هزاران عکس زیبای کودکان و نوزادان ناز دخترو پسر (ایرانی و خارجی)

سایز مناسب لباس نوزاد دختر، نکات خرید و لباسهای مورد نیاز تا 2 سالگی

bestkid b

بدیهی است که پس از به دنیا آمدن کودک، نکات زیادی برای مراقبت از او وجود دارد. بچه های متولد شده به لباس های زیادی احتیاج دارند. دختران حتی بیشتر از پسران، به لباس احتیاج دارند. لباس های دخترانه معمولا شیک تر از لباس های پسرانه هستند.

اگر شما به تازگی صاحب دختر شده اید یا به زودی خواهید شد، باید بدانید که لباس های مورد نیاز او در هر سن چیست. در این مطلب با ما همراه باشید تا لباس های مورد نیاز دختربچه ها را بدانید.

نکته مهم: صدها مدل لباس نوزاد دخترانه فوق العاده زیبا را از اینجا تماشا کنید!

سایزهای مختلف لباس دخترانه

کودکان با اندازه ها و وزن های بسیار متفاوتی به دنیا می آیند. آنها معمولاً بلافاصله پس از تولد، وزن زیادی به دست می آورند. در برخی موارد، دختران حتی در اولین ماه های زندگی لاغر هستند. سایزهای لباس بچگانه برای گروه های سنی مختلف، از نوزادی تا نوپا، عبارتنداز:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

  • سایز چهار صفر. قطعات این لباس ها برای نوزادی که حداکثر ۳ کیلو وزن دارد بهتر است.
  • سایز سه صفر. این سایز لباس تا ۳ ماهگی مناسب است. چنین نوزادانی معمولاً وزن بالای ۶ کیلو دارند.
  • سایز دو صفر. این سایز لباس برای نوزادان از ۳ تا ۶ ماهگی مناسب است.
  • سایز ۲. لباس های این سایز، برای دختران نوپای ۲ ساله مناسب است.
  • سایز ۳. لباس های این سایز، برای دختر بچه های ۳ ساله مناسب است.

بهترین لباس کودک در زمان تولد و دو هفته اول

بند ناف کودک حدود ۱۰ تا ۲۰ روز پس ازتولد خواهد افتاد. این بند ناف بسته به مکانی که بریده شده است، می تواند کوتاه یا بلند باشد. سعی کنید در این روزها از لباس هایی استفاده کنید که موجب تحریک بند ناف نشود. لباس های نوزادی نخی و آزادتر، مناسب هستند.

لباس های دختر بچه ها در سنین مختلف

شما می توانید برای نوزادان تازه متولد شده و همچنین برای دختران نوپا لباس های مناسبی خریداری کنید. لباس های مناسب در سنین مختلف عبارتنداز:

  • ۱ روز تا ۳ ماه. مجموعه ای از لباس های نوزادی مورد نیاز است. این مواد باید از بهترین پارچه ها تهیه شود، این قطعات باعث می شوند کودک شما احساس راحتی کند.
  • ۳ ماه تا ۱ سال. نوزادان در این سن می توانند از شلوار و شلوار جین شیک استفاده کنند.
  • ۱ تا ۳ سال. این دوران عالی برای کودکان است. دختران می توانند شلوار، دامن و ژاکت بپوشند.
  • ۳ سال و بالاتر. تعداد زیادی لباس وجود دارد. این لباس ها را می توان برای کودکان بیش از ۳ سال نیز استفاده کرد.

هنگام خرید لباس، رشد نوزاد را در نظر بگیرید

در درجه اول قد و وزن کودک مهم است. هنگام خرید لباس جدید پس از تولد، به سایز لباس مورد نظر توجه کنید و سایز متناسب با قد و وزن او را به جای در نظر گرفتن سن، خریداری کنید.

واقعیت موضوع این است که سرعت رشد هر نوزاد متفاوت است، بنابراین بجای در نظر گرفتن سن کودک، براساس قد و جثه ی او لباس مناسب را تهیه کنید.

شما حتما می دانید که یک کودک راحت، خوشحال هم هست. بنابراین پیدا کردن لباس مناسب، اهمیت بسیار زیادی دارد.

پس اطمینان حاصل کنید که لباس های زیبا و درعین حال راحت را انتخاب کرده اید. از خرید لباس های تنگ، بخصوص لباس هایی که یقه ی تنگی دارند اجتناب کنید. از لباس های دارای بندهای اضافه و کروات نیز برای کودکان استفاده نکنید چون خطر خفگی بهمراه دارند.

حتما بخوانید: ۴۰ عکس فوق العاده زیبا از نوزادان خواستنی و خوشگل ایرانی برای قاب کردن

پس از راه رفتن و شروع به فعالیت نمودن کودک، مهم است که لباس هایی را انتخاب کنید که محدوده حرکات آنها هنگام رقصیدن، دویدن و چرخش در زمین بازی محدود نشود.

انواع لباس دخترانه کودک بسته به فصل

  • لباس های بهاری دخترانه. بهار فصلی است که دختران می خواهند تاحد ممکن زیبا به نظر برسند. دامن های صورتی، آبی و سفید و همچنین انواع مختلف ژاکت برای خرید در دسترس است.
  • لباس های تابستانی دخترانه. تابستان فصل مورد علاقه همه ی افراد است. برای خرید لباس های خنک و شیک، گزینه های مختلفی وجود دارد. از جمله آنها لباس های رنگارنگ، لباسهای بامزه و لباسهای یک سره است.
  • لباس پاییزی دخترانه. پاییز فصلی است که کودک باید احساس گرما و راحتی کند. به همین دلیل استفاده از شلورها، پیراهن های پاییزه و سویشرت پیشنهاد می شود. همه آنها در رنگ های مختلف ساخته شده اند. این اجازه می دهد کودک در طول فصل سرما خوشحال باشد.
  • لباس زمستانی دخترانه. لباس ها باید پشمی باشد. لباس های گرم، دختر بچه ها را در طول فصل زمستان گرم نگه می دارد.

شما همچنین می توانید لباس های تعطیلات دخترانه زیبایی پیدا کنید. این باعث می شود کودک در طول فصل تعطیلات، احساس زیبایی داشته باشد.

نکات مفید برای خرید لباس کودک

بسیاری از افراد از دادن لباس کودک به عنوان هدیه لذت می برند، اما معمولاً اندازه های کوچکی انتخاب می کنند که برای مدت طولانی مناسب نخواهد بود. قبل از به دنیا آمدن کودک، از خرید بیش از حد لباس اجتناب کنید. همانطور که گفتیم بچه های هم سن، سایزهای مختلفی دارند. پس بهتر است پس از بدنیا آمدن فرزندتان و با توجه به نیازهای او در هر فصل، خرید کنید. قبل از خرید لباس، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

۱- همیشه یک سایز بزرگتر از سن واقعی کودک انتخاب کنید. اندازه ها می توانند کوچک باشند و نوزادان به سرعت رشد کنند. بیشتر نوزادان ۶ ماهه، می توانند لباس های ۹ تا ۱۲ ماهگی خود را بپوشند.، بچه های ۱ ساله، از سایز ۲ استفاده می کنند و… . اما همیشه هنگام خرید لباس، فصل را در نظر بگیرید. لباس های سبک تابستانی در زمستان استفاده نمی شود و بالعکس.

۲- هنگام خرید، برای ماه های آینده هم لباس بگیرید. اگر فرزند شما ۹ ماهه است برای زمستان او و تا ۱۸ تا ۲۴ ماهگی لباس بخرید. چون ممکن است در یک زمان مشخص بخصوص زمستان، امکان بیرون رفتن از خانه وجود نداشته باشد.

۳- هنگام خرید لباس کودک در بازار، همه ی موارد را در بگیرید. بعضی مارکهای لباس بچگانه بسیار گرانقیمت هستند. اگر بودجه ی کافی در اختیار ندارید، می توانید از لباس های ارزانتر و راحتر و تولید ایران استفاده کنید.

۴- اگر دوست دارید از لباس های گرانقیمت استفاده کنید، در نظر بگیرید که آیا پولی که برای لباس پرداخت می کنید، مناسب است یا نه. شلوار و لباسهای راحتی، ممکن است به اندازه کافی پوشیده شوند و هزینه ی پرداختی را جبران کند، اما از پرداخت هزینه های بالاتر برای لباس در موارد خاص جلوگیری کنید.

۵- ممکن است برخی والدین بدلیل نداشتن بوجه ی کافی، به فروشگاه های ارزانقیمت و فروشگاه های دست دوم لباس کودک بروند. نوزادان خیلی سریع رشد می کنند و لباس های آنها پس از مدت کوتاهی به بیرون فرستاده می شود. شما می توانید از آنچه دیگران مجبور به بیرون انداختن هستید بهره مند شوید. برخی از موارد ممکن است هنوز برچسب اصلی فروشگاه را نشان دهند و این نشاندهنده ی این است که آن لباس ها هرگز پوشیده نشده اند.

روش لباس پوشیدن به کودک

بسیاری از نوزادان، با تعویض لباس دچار دلهره و پریشانی می شوند. هر چه در پوشاندن لباس به کودک، سریع تر و آرام تر باشید، استرس کمتری هم برای شما و هم برای کودک ایجاد می شود!

حتما بخوانید: طریقه صحیح پوشاندن لباس نوزاد + فیلم

در اینجا نکاتی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

  • ابتدا اطمینان حاصل کنید که اتاق به اندازه کافی گرم است، سپس کودک خود را روی یک سطح نرم قرار دهید.
  • کودک خود را آرام کنید و با او صحبت کنید تا از چنگ زدن به شما و بیقراری اجتناب کند.
  • برای پوشاندن بالاتنه، با دست یقۀ لباس نوزاد را بگیرید و تا جای ممکن باز کنید. به آرامی یقه را وارد سر نوزاد کنید. از انگشتانتان برای جلوگیری از تماس لباس با صورت یا گوش‌ها استفاده کنید.
  • دست نوزاد را وارد آستین لباس نکنید، بلکه از بیرون دست خودتان را وارد آستین کنید. ابتدا با یک دست، آستین لباس نوزاد را به دست خود کنید. سپس دست نوزاد را با همان دست خود بگیرید.
  • لباس را آرام داخل دست‌های نوزاد کنید و آستین را بالا بکشید. مراقب باشید نوزاد تحت فشار قرار نگیرد و راحت باشد.
  • برای پوشاندن شلوار هم ابتدا پاچۀ شلوار را با دست باز و گشاد کنید. دست‌ خود را وارد آن و پای نوزاد را وارد شلوار کنید.
  • برای پوشاندن لباس سرهمی به کودک، کودک را روی سرهمی بگذارید. اول شلوار یا جوراب‌های سرهمی و بعد آستین‌ها را تن کودک کنید و در آخر دکمه‌ها را ببندید.

شستن لباس کودک

دفعات شستن لباس در هفته، به تعداد لباس های در دسترس شما بستگی دارد. هر چه لباس های نوزاد بیشتر باشد، فواصل شستن لباس هم بیشتر خواهد بود.

تعداد لباس کودک با توجه به میزان شست و شو، بصورت زیر خواهد بود:

  • اگر قصد دارید هفته ای یک بار لباس های فرزندتان را بشویید، تعداد لباس ها را دو برابر کنید.
  • اگر هر روز لباس می شورید، می توانید تعداد لباس های او را به نصف کاهش دهید.

حتما بخوانید: ۵۰ ایده بسیار زیبا و ساده تزیین اتاق کودک +نکات مهم طراحی

لباس نوزاد از کجا با بهترین قیمت بخریم؟

buy-min   فروشگاه شماره ۱ پیشنهادی ما

buy-min   فروشگاه شماره ۲ پیشنهادی ما

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا