نکات سلامتی مادران

علایمی در بارداری که نشان می دهد، جنین شما پسر است!

bestkid b

بسیاری از مادران می گویند که علایم بارداری آنها در زمان دختر یا پسر بودن فرزندشان، متفاوت بوده است. اکنون تحقیقات جدیدی که در ماه فوریه سال جاری در ژورنال Brain منتشر شد نشان داد که بدن زنان باردار هنگام حمل دختران نسبت به پسران، واکنش متفاوتی نشان می دهند.

محققان دریافتند که مادرانی که فرزند آنها دختر است، واکنش التهابی شدیدتر (پاسخ بیشتر به عفونت هنگام قرار گرفتن در معرض باکتری ها) نسبت به فرزند پسر دارند.

جنسیت جنین چه زمانی شکل می گیرد؟

فرایندی که از طریق آن جنسیت تعیین می شود تمایز جنسی انسان نامیده می شود. جنسیت کودک معمولا چند ماه پس از بارداری مشخص می شود، اما حقیقت این است که از زمان شکل گیری نطفه، جنسیت کودک تعیین شده است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

ژن های نوزاد جنسیت را تعیین می کنند. همه تخم ها حاوی یک کروموزوم X هستند، در حالی که اسپرم ها می توانند یک کروموزوم X یا Y داشته باشند. اگر تخمک توسط سلول اسپرم حامل کروموزوم X باردار شود، جنین XX یا دختر حاصل می شود. در مقابل، اگر سلول اسپرم دارای کروموزوم Y باشد، جنین کروموزوم XY یا مردانه خواهد داشت.

در ابتدا همه جنین ها، صرف نظر از جنسیت یکسان به نظر می رسند. در حقیقت، اگر به دلیل اثر تستوسترون نبود، همه نوزادان دارای صفات زنانه می شدند. تا هفته هفتم بارداری، کودک شما ساختاری به نام ” لبه دستگاه تناسلی” خواهد داشت. سپس در طی ۵ هفته آینده، کودک شما شروع به تولید هورمون هایی می کند که باعث تحریک رشد اندام های جنسی آن می شوند.

تمام اندامهای جنسی از لبه دستگاه تناسلی حاصل می شوند. تخمدان ها و لابیا، معادل بیضه ها هستند، به این معنی که آنها هم از همان سلول ها، درست مانند کلیتوریس و آلت تناسلی ایجاد می شوند. بنابراین هنگامی که این هورمونها شروع به کار کردند، لبه دستگاه تناسلی شروع به تمایز در این ساختارها می کند.

حتما بخوانید: ۶ ویژگی که هر اتاق خواب کودک پسر باید داشته باشد

در پسرها لبه های دستگاه تناسلی از هفته نهم، شروع به طولانی کردن آلت تناسلی می کند و بیضه های کوچک در هفته دهم، از پروستات تشکیل می شوند و سیستم ادراری تا هفته ۱۴ تشکیل می شود. آلت تناسلی فرزند پسر، در طول سه ماهه سوم رشد می کند.

تفاوت های هورمونی بین پسران و دختران

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، غلظت هورمون در دوران بارداری می تواند با توجه به جنسیت جنین تا ۳ هفته پس از لقاح متفاوت باشد.

مطالعات نشان داده اند که hCG (هورمون اچ سی جی یا گنادوتروپین جفتی انسانی، که به آن هورمون حاملگی نیز گفته می شود) برای جنین های دختر، در مقایسه با پسرها بیشتر است و در طول بارداری هم بالاتر می ماند.

افزایش hCG در اوایل بارداری یکی از علل بروز علایم بارداری، مانند حالت تهوع و بیماری صبحگاهی است.

علایمی در بارداری که نشان می دهد، فرزند شما پسر است

۱-شما و شریک زندگی تان در کنار هم زندگی می کنید

احتمال پسر دار شدن زوج هایی که در کنار هم زندگی می کنند، نسبت به مادران مجرد بیشتر است.

یک مطالعه که روی ۸۶۰۰۰ کودک متولد شده در ایالات متحده بین سالهای ۱۹۵۹ تا ۱۹۹۸ انجام شد، نشان داد که ۵۱٫۵ درصد پسران متولد شده، از زنانی بودند که قبل از بارداری با همسرشان زندگی می کردند درحالیکه ۴۹٫۹ درصد زنان دیگر، جدا از همسرشان بودند.

۲- در زمان بارداری رژیم غذایی پر کالری مصرف کردید

یک مطالعه نشان داد که خوردن یک رژیم غذایی با کالری بالا در زمان لقاح و خوردن صبحانه به طور منظم، احتمال پسر دار شدن را افزایش می دهد.

محققان دریافتند که ۵۶ درصد از زنانی که کالری زیادی را در طول زمان بارداری دریافت کرده اند، پسردار می شوند در حالی که این احتمال در بین زنانی که کالری کمتری دریافت می کنند، ۴۵ درصد است.

یک احتمال این است که پسرها نسبت به دختران به منابع بیشتری (یعنی کالری بیشتری) نیاز دارند، بنابراین داشتن یک رژیم غذایی با کالری بالاتر، احتمال پسردار شدن را افزایش می دهد.

حتما بخوانید: لباس نوزاد پسر: موارد مورد نیاز و همه نکات مهم که باید بدانید!

۳- در دوران بارداری بیشتر غذا می خورید

ظاهرا میزان اشتهای مادر در دوران بارداری، می تواند تا حدودی نشاندهنده ی جنسیت نوزاد باشد.

یک مطالعه، تحقیقی روی رژیمهای غذایی مادران انجام داد و دریافت که زنانی که فرزند پسر داشتند نسبت به کسانی که دختر داشتند، حدود ۱۰ درصد کالری بیشتری مصرف می کردند. همه ی آنها روزانه حدود ۲۰۰ کالری اضافی حاوی پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی های اضافی مصرف می کردند.

چرا اشتهای مادرانی که فرزند پسر دارند، بیشتر است؟ محققان گمان می کنند که تستوسترون ترشح شده توسط جنین های پسر، می تواند سیگنالی برای مادرانشان ارسال کند تا بیشتر بخورند. این می تواند توضیح دهد که چرا پسران کودک از بدو تولد بزرگتر از دختران هستند.

۴- شما در دوران بارداری، میلی به خوردن غذاهای مورد علاقه تان نخواهید داشت

آیا میلی به خوردن غذاهای مورد علاقه تان ندارید؟ محققان می گویند هرچه نفرت مادر نسبت به برخی غذاها بیشتر باشد، احتمال پسردار شدن نیز بیشتر است.

اما علت آن چیست؟ نحوه عملکرد سیستم ایمنی زن در تلاش است تا از جنین در حال رشد خود محافظت کند. محققان می گویند تمایل به محافظت از جنین نر به ویژه آسیب پذیری او، باعث می شود که مادر از خوردن برخی غذاها دور بماند.

۵- شما به دیابت حاملگی مبتلا می شوید

برخی تحقیقات نشان داده اند که مادران باردار با فرزند پسر، به احتمال زیاد دچار دیابت حاملگی می شوند. دیابت بارداری وضعیتی در بارداری است که قند خون بالاتر از حد طبیعی خواهد بود. این احتمال در مادرانی که دختر دارند کمتر است.

محققان مطمئن نیستند که چرا جنین پسر منجر به تغییرات متابولیک مرتبط با بارداری می شود، اما به نظر می رسد این یافته ها در مطالعات زیادی تأیید شده است.

۶- پیش بینی جنسیت از روی ضربان قلب

آیا ضربان قلب جنین می تواند جنسیت را پیش بینی کند؟ برخی مطالعات نشان می دهد که جنسیت جنین تا حدودی از روی ضربان قلب او، مشخص است.

نحوه ی پیش بینی جنسیت از روی ضربان قلب به اینصورت است که: اگر ضربان قلب کودک از ۱۴۰ ضربان در دقیقه کمتر باشد، شما پسر دارید و اگر بیش از ۱۴۰ ضربان در دقیقه باشد، دختر دارید.

تحقیقات پزشکی نظریه پیش بینی جنسیت از روی ضربان قلب را تایید نکرده است. مطالعه ای که روی حدود ۱۰۰۰۰ زن باردار در سال ۲۰۱۸ انجام شد، نشان داد که اگرچه تفاوت ضربان قلب دختران نسبت به پسران بسیار اندک است، اما تفاوت هایی که آنها ذکر کردند بسیار کوچک است و اساساً در مقیاس بزرگ معنی دار نیست.

حتما بخوانید: تغذیه ماه اول بارداری برای پسر شدن (طبق جدیدترین تحقیقات)

واقعیت این است که ضربان قلب طبیعی جنین بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ ضربان در دقیقه است. اگر ضربان قلب کودک را در فواصل تصادفی اندازه گیری کنید، به احتمال زیاد ضربان های متفاوتی را دریافت خواهید کرد.

پس چه زمانی در ضربان قلب دختر و پسر تفاوت واقعی وجود دارد؟ این به خودی خود در زمان زایمان اتفاق می افتد. به نظر می رسد نوزادان دختر به دلایلی ناشناخته، ضربان قلب سریعتری از نوزادان پسر دارند.

۷- وضعیت شکم

موقعیت شکم یکی از علائم متداولی است که نشان می دهد شما یک نوزاد پسر به دنیا خواهید آورد.

هنگامی که شکم پایینتر قرار می گیرد، به وضوح نشان دهنده ی این است که فرزند پسر است.

۸- رنگ ادرار

ظاهراً رنگ ادرار شما در دوران بارداری تغییر می کند. رنگ متفاوت ادرار تاحدودی نشان می دهد که جنسیت فرزند شما چیست.

گزارش های متنوع و منابع دیگر ادعا می کنند که اگر ادرار شما تیره به نظر می رسد، بدان معنی است که شما پسر دارید، در حالی که ادرار سفید کدر، به معنای داشتن فرزند دختر است.

۹- آکنه

در دوران بارداری، تعادل هورمونی بدن تغییر می کند و چندین تحول بدنی را تجربه خواهید کرد.

شروع جوش ها یکی از نشانه هایی است که نشان می دهد فرزند شما پسر است.

۱۰- اندازه پستان

در دوران بارداری، سینه های شما بزرگتر می شود زیرا آنها برای تهیه شیر مادر و تغذیه کودک تازه متولد شده آماده می شوند.

برای اکثر خانمها، پستان چپ همیشه کمی بزرگتر از پستان سمت راست است.

با این حال، هنگامی که جنین درون رحم شما پسر است، سینه راست شما بزرگتر از سمت چپ می شود.

۱۱- پاهای سرد

احساس مداوم سرد بودن پا در دوران بارداری یکی از نشانه های بارز آن است که شما در حال حمل یک پسر بچه هستید.

حتما بخوانید: ۷ دعای بارداری برای سلامت جنین، پسر شدن و دعاهای کاربردی دیگر

۱۲- رشد مو

یکی دیگر از علائم متداول نشاندهنده ی فرزند پسر، میزان رشد موهای شما است.

هنگامی که موهای شما سریعتر از حد معمول رشد می کنند، احتمالا پسر خواهید داشت.

۱۳- تغییر شخصیت

جنسیت جنین، عمدتا بر رفتار شما تغییر ایجاد می کند.

برخی محققان معتقدند زنانی که دارای ماهیت تهاجمی، جسورانه و مسلط هستند، احتمال بیشتری برای پسردار شدن دارند.

با توجه به افزایش سطح تستوسترون در فرزندان پسر، تغییرات شخصیتی و رفتاری در مادران بیشتر دیده می شود.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا