت به هم می­شوند.

سپید ندادن توسط محمد قاضی ترجمه و منتشر شده است.

قصه­‌های خوب برای بچه‌­های خوب

ادبیات کلاسیک ایران را با همان زبان، واژه، آرایه و… برای کودک و نوجوان خواندن کاری سخت و ناممکن می­نماید. مهدی آذر یزدی که نامی آشنا در ادبیات فارسی به خصوص ادبیات کودک و نوجوان است از اولین کسانی بود که تلاش کرد این ادبیات را برای کودک و نوجوان خواناتر کرده و در این مسیر مجموعه کتاب هشت جلدی قصه­های خوب برای بچه­های خوب را تالیف کرد. این کتاب توسط انتشارات امیرکبیر در سال ۱۳۴۵ روانه بازار کتاب شد.

کلیله و دمنه، مثنوی، قرآن، گلستان و ملستان، سندبادنامه و قابوس­نامه، مرزبان­نامه، شیخ عطار و چهارده معصوم از مجلدات کتاب قصه­های خوب برای بچه­های خوب است.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا