نکات سلامتی مادران

10 فایده خوردن موز در دوران بارداری بر مادر و جنین

bestkid b

یک دوره هیجان انگیز برای مادر شدن، زمانی است که به تغذیه سالم اختصاص داده می شود؛ تا اطمینان حاصل گردد که جنین درون رحم تمام مواد مغذی مورد نیاز خود برای رشد را در اختیار دارد. موز مواد معدنی و ویتامین های لازم برای رشد را در اختیار جنین قرار می دهد.

۱- هموگلوبین را تقویت می کند.

طبق گزارش شورای ملی اقدام برای کم خونی، کمبود آهن شایع ترین علت پایین آمدن سطح هموگلوبین است.

بیش تر زنان باردار از کم خونی رنج می برند زیرا معمولا سطح هموگلوبین آن ها بسیار کم است. خوردن موز به تقویت سطح هموگلوبین در بدن کمک می کند که بالطبع گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و از این رو سطح هموگلوبین تقویت می شود. بنابراین مانع از عوارض مختلف در بارداری می شود.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۲- حالت تهوع و استفراغ را در دوران بارداری تسکین می دهد

بیماری صبحگاهی (ویار) در زنان باردار شایع است. مصرف موز در این زمان از بارداری، به کاهش بیماری صبحگاهی کمک می کند و با موفقیت با تهوع و استفراغ مقابله می کند.

۳- منبع عالی اسید فولیک

موز برای رشد مغز و نخاع جنین لازم است. این میوه به جلوگیری از کمبود اسید فولیک که باعث تولد جنین زودرس می شود کمک می کند، هم چنین باعث کاهش خطر نقص مادرزادی هنگام تولد می شود.

حتما بخوانید: کنجد در بارداری: فواید، هشدارها و چند نکته مهم

۴- انرژی را افزایش می دهد

موز سرشار از کربوهیدرات است زیرا حاوی قندهای ساده مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است. بعلاوه می تواند به سرعت توسط بدن متابولیزه شود و فورا انرژی لازم را فراهم کند.

۵- کمک به توسعه سیستم عصبی جنین

موز منبع غنی از ویتامین محلول در آب، ویتامین B6 است که برای رشد سیستم عصبی مرکزی جنین لازم است. مصرف منظم این میوه در سه ماهه اول بارداری برای رشد مغز و عصب جنین مفید است.

۶- هضم را تقویت می کند

موز سرشار از فیبر رژیمی و پتاسیم، یک ماده معدنی ضروری است. هر دو فیبر و پتاسیم برای دستگاه گوارش شما مفید هستند و به عملکرد فعال و روان آن کمک می کنند. این میوه هم چنین منبع غنی از پکتین است که به عادی سازی روند هضم کمک می کند.

حتما بخوانید: بهترین زمان خوردن کندر در دوران بارداری و روش مصرف آن

۷- به رشد استخوان ها کمک می کند

موز منبع عالی کلسیم است، که برای رشد استخوان های قوی در جنین و مادر لازم است. کلسیم هم چنین برای تنظیم انقباض عضلات در بدن ضروری است.

۸- از بروز مشکلات یبوست جلوگیری می کند

با خوردن موز نفخ شکم کنترل می شود و حرکات روان روده تامین می شود. موز سرشار از فیبر است و از این رو باعث تقویت حرکات روده می شود.

۹- منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است

مصرف موز در مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد به بدن کمک می کند و موجب حفاظت در برابر آسیب سلولی می شود. آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در بهبود سیستم ایمنی جنین دارند.

حتما بخوانید: ۷ تاثیر خوردن زیتون و روغن در بارداری بر جنین

۱۰- اشتها را افزایش می دهد

فرد بارداری که از کاهش اشتها رنج می برد، باید موز مصرف کند زیرا به افزایش میل فرد به غذا کمک می کند.

این 8 میوه را حتما در بارداری مصرف کنید

 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا