روانشناسی کودک با بهترین روش های روز

۱۳ تا از بهترین راهکارهای افزایش تمرکز در کودکان

bestkid b

کودکان معمولا بسیار پرانرژی و فعال هستند و دلیل عدم تمرکز آنها هم همین فعال بودن آنهاست و اینکه دوست ندارند یکجا ثابت بنشینند و کاری را انجام دهند.سایت بهترین کودک پکیج های فکری (هوش و استعداد) را در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید کمک زیادی به رشد استعداد و خلاقیت کودکان بکنید.

کودکان وقتی کاری که به آنها سپرده‌ایم، برایشان جالب نباشد، خیلی سریع خسته می‌شوند و توجه خود را به چیزی جلب می‌کنند که جالب‌تر است، برخلاف بزرگسالان که کاری را دوست داشته باشند یا نه، آن را به اتمام می‌رسانند!

اولین گام پیشنهادی درگیر کردن کودک با هنرهای خلاق و گویا نظیر نقاشی و طراحی است. این فعالیتها نیازمند این هستند که کودک در مکانی نشسته و برای مدت زمانی که مشغول انجام این فعالیت است تمرکز کند. حتی می توان تعداد فعالیتها در این زمینه را نیز به مجسمه سازی و کوبلن دوزی گسترش داد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

ویدیوی آموزشی روشهای افزایش تمرکز کودکان

 

توضیحات نوشتاری

بعضی از کودکان در انجام این نوع فعالیتها بسیار مشتاق هستند، بنابراین می توان با گذاشتن مدلهایی چون هواپیما یا ماشین جلوی آنها این فعالیتها را برای آنها جذاب تر نیز کرد. از نمونه های دیگر این فعالیتها می توان به نجاری و ساختن یک رشته مهره اشاره کرد.

دکتر مهدی دوایی، روانشناس گفت: هوش یا IQ کودک، زمینه گسترده‌ای را شامل می شود، از آن جمله می توان به اطلاعات عمومی، دامنه لغات، استعداد ریاضی، درک منطقی، حافظه دیداری و شنیداری و توانایی درک تجسمی اشاره کرد. بنابراین برای تقویت تمرکز در کودک لازم است بر روی هرکدام از این موارد بطور جداگانه کار کرد.برای تقویت حافظه دیداری کودک می توان چند شکل را به او نشان داد و بعد از کودک خواست بدون نگاه کردن به آنها، نام آن اشکال را بگوید.در مورد تقویت حافظه شنیداری هم به همین روش کودک چیزی را بشنود و بعد بتواند به همان ترتیب تکرار کند.روش دیگر افزایش تمرکز، یاد یاری است یعنی مفاهیم و کلماتی که تداعی کننده یک موضوع واحد هستند را کنار هم قرار داده و طبقه بندی کنیم.

مطلب بعدی برای تمرکز، کنار هم قراردادن حروف اول کلمات مختلف و ساختن یک کلمه مشخص که با تکرار آن کلمه جدید، کودک بتواند کلمات را به همان ترتیب پشت سر هم تکرار کند. این روش فراشناختی است.

نکته آخر در افزایش تمرکز کودک، نور و فیربک است، در این حالت کودک با نگاه کردن به تصویر مورد علاقه خود نظیر یک کارتون، تمرکز بالایی پیدا می کند و این هم روش مناسبی برای تقویت تمرکز است.

این مطلب هم به کار شما میآید: ۱۲ بازی مناسب کودکان پیش دبستانی

۱. بازی‌کردن تمرکز کودکان را افزایش می‌دهد

ازآنجایی‌که کودکان در هنگام بازی‌، مطالب زیادی را یاد می‌گیرند، بهتر است کاری کنیم فعالیت‌هایشان بیشتر شبیه بازی‌کردن باشد. تلفن هوشمند، تبلت و رایانه را از آنها دور نگاه دارید و اجازه دهید کودکان، با اسباب‌بازی‌های معمولی بازی کنند و همچنین بازی‌هایی که تمرکز آنها را بیشتر می‌کند را انجام دهند و تمرکزکردن را تمرین کنند.

تحقیقات نشان داده‌ است تلفن‌های هوشمند می‌توانند مدت‌زمان تمرکز کودکان را کاهش دهند. بنابراین اصلا تلفن هوشمند را در اختیار آنها قرار ندهید یا به‌ندرت اجازه‌ی بازی با آن را به او بدهید.

بازی‌های فکری: قدرت تمرکز کودکان را با انجام بازی‌های فکری بیشتر کنید. بازی‌هایی که نیازمند فکرکردن، برنامه‌ ریزی و استفاده از حافظه هستند، مفیدند. جدول کلمات، جورچین و بازی‌ با کارت می‌تواند قدرت تمرکز کودک روی کلمات، اعداد و تصاویر را بالا ببرد. پازل تصویری که در آن، بچه‌های کوچک‌تر باید به‌دنبال یک غلط یا یک شی پنهان‌ در تصویر بگردند، می‌تواند توجه و تمرکز کودک را بالا ببرد.
مرتب‌کردن: مرتب‌کردن و تمرکز رابطه‌ی خیلی قوی‌ای دارند. دنبال‌کردن دستور تهیه غذا، چیدن میز و مرتب‌کردن اشیاء به ترتیب حروف الفبا، فعالیت‌هایی هستند که به کودکان کم‌تمرکز کمک می‌کنند.
نشستن: در این بازی کودک تمرین می‌کند که بتواند مدت زمانی را فقط در یک‌جا، بدون تکان‌خوردن بنشیند. یک بازی تمرکزی دیگر در این دسته بازی‌ها، «مجسمه‌بازی» است. با تکرارکردن این کلمه، ذهن کودک عادت می‌کند، و کم‌کم این ارتباط بین ذهن و بدن تمرکز کودک را بالا می‌برد.

نمونه هایی از بازی ها برای سنین مختلف به شرح زیر است:

تا یک سالگی: زبانت را از دهانت بیرون بیاور. در این بازی ابتدا کودک را صدا کنید و به او لبخند بزنید تا توجهش جلب شود. بعد زبانتان را بیرون بیاورید و کمی حرکت ‌دهید. برای او توضیح ‌دهید که در حال انجام چه کاری هستید. با صدا درآوردن، توجه کودک را به خود جلب ‌کنید. لمس زبان کودک، می ‌تواند به او کمک کند تا بهتر بفهمد در مورد چه چیزی صحبت می ‌کنید. این بازی به او کمک می ‌کند کنترل بیشتری روی زبانش داشته باشد و در آینده توانایی درآوردن صداهای مختلف و لغات را پیدا کند.

تا زمانی که کودک توجه دارد، بازی را ادامه دهید و با خسته‌ شدن او، آن را به روز دیگر موکول کنید. به کمک این بازی، کودک روی توانایی ‌ای که دارد، تمرکز می ‌کند. در این سن زبان شیرخوار برای مکیدن شیر آماده است. با این بازی، کنترل عضلات زبان را هم به دست می آورد. کم‌کم این مهارت به بازوها و پاها تعمیم داده می‌شود و آگاهی از خویشتن در او بالا می ‌رود. این بازی به کودک می‌ فهماند چه جنبه‌ هایی برای بازی‌ های جذاب و خنده‌ دار دارد.

۱ تا ۳ ساله ‌ها: تعقیب پَر غوطه‌ور در هوا در این بازی پری را از بالا بیندازید و کودک را تشویق ‌کنید تا آن را نگاه کند. در این حالت، تمرکز چشم ‌ها روی حرکت پر تقویت می ‌شود. پر را در محل ‌های مختلف از ارتفاعات مختلف پایین بیندازید تا متوجه گردش هوا و تاثیر آن بر پرواز پر شود. می ‌توانید حتی از کودک بخواهید با فوت کردن، آن را بالا نگه دارد. فایده این بازی افزایش تمرکز و قدرت و انعطاف عضلات چشم‌هاست.

۳ تا ۶ سال: ضربه با دست توپی را از شاخه درختی به کمک طناب در حالی که به اندازه قد کودک است، آویزان کنید، به نحوی که بتواند با دست به آن ضربه بزند. این بازی باعث افزایش تمرکز و هماهنگی چشم‌ها و دست می‌شود. کودک میزان جابجایی توپ را مشاهده می ‌کند و متوجه می ‌شود رابطه مستقیمی بین میزان جابجایی توپ و انرژی وارده به آن وجود دارد.
بازی

۶ تا ۱۲ سال: در مورد هر چیزی می‌ توانی فکر کنی. در این سن دیگر به سراغ تقویت مغز می ‌رویم. این بازی را می‌ توان حتی در ترافیک خیابان هم انجام داد. به نوبت چیزی را انتخاب کنید تا طرف مقابل آن را حدس بزند مثلا می ‌گویید فلان چیز در جنگل است، فلان چیز اسم یک هنرپیشه است یا… این باعث می‌ شود کودک هر چه مثلا در مورد جنگل می ‌داند، به یاد و به زبان بیاورد. این بازی به تمرکز طولانی نیاز دارد.

نوجوان: ۵ اتفاق خوب. وقتی ۲ دوست همدیگر را می‌ بینند، می ‌توانند ۵ اتفاق خوبی را که در روز برایشان افتاده بیان کنند یا والدین می‌ توانند از نوجوان بخواهند آخر شب ۵ اتفاق خوبی را که در طول روز رخ داده، بنویسد. در این صورت تمرکز روی اتفاق‌ های روز زیاد می ‌شود و نوجوان روی اتفاق‌ های خوب زندگی و به احساس‌ های ایجاد شده از آنها توجه می‌ کند و در نهایت یاد می‌ گیرد یک اتفاق را به کل روز تعمیم ندهد.

۲. محیط را آماده کنید

برخی کودکان با محیط آرامش‌بخش و ساکت راحت‌تر هستند. برخی دیگر در محیطی راحت‌تر هستند که جنب‌و‌جوش زیادی دارد. درک این مسأله که کودک شما در کدام محیط راحت‌تر است، می‌تواند اولین قدم در افزایش تمرکز او باشد.

آرامش: موسیقی بی‌کلامِ آرامش‌بخش و نور کم می‌تواند کودک شما را برای درس‌خواندن آماده کند. «کالپانا» (Kalpana)، مادر «ماناو» (Manav) چهار ساله، می‌گوید: ««ماناو» همیشه پرانرژی بود، ولی بعد از اینکه یک تنگ ماهی را در اتاقش قرار دادم، حس می‌ٰکنم کمی آرام‌تر شده! فکر می‌کنم تماشای شناکردن ماهی‌ها تأثیر خوبی روی او داشته است!»
دستگاه‌های الکترونیکی: حالت ایده‌آل این است که همه‌ی دستگاه‌ها شامل تلویزیون، آی‌پد، گوشی هوشمند و غیره را موقع درس‌خواندن خاموش کنیم یا از اتاق بیرون ببریم تا حواس کودک را پرت نکنند. اگر برای درس‌خواندن به رایانه نیاز دارد، مطمئن شوید از آن فقط برای درس‌خواندن استفاده می‌کند، نه چیز دیگر.
در‌دسترس‌بودن لوازم: هر چیزی که کودک لازم دارد را در دسترس او قرار دهید تا مجبور نشود بلند شود و چیزی را بردارد. کتاب‌ها، دفتر‌ها، مدادرنگی، مداد‌ها و حتی یک لیوان آب را برای او روی میز بگذارید. این کار به کودک یادآوری می‌کند، چه میزان از کارها باقی مانده و زمان خود را بهتر مدیریت کند. همه‌ی این کارها تمرکز و توجه کودکان را بیشتر می‌کنند.

۳. تغذیه‌ سالم

خوردن غذای سالم رابطه مستقیمی با تمرکز کودک دارد. خوردن غذاهای آماده یا شیرین باعث می‌شود کودک بی‌حال شود، ولی غذا‌های پروتئینی مانند بادام، تخم‌مرغ و گوشت بدون‌چربی هوشیاری و تمرکز را بالا می‌برد.

کافئین: تحقیق جدیدی در آمریکا نشان می‌دهد مصرف قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا و کافئین‌دار در کودکان افزایش یافته است. این نوشیدنی‌ها شکر اضافی ناسالمی را وارد بدن آنها می‌کند که بعد باعث افت انرژی آنها می‌شود.
سبزیجات: تحقیقی جالب در دانشگاه «آلستر» (Ulster) انگلیس نشان می‌دهد: خوردن نان تُست و لوبیا‌ی پخته برای صبحانه قدرت درک کودکان را افزایش می‌دهد. کارشناسان اعتقاد دارند خوردن میوه‌ها و سبزیجات، آنتی‌اکسیدان‌ هایی را وارد بدن می‌کند که قدرت ذهن را افزایش می‌دهند.

۴. روال کارهای روزمره اهمیت دارد

«آنیتا» (Anita)، مادر «راهول» (Rahul) چهار ساله، همه چیز را برنامه‌ریزی کرده‌است. «راهول ساعت ۳.۳۰ از مدرسه برمی‌گرده و یه چیزی می‌خوره. ساعت ۴ می‌برمش بیرون تا با بچه‌های همسایه بازی یا دوچرخه‌سواری کنه».

«ساعت ۵ برمی‌گردیم خونه، دست‌و‌صورتش رو می‌شوره، و یه چیزی می‌خوره. ساعت ۵.۳۰ درس‌خوندن رو شروع می‌کنه یا تکالیفش رو انجام می‌ده تا ساعت ۷.۳۰. بعد شام می‌خوره و ساعت ۸.۳۰ می‌خوابه».

همه‌ی ما لازم نیست به‌اندازه‌ی «آنیتا» منظم باشیم، مهم است که کودک ما برنامه‌ریزی داشته باشد، حتی اگر این برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیرتر باشد. این کار مدیریت زمان را آسان‌تر می‌کند و همچنین ذهن کودک را طوری برنامه‌ریزی می‌کند که بداند چه‌وقت باید درس بخواند. در‌نتیجه تمرکز را افزایش می‌دهد!‌ برای مثال،‌ «راهول» می‌داند بعد‌از بازی‌کردن باید درس بخواند. پس وقتی بازی‌ تمام شد، وارد فاز درس‌خواندن می‌شود.

۵. چرت‌زدن و استراحت تمرکز را بیشتر می‌کند

بیشتر کودکان بعد از یک خواب خوب شبانه راحت‌تر می‌توانند تمرکز کنند. یک چرت کوتاه برای ۲۰ دقیقه بعد از مدرسه یا بعد‌ازظهر برای افزایش تمرکز عالی است. قبل از اینکه کودک درس‌خواندن را شروع کند، باید دستشویی برود و چیزی بخورد. چون این چیز‌ها تمرکز را پایین می‌برد.

۶. کارهای بزرگ را به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنید

خواندن یک فصل کامل از یک درس، به‌صورت یکباره ممکن است برای کودک سخت باشد. بهتر است فصل را به صفحه‌ها و حتی پاراگراف‌هایی تقسیم کنیم تا کودک بعد از به اتمام‌رساندن هر کار کوچکی احساس موفقیت کند و به او انگیزه دهد کار خود را ادامه دهد.

این کار را می‌توان نه‌تنها برای درس‌خواندن، بلکه برای کارهای خانه‌ هم انجام داد. «نیتا» (Nita) مادر «آنکیت» (Ankit) کودک ۸ ساله، می‌گوید: «من هفته‌ها بود به آنیک غر می‌زدم کمدش را تمیز کند، ولی گوش نمی‌داد. بعد کار را با تقسیم‌کردن آسان کردم؛ گفتم که امروز قفسه پایین را تمیز کن و البته وقتی به خانه برگشتم کار انجام شده بود!»

نحوه آموزش آسان حروف الفبا، اعداد، رنگ ها و ساعت به کودکان (فارسی و انگلیسی)

۷. روش یادگیری کودک خود را پیدا کنید (دیداری، شنیداری یا حرکتی)

هر کودکی روش متفاوتی دارد. برخی کودکان وقتی اطلاعات را می‌بینند آن را بهتر درک می‌کنند. برخی با شنیدن راحت‌تر هستند و برخی وقتی یاد می‌گیرند که از اطلاعات استفاده عملی کنند و آن را لمس کنند.

بهتر است بدانید کودک شما در کدام گروه قرار دارد، چون به‌این‌صورت کودک اطلاعات را بهتر درک می‌کند و یادگیری او بلند‌مدت‌تر می‌شود.

دیداری: کودکانی که دیداری هستند وقی چیزی را می‌بینند بهتر آن را درک می‌کنند. در این مورد، کودک وقتی بهتر می‌تواند تمرکز کند که اطلاعات را می‌خواند و آن را می‌نویسد.
درست‌کردن فلاش کارت: اگر کودک شما باید املا یا مفاهیم را یاد بگیرد، نوشتن آنها روی یک کارت کوچک و دائم نشان‌دادن به او، کمک می‌کند این مفاهیم را سریع‌تر درک کند و به‌خاطر بسپارد.
نقاشی‌کردن: از کودک بخواهید چیزی را که یادمی‌گیرد، نقاشی کند. این کار کمک می‌کند کودک مطالب را بهتر در ذهن خود ببیند. یکی از فایده‌های این کار این است که مهارت‌های حرکتی کودک نیز بهبود پیدا می‌کند.
خط‌خطی‌کردن: معمولا می‌بینیم که کودک وقتی درس می‌خواند گوشه کتاب‌ را خط‌خطی می‌کند و فکر می‌کنیم حواس‌ او پرت شده. ولی درواقع خط‌خطی‌کردن کمک می‌کند کودک مطالب را به‌خاطر بسپارد و بعدا راحت‌تر آنها را به‌یاد آورد.
شنیداری: کودکانی که وقتی چیزی را می‌شنوند آن را بهتر درک می‌کنند، یادگیری شنیداری دارند.
بلندخواندن: کودکانی که یادگیری شنیداری دارند وقتی مطالب را بلند‌بلند می‌خوانند یا به خواندن کسی دیگر گوش می‌دهند، بهتر یاد می‌گیرند. در این موارد کتاب‌های صوتی برای کودک بهتر از کتاب‌های کاغذی هستند.
موسیقی: گوش‌دادن به موسیقی در حین درس‌خواندن نیز به این کودکان کمک می‌کند، تمرکز کنند و مطالب را بهتر به‌یاد آورند.
حرکتی: کودکانی که یادگیری حرکتی دارند، باید مطالبی که می‌خوانند را لمس کنند تا آن را بهتر بفهمند و درک کنند. برای این کودکان، یادگیری با برنامه‌های عملی بهتر از بلندخواندن و نوشتن است.

«نینا» (Nina)، مادر «پارکاش» (Parkash) پنج ساله، می‌گوید: «وقتی پارکاش داشت در‌مورد سیاره‌ها یادمی‌گرفت، او رو به کیهان‌سرا بردم و وقتی به خانه برگشتیم، باهم نشستیم و مدلی از منظومه شمسی ساختیم و رنگش کردیم. از آن موقع دیگه هیچ‌وقت ترتیب سیاره‌ها و اینکه کدوم‌ها حلقه دارند رو فراموش نکرد».

۸. اهداف کوتاه‌مدت برای تمرکز بهتر هستند

برای رسیدن به یک هدف، محدودیت زمانی تعیین کنید. اگر هدف درس‌خواندن است، می‌توانید بگویید در ۲۰ دقیقه تعداد مشخصی صفحه خوانده شود.

به‌یاد داشته باشید که بزرگسالان، فقط می‌توانند برای ۴۲ دقیقه کاملا تمرکز داشته باشند. بنابراین زمان تمرکز برای کودکان کمتر است. بهتر است محدوده‌های زمانی کوتاه‌تری را تعیین کنید، مثلا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه.

نکته‌ی دیگری که باید مد نظر داشته باشیم این است که برخی کودکان در محدودیت زمانی موفق می‌شوند، ولی کودکان دیگر ممکن است حس کنند تحت فشار هستند، اضطراب پیدا کنند و تمرکز خود را ازدست بدهند.

۹. کودک خود را برای کار بعدی آماده کنید

وقتی که کودک مشغول کاری است به او بگویید که بعد از آن باید چکار کند. چند دقیقه‌ای به او فرصت دهید تا این کار را تمام کند و به سراغ کار جدید برود.

این کار مخصوصا وقتی مفید است که کودک کاری را انجام می‌دهد که برای او جالب است و از آن لذت می‌برد. چون معمولا دلش نمی‌خواهد از آن کار دست بردارد و کار دیگری را انجام دهد.

مطلب کاربردی: ۴۹ نکته مهم برای تربیت کودک

۱۰. سیستم جایزه‌دادن

جایزه حتما نباید چیزی مانند شکلات یا اسباب‌بازی باشد.

می‌توانید کودک خود را تشویق کنید یا حتی به او بگویید بیشتر درس بخواند! «آنوشکا» (Anushka) مادر «مانسی»(Mnasi)، ده ساله می‌گوید: «دختر من خیلی دوست داره مسأله‌های ریاضی حل کنه، ولی از خواندن زبان خوشش نمیاد،‌ بنابراین وقتی زبان می‌خونه به‌عنوان جایزه بهش اجازه می‌دم کمی جمع و تفریق کنه!‌».

این روش حتما تمرکز کودک را بالا می‌برد، درست است؟

۱۱. زمانی را به حواس‌پرتی اختصاص دهید

کودکان به‌صورت طبیعی پرانرژی و بازیگوش هستند، پس، وقتی زمان آنها برای انجام کاری به پایان رسید، می‌توانیم زمانی را به آنها بدهیم تا انرژی خود را تخلیه کنند. بهتر است در این زمان کار متفاوتی انجام دهند.

برای مثال، «شانتا» (Shantha) مادربزرگ «شیفرا» (Shifra) کودک ۸ ساله، می‌گوید: «وقتی به نوه‌‌ام املا یاد می‌دم، املای ۱۰ کلمه رو یاد می‌گیریم و بعد از آن به او اجازه می‌دم یک یا دو دقیقه اطراف خونه بدود یا اسکیت بازی کنه. این به او کمک می‌کنه روی ۱۰ کلمه‌ی بعدی تمرکز کنه».

از نظر او ترکیب‌کردن یک فعالیت ذهنی و یک فعالیت فیزیکی خیلی مؤثر است.

۱۲. از انرژی استفاده کارآمد کنید

بعضی بچه‌ها صبح‌ها بیشتر انرژی دارند، ولی بعضی دیگر عصر پرانرژی هستند. مطالعه یا انجام کارهای دیگر در این زمان به بچه‌ها کمک می‌کند، بیشتر روی کار خود تمرکز کنند. همیشه فعالیت‌های سخت‌تر را برای وقتی بگذارید که بیشترین انرژی را دارند. با کاهش انرژی، همیشه می‌توانید سراغ فعالیتی سبک‌تر بروید. این کار کمک می‌کند تمرکز بچه‌ها بیشتر شود.

۱۳. نفس عمیق‌کشیدن و ایجاد تصاویر ذهنی

ترکیب‌کردن تکنیک‌های ساده‌ی آرامش‌بخش مانند تنفس عمیق و تصاویر ذهنی مثبت به مغز کمک می‌کند، مهارت‌های جدید را بهتر یاد بگیرد.

برای مثال، می‌توانید از کودک خود بخواهید که چشمانش را ببندد و تصور کند که دارد در کلاس به معلم توجه می‌کند.

در ذهن خود چه چیزی می‌بیند؟ چه چیزی می‌شنود؟ چه چیزی حواس او را پرت می‌کند؟

می‌توانید از او بخواهید تصور کند چطور می‌تواند از این حواس‌پرتی‌ها خلاص شود.

وقتی کاملا توانست این تصاویر را در ذهن خود به‌وجود بیاورد،‌ می‌بینید که رفتار او در مدرسه نیز تغییر کرده!

نتیجه‌گیری

تمرکز را نیز می‌توانیم مانند مهارت‌های دیگر بهبود بخشیم و آن را به‌صورت خودکار انجام دهیم. نکته‌ی مهم این است که کار خود را ادامه دهیم. این ۱۳ نکته برای افزایش قدرت تمرکز درهرصورت مفید هستند،‌ چون نه تنها به تمرکز کمک می‌کنند، بلکه رابطه شما با کودک خود را بهبود می‌بخشند.

بهترین مجموعه بازی و سرگرمی برای تمرکز کودکان استفاده از: بسته آموزشی کودک شگفت انگیز

برای کار روی توجه و تمرکز کودک، اولین قدم جلب توجه آنهاست . برای جلب توجه کودک میتوان بازی هایی را با او انجام داد. افزایش تمرکز کودک چیزی جز افزایش توجه او نیست. بهترین روش نیز برای افزایش توجه و تمرکز بازی ها هستند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. درود و خدا قوت
    از مطالب تون واقعا استفاده می کنم و لذت می برم.
    در سایت تون یه سری مقالاتی را خوندم، مخصوصا این مقاله، مدت زمانی است که من یه سری از مقالات شما را مطالعه می کنم.
    همان طور که در این قسمت از مقاله تون گفتید:
    ” تلفن هوشمند، تبلت و رایانه را از کودکان دور نگاه دارید و اجازه دهید کودکان بازی‌هایی که تمرکز آنها را بیشتر می‌کند را انجام دهند و تمرکز کردن را تمرین کنند.”
    با این مطلب کاملا موافقم. امروزه به دلیل اینکه کودکان با موبایل و تبلت و … زیاد بازی می کنند، متاسفانه حرکت زیادی ندارند و تمرکز کردن را هم تمرین نمی کنند. اما من مقاله دیگری در مورد افزایش تمرکز در چند سایت دیگر خوانده بودم که یکی از روش های افزایش تمرکز “بازی کردن شطرنج می باشد. آموزش شطرنج به کودکان با زبان ساده می تواند انجام شود و شطرنج علاوه بر افزایش تمرکز، مزایای بسیار دیگری هم دارد مانند افزایش خلاقیت، تقویت حافظه و ….. موارد بسیار دیگری. اگر در سایت تان در رابطه با شطرنج هم مطلب گذاشته شود خیلی خوب می شود تا اطلاعات کاربران در مورد بازی جذاب شطرنج نیز بیشتر شود.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا