سلامت نوزاد

۳ دعای موثر برای درمان زردی نوزاد در کنار معاینات پزشکی

bestkid b

اکثر نوزادان در ابتدای تولد با بیماری زردی مواجه می شوند. در بدن نوزاد تازه متولد شده با افزایش تخریب گلبولهای قرمز بیلی روبین خون آنها نیز افزایش می یابد و بدلیل اینکه کبد نمی تواند آنها را بطور کامل دفع کند در نتیجه باعث ایجاد زردی می شود. اغلب اوقات این عارضه زود درمان می شود. در این بخش از آموزش هایمان می خواهیم شما را با ۳ تا از دعاهای قرآنی مؤثر برای درمان زردی آشنا کنیم.

مقدمه:

اولین بیماری که اکثر نوزادان با آن دست و پنجه نرم می کنند بیماری یرقان است که به زبان عامیانه به آن زردی گفته می شود. زردی ابتدا تنها صورت را دربرمی گیرد ولی رفته رفته قفسه سینه، ناحیه شکم، پاها و کف پا و اندام های تحتانی را نیز درگیر می کند زردی در نوزادان گاهی باعث خستگی مفرط و سوءتغذیه می شود. شما می توانید برای درمان سریعتر نوزادی که زردی دارد، در کنار معالجات پزشکی دعاهای مخصوص برای این بیماری را بخوانید.

فیلم درمان قطعی زردی نوزاد _ آیت الله ضیایی:

مطلب کاربردی : دانلود ۳ تا از بهترین دعاهای قرآنی برای افزایش شیر مادر

معمولاً زردی بیماری جدی ای محسوب نمی شود و طی یک تا ۲ هفته بهبود می یابد. ولی چنانچه میزان بیلی روبین بالاتر از حد بوده و بدون درمان باقی بماند، بیلی روبین وارد مغز شده و باعث وارد آمدن آسیب های جدی به مغز می شود. نوزادانی که در ۲۴ ساعت اول پس از تولد دچار این علائم می شوند، باید حتما تحت آزمایش میزان بیلی روبین قرار بگیرند. البته برای احتیاط بهتر است طی ۵ روز اول تولد، کودک تحت بررسی قرار گیرد تا از عدم ابتلا به زردی در او مطمئن شوید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

زردی-نوزاد

دعای شماره ۱- جهت رفع زردی نوزاد

برای رفع زردی نوزاد آیه ۴۱ سوره سبا و آیات ۱۶ تا ۱۸ سوره یس را بنویسید و بالای سر او آویزان کنید: آیات مبارکه زیر را با طهارت کامل با گلاب و زعفران بر روی کاغذ سفید بیخط نوشته و بر بالای سر مریض آویزان کنید:

«قَالُوا سُبْحَانَکَ أَنْتَ وَلِیُّنَا مِنْ دُونِهِمْ ۖ. بَلْ کَانُوا یَعْبُدُونَ الْجِنَّۖ أَکْثَرُهُمْ بِهِمْ مُؤْمِنُونَ. قَالُوا رَبُّنَا یَعْلَمُ إِنَّا إِلَیْکُمْ لَمُرْسَلُونَ. وَ مَا عَلَیْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِینُ. قَالُوا إِنَّا تَطَیَّرْنَا بِکُمْ ۖ. لَئِن لَّمْ تَنتَهُوا لَنَرْجُمَنَّکُمْ وَ لَیَمَسَّنَّکُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِیمٌ»
معنی آیه:
«آن‌ها می‌گویند: «منزّهی (از اینکه همتایی داشته باشی) تنها تو، ولی مایی، نه آنها؛ (آن‌ها ما را پرستش نمی‌کردند) بلکه جن را پرستش می‌نمودند؛ و اکثرشان به آن‌ها ایمان داشتند!». رسولان باز گفتند: خدای ما می‌داند که محققا ما فرستاده او به سوی شما هستیم؛ و بر عهده ما چیزی جز ابلاغ آشکار نیست!». آنان گفتند: «ما شما را به فال بد گرفته‌ایم (و وجود شما را شوم می‌دانیم)، و اگر (از این سخنان) دست برندارید شما را سنگسار خواهیم کرد و شکنجه دردناکی از ما به شما خواهد رسید»

دعای شماره ۲- جهت رفع زردی نوزاد

پیامبر (ص) فرمود: خواندن هفت مرتبه سوره حمد، شفای تمام امراض است و نیز صد مرتبه خواندن آن برای صاحبش تعویذی هست.

دعای شماره ۳- جهت رفع زردی نوزاد

همچنین برای رفع زردی نوزادان خواندن سوره های  فلق / منافقون / لقمان / محمد/ قصص مؤثر است.

توجه: اگر نوزاد دلبندتان زردی دارد یا حتّی احتمال می دهید که زردی دارد حتماً به پزشک مراجعه کنید و اقدامات تشخیصی لازم را انجام دهید.

حتما بخوانید: نحوه درمان قطعی زردی طول کشیده نوزاد طبق جدیدترین تحقیقات در دنیا

لطفاً سؤالات و پیشنهادات خود را در مورد زردی نوزاد یا مشکلاتی که در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام.من متاسفانه بچم در بدو تولد زردی داشت و بلافاصله تحت درمان قرار گرفت، درابتدا تشخیص پزشک ناسازگاری در گروه های خونی فرعی بود اما با ۳ بار تعویض خون در مدت ۵ روزی که بستری هست، همچنان زردیش بالا و حدودا ۲۰ هست و پزشک عامل آن را ژنتیکی تشخیص داده ولی هنوز عامل دقیق برای ایشان مشخص نیست. رنگ پوست نوزاد هم تیره و سبز رنگ شده و ورم هم کرده،…امروز دکتر گفت مشکل کلیوی هم داره…
    خیلی نگران هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا