آموزش های نگهداری از نوزاد

وسایلی که برای نوزاد خود باید بخرید (11 وسیله ضروری برای نوزاد)

bestkid b

والدین در قبال فرزند دار شدن خود دارای مسئولیت هایی می شوند . اولین وظیفه آنها تهیه وسایل اولیه از قبیل خوراک ، پوشاک و … برای رفاه نوزاد است. در این مطلب همه وسایلی که برای نوزاد خود باید بخرید را به شما معرفی می کنیم.

مقدمه:

بدلیل حساسیت بالای نوزادان، کلیه وسایل آنها اعم از لباس و ظرف غذا و همچنین جای خواب و … باید از وسایل بزرگترها جدا نگهداری شود. اما برای همه نوزادان باید وسایل اولیه و ضروری مختص آنها را تهیه نمود این وسایل عبارتند از : کمد، تخت خواب، گهواره ، کالسکه، سرویس خواب، پتو ، حوله، لباس ، اسباب بازی ، شیشه شیر و شیر خشک ، پوشک، وسایل بهداشتی مخصوص مثل صابون و شامپو ، وسایل حمام و … که البته رنگ و طرح بعضی از این وسایل برای نوزادان دختر و پسر متفاوت است و باید این نکته را موقع خرید وسایل مد نظر قرار دهید.

ویدیو آموزش ساخت کیف وسایل بچه ی عروسک :

 

مطلب کاربردی:  ۱۰ توصیه مهم برای مراقبت از نوزادان (مخصوص والدین)

در این قسمت به معرفی تصویری وسایل مورد نیاز که باید برای نوزاد بخریم، می پردازیم:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۱- کمد نوزاد:

کمد-نوزاد۱

رنگ کمد برای نوزادان دختر و پسر متفاوت است و معمولاً برای نوزادان دختر به رنگ صورتی و برای نوزادن پسر کمد به رنگ آبی روشن انتخاب می شود. در اینجا بیش از ۵۰ عکس بسیار زیبا از کمد و اتاق نوزاد هست.

۲- گهواره:

گهواره-نوزاد۱

گهواره برای استراحت و خوابیدن نوزاد مخصوصاً در چند ماه اول استفاده می شود. در اینجا بیش از ۵۰ عکس زیبا از گهواره و تخت خواب کودک هست که پیشنهاد می کنیم ببینید.

۳- تخت نوزاد:

تخت-نوزاد۱

تخت نوزاد دارای نرده هایی در اطراف آن برای محافظت بیشتر می باشند.

۴- سرویس خواب و پتوی نوزاد:

سرویس-خواب-نوزادان۱

سرویس-خواب-نوزاد۱

برای راحتی و استراحت نوزادان از سرویس خواب و پتوی مخصوص برای وی استفاده کنید. همچنین برای خروج از محیط اتاق به بیرون و در سرما از پتو استفاده کنید.

۵- کالسکه:

کالسکه-۱

از کالسکه برای حمل راحت تر نوزادان استفاده می شود.

۶- حوله مخصوص نوزاد:

حوله-نوزاد

این عکس های دوست داشتنی را ببنید: ۵۰ عکس بسیار زیبا و متفاوت از نوزادان تازه متولد شده دختر و پسر که باید ببینید!

۷- لباس نوزاد:

ست-کامل-لباس-نوزادی-

جنس لباس نوزاد حتما از پنبه یا نخ باشد.برای نوزاد پوشش مناسب فصل استفاده نمائید و موقعیت آب و هوایی را در نظر بگیرید، در فصل گرم پوشیدن یک تی شرت، پوشک و یک پتو روی نوزاد بدونن کلاه کافی است. در فصل سرد یک لباس ضخیم تر اضافه کنید دو تا پتو روی نوزاد بیندازید و کلاه حتما پوشانده شود. لباس کودک باید بزرگ راحت و به اندازه‌ای گشاد باشد که برای پوشکش جا باشد. برخی از لباسها هستند که از جلو یک تکه باز دارند که بند ناف نوزاد میتواند در جریان هوا قرار بگیرد و نوزاد اذیت نشود. البته این نوع لباس بیشتر در روزهای گرم مناسب است. لباس های زیپ دار توصیه نمی شود و بهتر است از لباس های دکمه دار استفاده کنید.

۸- اسباب بازی برای نوزاد:

اسباب-بازی۱

برای سرگرم کردن و ساکت کردن نوزاد می توان وی را با سباب بازی هایش مشغول کرد. همچنین بازی کردن با اسباب بازی های رنگارنگ در افزایش هوش بچه ها تأثیر مثبتی دارد.

۹- شیشه شیر و شیر خشک:

شیشه-شیر

از وسایل ضروری برای نگهداری از نوزاد شیشه شیر و پستونک را نام برد.

۱۰- وسایل حمام نوزاد:

وسایل-حمام-نوزاد۱

 مادران بخوانند: طریقه صحیح پوشاندن لباس نوزاد + فیلم

۱۱- وسایل بهداشتی:

وسایل-بهداشتی-نوزاد۱

برای شستشوی نوزاد باید از شامپو و صابون مخصوص نوزاداستفده کرد. همانطور که می دانید بثورات در نوزادان شایع است چون پوست حساسی دارند بنابراین باید لباسها را با صابون مخصوص بشویید. برای کمک به پیشگیری از بثورات بهتر است همه لباسها و حوله هایی که نوزاد میخواهد استفاده کند قبل از استفاده با صابون مخصوص بچه بشویید. چنانچه سؤالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ دهیم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا