آموزش زبان انگلیسی به کودکان به زبان ساده

بهترین سن فرستادن کودک به کلاس درس و یادگیری زبان

bestkid b

تا دهه ۱۹۹۰، بسیاری از والدین آمریکایی به دلیل ترس از سردرگمی و گیج شدن کودک، از آموزش زبان دوم خودداری می کردند.

در حقیقت حدود سال ۱۹۹۹، محققان مقالاتی را منتشر کردند که ادعا می کردند آموزش زبان دوم به کودک قبل از تسلط به زبان اول، می تواند منجر به عدم تسلط کافی شود. یعنی کودک به هر دو زبان مهارت کاملی ندارد. افرادی که از این مکتب فکری پیروی می کنند معتقدند که کودکان تا سن تقریباً ۱۱ تا ۱۳ سالگی نباید زبان دومی یاد بگیرند.

حتما بخوانید: دانلود ۸ کارتون عالی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان زیر ۸ سال

با این حال، بیشتر تحقیقات فعلی نشان می دهد که این ترس بی اساس است و شواهد نشان می دهد که اگر بعد از ۱۰ سالگی شروع به یادگیری زبان دوم کنیم، ممکن است هیچگاه نتوانیم کاملاً دو زبانه بشویم. پس بهتر است که فرزند خود را در سنین کم به کلاس های زبان بفرستید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

دو زبانه بودن در مقابل مسلط بودن

دو زبانه بودن و تسلط کامل به زبان دوم کاملاً یکسان نیست. هرکسی که وقت خود را برای تسلط کامل به زبان دوم گذاشته است می تواند این را به شما بگوید. تسلط به زبان دوم تقریباً مثل یادآوری جدول ضرب است. این می تواند بسیار تکرار شده باشد، اما تقریباً همه افراد فراموش کرده اند که جواب ۷×۸ چند می شود. (جواب ۵۶ است، در صورتی که ذهن شما بدلیل عدم تکرار آن را فراموش کرده است!)

به همین ترتیب، کسانی که به زبان اسپانیایی مسلط هستند (به عنوان مثال) ممکن است نیاز داشته باشند که گاه به گاه خود را تجدید کنند و آن را مرور کنند. به این ترتیب اگر شما فرزند خود را به کلاس زبان می فرستید، بهتر است مرور لغات و یا مکالمات را فراموش نکنید. با آموزش زبان، فرد بتدریج متوجه می شود که یادگیری زبان دوم امکانپذیر است اما اگر تکرار و تمرین مکرر وجود نداشته باشد، ممکن است علاوه بر فراموشی، اشتباهاتی نیز رخ دهد. در حالیکه این اشتباهات در زبان مادری وجود نخواهد داشت.

حتما بخوانید: ۴ تا از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای آموزش زبان به کودکان

واضح است که یادگیری یک زبان جدید بسیار دشوارتر از به خاطر سپردن جدول ضرب یا حتی به خاطر سپردن هزاران کلمه جدید است. همچنین تلفظ مناسب لغات و درک ساختار گرامر کاملاً متفاوت هستند و به همین دلیل است که با شروع یادگیری زبان در سنین کم، نتایج بهتری کسب می کنید.

زبان و مغز کودک

اگر مغز کودک ساختار هر دو زبان را همزمان بیاموزد، صحبت کردن با دو زبان برای او بسیار آسانتر خواهد شد. بیایید به برخی تحولات رشدی که در مغز نوزادان و کودکان اتفاق می افتد نگاهی بیندازیم. این اطلاعات می تواند در تصمیم گیری آگاهانه درباره راهنمایی یادگیری به ما کمک کند.

ماه اول – نوزادان تازه متولد شده ارتباطات سیناپسی جدیدی با سرعت حداکثر سه میلیارد در ثانیه ایجاد می کنند. هر آنچه کودک می شنود، می بیند، احساس می کند، مزه و لمس می کند توسط مغز جذب می شود و در سلول های حافظه آن ذخیره می شود.

یک تا شش ماه – در این دوره زمانی، نوزادان قادر به ایجاد صداهای مورد استفاده در تمام زبانهای دنیا هستند. با این حال کودک یاد می گیرد فقط با اصوات و کلمات موجود در محیط زندگی خود صحبت کند. به همین دلیل است که برخی هرگز نمی توانند برخی کلمات بسیار مشکل زبان های دیگر را بطور کامل و صحیح ادا کنند.

شش تا هشت ماه – مغز کودک حدود هزار تریلیون اتصالات سیناپسی دارد. بعد از این سن، تعداد اتصالات کم می شود.

سن ۱۰ سالگی – تقریباً نیمی از اتصالات در یک کودک معمولی ​​از بین رفته است. مغز یک فرد​​بزرگسال معمولی تقریباً پانصد تریلیون اتصالات دارد، بنابراین این تعداد به یک وضعیت پایدار رسیده است.

سن ۱۲ سالگی – در این سن، مغز هنوز در حال رشد است. در این دوره است که پایه های تفکر، زبان، بینش، نگرش، استعدادها و سایر خصوصیات گذاشته شده است. پس از این مرحله از توسعه، پنجره ها بسته می شوند و معماری اساسی مغز کامل خواهد بود.

مطابق این مدل، مشخص است که چرا برخی معتقدند که بهتر است تدریس زبان دوم را در سن ۱۱ تا ۱۳ سالگی شروع کنید. کودک می تواند راحت تر درس را درک کند و به نظر می رسد که سریع تر از کودک خردسال پیشرفت می کند. با این حال، کودکی که در این سن برای اولین بار در معرض یک زبان دوم قرار میگیرد، ذاتاً آن را به همان روشی که کودک خردسال یا کودک نو پا می آموزد، نخواهد آموخت.

حتما بخوانید: ۳ تا از بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی کودکان برای کامپیوتر

محققان دیگر ادعا می کنند که پنجره یادگیری زبان حتی زودتر بسته می شود یعنی در سن ۶ یا ۷ سالگی. بنابراین بهترین سن برای شروع یادگیری یک زبان، اساساً از بدو تولد یا در اولین فرصت ممکن است. اکنون بیشتر زبان شناسان موافق هستند: هرچه زودتر شروع به کار کنید، نتیجه ی بهتری خواهید گرفت.

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!

به یاد داشته باشید که در سنین بالاتر هم می توانید زبان یاد بگیرید. تمرین یک زبان جدید فواید زیادی برای مغز دارد. بنابراین تصور نکنید که هیچکس نمی تواند مانند زبان مادری خود به زبان دوم تسلط پیدا کند. استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان سرگرم کننده می تواند کار را برای شما آسانتر کند.

اگر می خواهید فرزندتان در یادگیری زبان با مشکل مواجه نشود، بهتر است که آموزش او را از بدو تولد یا کمترین سن ممکن آغاز کنید. به این ترتیب کودک زبان دوم را بهمراه زبان مادری خود می آموزد و تا رسیدن به سن بزرگسالی، تسلط کاملی پیدا خواهد کرد.

حتما بخوانید: بهترین زمان یادگیری موسیقی کودکان

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا