نکات سلامتی مادران

۴ تا از بهترین ضد آفتاب ها مخصوص بارداری +قیمت و خرید

bestkid b

دوران بارداری و شیردهی دورانی شیرین برای زنان است اما لازمه گذراندن بی دردسر این دوره رعایت نکات روزمره در زندگی است. استفاده از لوازم آرایشی، بهداشتی و حتی اعمال زیبایی ممکن است عارضه هایی در دوران بارداری و شیردهی داشته باشد. یکی از محصولات با کاربرد روزانه کرم های ضدآفتاب هستند که نمیتوان از مصرف آن چشم پوشی کرد. در این مقاله دلایل اینکه کرم های ضدآفتاب بارداری چه تفاوتی با کرم های دیگر دارند را بررسی کردیم و بهترین محصولات موجود در ایران را معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های ضدآفتاب برای بارداری

کرم های ضد آفتاب با طیف های گسترده، شما را از هر دو اشعه ی UVA و UVB محافظت می کنند. ضد آفتاب هایی که دارای طیف گسترده نیستند فقط می توانند از پوست شما در برابر یک طیف نور ماوراء بنفش محافظت کنند.

ضد آفتابی را انتخاب کنید که SPF آن حداقل ۳۰ باشد. این نوع از کرم ها محافظت بسیار خوبی در برابر نور خورشید دارند. هرچند که اعداد بالاتر آن ممکن است کمی بیشتر محافظت انجام بدهند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

ضد آفتاب های فیزیکی یا معدنی با استفاده از اکسید روی یا دی اکسید تیتانیومی که دارند، سدی بین پوست و نور خورشید ایجاد می کنند. این سد، پرتوهای خورشید را منعکس می کند و کاملا مانع از جذب آن توسط پوستتان می شود. آن ها با توجه به خاصیت ضد آلرژیکی بالایی که دارند برای زنان باردار دارای پوست حساس گزینه مناسبی هستند.

ترکیبات نامناسب ضدآفتاب ها برای زنان باردار

  • اکسی بنزون(Oxybenzone) یکی از ترکیبات اصلی کرم های ضدآفتاب ها هستند که به طور بالقوه می‌تواند باعث اختلال هورمونی و واکنش آلرژیک شود بنابراین برای زنان باردار ممکن است نامناسب باشد.
  • رتینیل پالمیتیت (Retinyl palmitate) دومین ماد مضر برای زنان باردار است که شکلی از ویتامین آ بوده و می‌تواند سرعت تشکیل تومورها و آسیب‌های پوستی را در مجاورت نور خورشید افزایش دهد. این ماده به خصوص برای خانم‌های باردار خطرناک است. اسامی دیگر این ماده رتینیل استات (Retinyl acetate)، رتینیل لینولئات (Retinyl Linoleate) و رتینول (Retinol) است.

معرفی بهترین کرم ضدآفتاب برای بارداری

۱- کرم ضد آفتاب مینرال SPF 30 الارو

۱- در این محصول از هیچ یک از فیلترهای شیمیایی استفاده نشده است، خانمهای باردار می توانند با اطمینان خاطر از این نوع ضدآفتاب استفاده نمایند.

۲- فرمولاسیون خاص این محصول اشعه UV را همزمان جذب، منعکس و پراکنده می کند.

۳- به دلیل استقامت بالای فیلترهای بکار رفته در این محصول، برای مکانهایی پیشنهاد می گردد که امکان تجدید ضدآفتاب بصورت منظم هر دو ساعت یکبار وجود ندارد.

۴- این محصول هایپو آلرژیک، فاقد اسانس و فاقد پارابن است.

قیمت و خرید محصول

  • قیمت: ۱۰۵,۰۰۰ تومان
  • خرید از طریق سایت بتا دارو

فهرست غذایی مناسب در دوران حاملگی (و غذاهای نامناسب)

۲- کرم ضد آفتاب مینرال رنگی پرودرما ⁺SPF40

۱- کرم ضد آفتاب مینرال رنگی پرودرما SPF40 حاوی اکتوین با خاصیت محافظت سلولی است. این خاصیت سبب از بین رفتن اثرات مضر تابش نور خورشید، آلودگی های محیطی، استرس های سلولی و تقویت سیستم دفاعی پوست می‌شود.

۲- این محصول در ۳ طیف رنگی بژ روشن، بژ طبیعی و بژ تیره موجود بوده و با پوشش یکنواخت بر روی پوست نیاز شما به استفاده از کرم پودر را برطرف می‌سازد.

۳- یکی از ترکیبات ضد آفتاب ایرانی پرودرما، کاپریلیک کاپریک تری گلیسرید است؛ این ماده، نرم‌کننده و ترمیم‌کننده بسیار خوبی است که از روغن نارگیل و گلیسرین مشتق می‌شود.

۴- کرم ضد آفتاب مینرال رنگی ⁺SPF40 پرودرما برای افرادی که پوستی حساسی دارند و همچنین کودکان و زنان باردار مناسب می باشد.

قیمت و خرید محصول

  • قیمت: ۸۴,۲۰۰ تومان
  • خرید از طریق سایت مثبت سبز

۶ نوع غذا و میوه ای که بعد از زایمان طبیعی باید بخورید!

۳- کرم ضد آفتاب رنگی هیدرودرم لیدی با SPF 30

۱- کرم ضد آفتاب فاقد جاذب های شیمیایی هیدرودرم باSPF30 به سبب حاوی بودن رفلکس های معدنی، روغن ها و عصاره های گیاهی و دیگر ترکیبات خاص در فرمولاسیون آن، احتمال ظاهرسازی موارد التهابی و حساسیت زا را کاهش داده است و فاقد اثرات زیانبار در زمان شیردهی و بارداری می باشد.

۲- در ترکیبات این کرم از رنگدانه ها و پیگمنت های معدنی، با رنگی مطابق با پوست استفاده شده و به دلیل فرمولاسیون خاص این رنگدانه ها، لایه ای از کرم با رنگی طبیعی و شیک، سطح پوست را پوشش می دهد.

۳- لازم به ذکر است که کرم ضد آفتاب هیدرودرم لیدی در مقابل تعریق و شستشو نیز مقاوم می باشد.

۴- استفاده از محصولات حاوی جاذب های شیمیایی برای خانم های باردار و کودکان پیشنهاد نمی شود اما کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی ۳۰ هیدرودرم فاقد هرگونه جاذب های شیمیایی می باشد و در ترکیبات آن فقط از تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید که بازتاب دهنده های معدنی و طبیعی پرتوهای مضر نور خورشید می باشند بهره گرفته شده است.

قیمت و خرید محصول

  • قیمت: ۴۱,۸۳۰ تومان
  • خرید از طریق سایت هفت و یک

۷ کاری که باید انجام دهید تا زایمان طبیعی راحت تری داشته باشید!

۴- کرم ضد آفتاب آیسیس فارما SPF80

۱- فرمولاسیون این محصول فاقد چربی بوده و از این رو برای پوست های چرب و دارای جوش قابل استفاده است.

۲- فلوئید ضد آفتاب مناسب پوست های چرب و نرمال با خاصیت رطوبت رسانی بالا است.

۳- کرم ضد آفتاب آیسیس فارما به خاطر داشتن عیار محافظتی بالا و فیلتر های فیزیکی حداکثر محافظت از پوست را در برابر اشعه های مضر UVA و UVB خورشید انجام می دهد. این کرم حاوی مواد معدنی و فاقد عطر و مواد نگهدارنده می باشد. از این کرم تمامی خانم های باردار در تمامی ماه های حاملگی می توانند استفاده کنند، حتی اشخاصی که دارای پوست های بسیار حساس هم می باشند بدون تردید می توانند از این کرم استفاده کنند.

قیمت و خرید محصول

  • قیمت: ۲۰۳,۰۰۰ تومان
  • خرید از طریق سایت مثبت سبز

حرف آخر

در دوران بارداری بهتر است از محصولات آرایشی کمتر استفاده کنید و برای خرید کرم های ضدآفتاب با پزشکخود مشورت کنید. تا جایی که ممکن است سراغ ضدآفتاب‌های شیمیایی نروید تا مواد شیمیایی کمتری جذب پوست‌تان شود و در نتیجه خطر کمتری هم متوجه جنین‌تان شود. بهترین انتخاب، ضدآفتاب‌های فیزیکی است که کمتر جذب پوست می‌شوند و با فیلترهای فیزیکی درون خود از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کنند

آنچه درباره زایمان طبیعی باید بدانیم (۲۰ نکته مهم)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا