سلامت نوزاد

شکل جنین در ماه اول بارداری چگونه است؟ بهمراه فیلم

bestkid b

تشکیل جنین در چندین مرحله انجام می شود. والدین و مخصوصاً مادران می خواهند از وضعیت رشد و تکامل فرزند خود در دوران بارداری مطلع شوند. خوشبختانه علم پزشکی سالهاست که این موضوع را برای والدین آسان ساخته و به کمک سونوگرافی والدین می توانند شکل و وضعیت جنین خود را ببینند.

مقدمه:

هرچند تشکیل و تقسیم سلول زیگوت در هفته اول بارداری انجام می شود اما پزشکان معمولاً سه ماهه ی اول بارداری را مهمترین بخش بارداری و همچنین زندگی جنین می دانند زیرا در این ماه، قلب که عضو اصلی بدن است به همراه سلول های خونی تشکیل می شود. در این زمان چشم، بینی و گوش بیرونی هنوز تشکیل نشده و دیده نمی‌شود.

ویدئویی ببینید از تغییرات جنین تا ۲۰ روزگی:

پست مشابه: زیبایی جنین در چند هفتگی شکل می گیرد؟ نکاتی برای داشتن فرزندی زیباتر

  مراحل رشد جنین در ماه اول زندگی:

جنین در هفته اول بارداری:

جنین-در-هفته-اول

سلول تخم پس از تشکیل شدن تقسیم شده و به چندین سلول دیگر تبدیل میشود. کم کم مسیر خود یعنی لوله فالوپ را پیدا کرده و خود را به رحم می رساند و سعی میکند خود را به دیواره رحم بچسباند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

جنین در هفته دوم بارداری:

جنین-در-هفته-دوم

جنین در هفته دوم سعی می کند خود را به دیواره رحم برساند. در هفته دوم تا سوم بارداری اندازه جنین تقریباً میکروسکوپیک است. سلول‌های خونی هسته‌دار، در کیسه زرده و لایه‌های مزوتلیال جفت شروع به تکامل می‌کنند. جنین در این مدت از جفت خود تغذیه می کند. وظیفه جفت تأمین غذا و اکسیژن مورد نیاز جنین است..

جنین در هفته سوم بارداری:

عکس-جنین-در-ماه-اول-بارداری

جنین در هفته سوم به اندازه یک توپ میکروسکوپی غنی از صدها سلول در دیواره رحم که پوششی از مواد مغذی مختلف است، در حال توسعه یافتن و پخش شدن است. این توپ که بلاستوسیت نامیده میشود، باعث آزاد شدن هورمون HCG بارداری شده و پیام را به تخمدانها می رساند که تخمک آزاد نکنند.

جنین در هفته چهارم بارداری:

جنین-در-هفته-چهارم

در این هفته توپ کوچک حاوی صدها سلول، رویان نامیده میشود. اندازه جنین شما شبیه یک دانه خشخاش است. در پایان این هفته، قلب جنین شروع به تپیدن می‌کند و خون را به همهٔ بخشهای جنین می‌رساند. قلب جنین در این زمان با سرعت ۶۵ ضربان در دقیقه منقبض می‌شود. تعداد ضربان قلب در طول دوره رشد جنین به طور مداوم افزایش می‌یابد تا درست قبل از تولد به حدود ۱۴۰ ضربان در دقیقه می‌رسد. تشکیل دستگاه گوارش آغاز می‌شود و جوانه‌های کوچکی که در آینده دستها و پاها را تشکیل می‌دهند در این هنگام دیده می‌شوند. در این زمان اندازهٔ جنین ۶ تا ۱۰ میلیمتر می‌باشد. یعنی به اندازهٔ یک تخم سیب درختی. همچنین فعالیت های دستگاه عصبی مانند، اکثر رفلکس‌های جنینی مرتبط با نخاع و حتی ساقه مغز از ماه سوم تا چهارم حاملگی تکامل یافته‌اند.

در صورت تمایل بخوانید: برنامه تغذیه ماه اول بارداری برای پسر شدن طبق جدیدترین تحقیقات روز

 تصویر۴چه عضوی در چه ماهی؟

  • ماه اول، ماه قلب است
  • ماه دوم، ماه چهره است
  • ماه سوم، ماه تارهای صوتی است
  • ماه چهارم، ماه رویش مو است
  • ماه پنجم، ماه حرکت است
  • ماه ششم، ماه عضلات است
  • ماه هفتم، ماه اعصاب است
  • ماه هشتم، ماه زیبایی است
  • ماه نهم، ماه تکامل نهایی و تولد است

پس آموختیم که طی ماه اول، پس از بارورشدن تخمک، خصوصیات ظاهری تمام اعضاء مختلف بدن جنین شروع به تکوین می‌کنند و ضربان قلب در پایان ماه اول قابل تشخیص است اما قابل شنیدن توسط شما نیست. و در ۲ تا ۳ ماه بعدی، بخش عمده جزئیات اعضاء گوناگون شروع به رشد می کنند.

مخاطبان گرامی! شما می توانید با ثبت ایده ها و پیشنهادات خود ما را در ارائه خدمات و مطالب بهتر یاری نمایید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من بیستم دی ماه پریود شدم اما بهمن نه، سی بهمن بیبی چک گذاشتم مثبت بود، تست خون دادم مثبت بود با پنج تا قرص زیر زبونی سایتوتک سقط کردم، پریروز، درد و خونریزی زیاد اما هنوز تستم مثبته، ممکنه سقط نکرده باشم؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا