آموزش های نگهداری از نوزاد

آموزش زبان گریه نوزاد به زبانی ساده (همراه با فیلم)

bestkid b

مسلما همه پدران و مادران از این که دلیل گریه های نوزاد خود را نمیفهمند ناراحت هستند و خیلی از آنها تا صدای گریه نوزاد را میشنوند فکر میکنند که این گریه به خاطر گرسنگی است . در صورتی که هر نوع گریه و رفتار نوزاد یک دلیلی خاص دارد که بهترین کودک آنها را به شما شرح خواهد داد.

صداهای نوزادان در اصل گفتار و کلام آنها می باشد که می خواهند به ما چیزهایی بگویند …برای اینکه زبان نوزاد مان را بفهمیم باید اطلاعات و تجربه مان را بالا ببریم پس برای همین منظور ما به شما خرید آموزش زبان نوزاد به صورت اورجینال را سفارش می کنیم:

آنهایی که کودکان کمتر از دوسال در منزل دارند حتماً برای فهم تته پته های دلبندشان مشکل ما را دارند،یعنی با کلی دقت کردن باز هم در فهم ایماء و اشارات ایشان کج فهمی هایی حادث می شود!


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

به دنبال این بودم که کسی یا جایی را پیدا کنم که به نوعی به رمزگشایی این بریده بریده گویی های یسنا کمک کند، به خانمی برخوردم به نام پریسلا دنستن(Priscilla Dunstan) که گویا در اصل نوازنده ویلون بوده ؛

بعدها بخاطر استعداد غریبی که در بخاطر سپردن اصوات داشته و قوه شنواییشان جان می داده که مانند سلونوئید عکاسی برای ظهور اصوات از آن استفاده گردد!،

به سمت خوانندگی اپرا بعنوان مزو سوپرانو می رود. به هر جهت، تجارب ایشان در موسیقی و آشنایی با اصوات انسانی وی را در دوران مادر شدن به سمت شناسایی کدهایی صوتی خاصی که کودکان با کمی تفاوت استفاده می کنند رهنمون شد.

او توانست با مشاهدات شخصی خویش و مطالعه پیگیر زبانی را بعنوان زبان کودکانه دنستن به جهان معرفی کند.که در فیلمی مستند به این آموزش می پردازد. این فیلم محصول سال ۲۰۰۸ میلادی در کشور کانادا می باشد.

شیوه دانستان (Dunstan) چیست؟

گریه‌های نوزادتان و غرزدن‌های او بی‌معنا نیستند. نوزادتان در واقع دارد با شما صحبت می‌کند و از شما می‌خواهد که نیاز‌هایش را برآورده سازید؛ این وراجی‌های با ارزش کودکتان بی‌دلیل و منطق نیستند. یاد گرفتن درک صداهای این موجود کوچولوی دوست داشتنی، شما را به دنیای کاملاً جدیدی از ارتباط با کودکتان سوق می‌دهد.
شما پیش از این قادر به تشخیص گریه نوزاد خود از سایر نوزادان بوده‌اید، بنابراین با گونه‌های مختلف زبان در ارتباط بوده‌اید. برای یادگیری نحوه کدگشایی گریه زاری‌های کودکتان ادامه مطلب را بخوانید.

او پنج کلام جهانی در زبان کودکان را به این صورت معرفی کرده است:

  • Neh=”I’m hungry”گرسنه ام!
  • Owh=”I’m sleepy”خوابم می آید!
  • Heh=”I’m experiencing discomfort” یک مشکلی دارم!
  • Eair=”I have lower gas” دل پیچه ناشی از نفخ شکم دارم!
  • Eh=”I need to burp”من جیش دارم!

رمزگشایی گریه نوزاد ( معنی صداهایی که در گریه کردن نوزاد می شنویم )

دانستن مفهوم این صدا ها شما را به دنیای مکالمه با نوزادتان هدایت خواهد کرد. تا الان شما توانایی این را دارید که گریه خاص نوزاد خود را از دیگر نوزادان تشخیص دهید و در واقع شما به زبان خاصی با او ارتباط برقرار کرده اید .

آنهایی که کودکان کمتر از دوسال در منزل دارند حتماً برای فهم گریه دلبندشان مشکل دارند، یعنی با کلی دقت کردن باز هم در فهم ایماء و اشارات ایشان اشکالاتی ایجاد می شود!.

صداهای ایجاد شده در نوزادان شامل موارد ذیل می باشد که به شرح آن می پردازیم.

او بیان می کند که کودکان در هر کجای جهان و به هر زبانی،در قبال مسائل اصلی اطرافشان واکنشهای همسانی دارند که با اصواتی شبیه به این اصوات پنجگانه بیان می شود…

مطلبی بسیار مهم :اهمیت و راههای مهم تربیت نوزاد

روش پیشنهادی پریسلا خانم هنوز اعتبار علمی پیدا نکرده ولی بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسته DVD و پکیج آموزشی شان طرفدارهای بسیاری در دنیا دارد و حتی به شو اپرا وینفری هم راه یافته است!

Neh یا Heh ، Eairh ، Eh ، Owh ، Nah

Neh یا Nah
یعنی : من گرسنه ام I ‘m hungry
اگر شما در گریه نوزاد خود این صدا را میشنوید یعنی اینکه زمان شیر دادن است. بخش مهم این صدا حرف “ن” است که در ابتدای گریه شنیده میشود. (صدای “ایننقه”را در گریه میتوانید تشخیص بدهید.)

Owh
یعنی : من خسته ام I ‘m sleepy
نوزادان این صدا را که شبیه صدای خمیازه کشیدن است بهنگام خستگی ایجاد میکنند. دهان نوزاد معمولا به شکل بیضی باز میشود.

Eh
یعنی : میخواهم آروغ بزنم I have gas
این صدا زمانی ایجاد میشود که عضلات سینه نوزاد منقبض میشود و او میخواهد آروغ بزند.گاه ممکن است صدای تکراری “eh-eh-eh-eh.” را بشنوید. آروغ زدن در هر ساعتی از روز ممکن است نیاز باشد و الزاما تنها بعد از شیر خوردن نیست. پس به راهنمایی نوزاد خود توجه کنید.

Eairh
یعنی : نفخ دارم I have lower gas
اگر شما بشنوید که نوزادتان چنین صدایی ایجاد میکند یعنی نفخ دارد و نیاز به تسکین. به دقت گوش دهید ممکن است این صدا را هم بشنوید: “eeerrrhhh” or “air.”.

زمانی که عضلات اطراف شکم نوزاد منقبض میشوند این صدا ایجاد میشود.زمانی که گاز از معده وارد روده نوزاد بشود او این صدا را ایجاد میکند و نیاز دارد که گاز را خارج کند.

اگر آروغ اش را نگرفته باشید این مرحله پیش می اید. میتوانید به یکی از تکنیکهای زیر به او کمک کنید:

– نوزاد را روی شکم بخوابانید و پشتش را ماساژ بدهید.
-نوزاد را به پشت روی زمین بخوابانید و شکمش را به آرامی ماساژ دهید. (ماساژ بهتر است در جهت عقربه های ساعت که هم جهت با حرکت مدفوع در روده است و در اطراف ناف بصورت دایره ای به شعاع تقریبی ۵ سانت انجام شود.

Heh
یعنی : من ناراحتم I ‘m experiencing discomfort

مطلب کمک آموزشی به والدین: آموزش طریقه صحیح بغل کردن نوزاد به صورت تصویری

بسیاری از مادران براحتی این صدا را تشخیص میهند. گاه ممکن است این صدا این چنین هم تکرار شود:”heh-heh-heh” or “ha-ha-ha-ha.”. حال شما باید چک کنید که آیا او گرم یا سردش است؟ شاید پوشک نیاز به تعویض دارد. گاهی وقت ها هم تنها جابجا کردن وضعیت نوزاد مشکلش را حل میکند.

در پایان باید گفت :
– تمام کودکان منحصر بفرد هستند و هیچ ۲ نوزادی گربه مشابه ندارند.
– پس سعی کنید زبان خاص نوزادتان را با توجه به صداهای کلیدی بشناسید.
– اگر شما بیش از یک صدا را میشنوید به آن بخش که واضح تر است یا بیشتر تکرار میشود توجه و عمل کنید.

شما با استفاده از این مجموعه آموزشی یادگیری زبان نوزادان و آموزش نظریه تجربی پرستاری با تجربه ( دانم دانستن) میتوانید به مشکلی که نوزاد شما با آن روبروست پی ببرید . یعنی می توانید گریه نوزاد تان را ترجمه کنید و بفهمید که نوزادتان به شما چه می خواهد بگوید .

دو فیلم آموزشی برای استفاده شما قرار داده ایم که در ادامه میتوانید فیلم ها راببینید و استفاده نمایید:

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا