آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

معرفی بیش از ۴۰ فعالیت سرگرم کننده برای تقویت خلاقیت کودکان

bestkid b

فعالیت های زیادی برای تقویت خلاقیت و استعدادهای کودک وجود دارد. کودکان در بسیاری از اوقات بخصوص در طول تعطیلات خسته و کسل می شوند. خب این خیلی هم بد نیست! چون شما می توانید از این کسالت بعنوان راهی برای تقویت خلاقیت فرزندتان استفاده کنید. Alvin Rosenfeld نویسنده کتاب Over-Scheduled Child، می گوید:

“والدین نگران کسالت بچه ها هستند، بنابراین سعی می کنند وقت کودک را با برنامه های متنوع پر کنند. اما همین ساعات خالی به کودکان می آموزد که چگونه شاد و خلاق باشند. ”

در این مطلب می توانید راه های مختلفی برای بازی و سرگرمی با کودکان پیدا کنید. این بازی ها بخصوص در دوران تعطیلات مدرسه بسیار کارامد هستند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

بسیاری از والدین دوست دارند به فرزندانشان فرصتی برای خلاقیت بدهند و این واقعا خوب است. تقویت خلاقیت کودک به شکوفایی استعدادهای او کمک می کند و منجر می شود فعالیت موثرتری در خانه و بیرون از خانه از خود نشان دهد. برای اینکار علاوه بر بازی های زیر، برنامه ها و نرم افزارهای متنوعی نیز وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند.

مزایای کسالت و بی حوصلگی برای کودکان

۱- کسالت معمولا باعث می شود بچه ها (و بزرگسالان) خلاق تر شوند. بسیاری از افراد به این موضوع پی برده اند. ما همیشه ابزارهای کاملی برای انجام کارهای متنوع نداریم، بنابراین توسعه توانایی کار خلاقانه با آنچه که داریم بسیار مهم است.

“هنگامی که همیشه در مقابل خواسته های فرزندانمان تسلیم می شویم (یا از این طریق قصد داریم مشکل کسالت آنها را حل می کنیم)، در واقع فرصت خلاقیت و نوآوری را از آنها سلب می کنیم”.

بسیاری از والدین نمی دانند که در زمان بی حوصلگی و کسالت فرزند خود چه کنند. اگر بتوانید روش های زیر را با کمترین ابزار برای فرزندتان استفاده کنید، در واقع به بهبود خلاقیت او کمک کرده اید. این سرآغاز فعال کردن توانمندی کودک برای یافتن راه دیگر است.

سرگرمی و نوآوری بهمراه کودکان روشی است که آنها را به سمت تقویت مهارت ها، صبر و حوصله ی بیشتر، تقویت هوش هیجانی و صلاحیت پرورش می دهد.

۲- تنظیم برنامه های روزانه ی بیش از حد کودکان برای جلوگیری از کسالت، می تواند منجر به فرسودگی شود – بسیاری از بزرگسالان خود را چنان تحت فشار قرار می دهند که تاب و توانشان را از دست می دهند. این موجب خستگی آدرنال (استرس طولانی مدت و به دنبال آن خستگی، ضعف و فرسودگی) می شود. این روند با استراحت و خواب کافی قابل درمان است و می تواند کودکان را هم تحت تاثیر قرار دهد. بچه ها به زمان استراحت کافی نیاز دارند و از اکنون می توانند این عادات را در خود پرورش دهند.

۳-کسالت به بچه ها کمک می کند تا هوش هیجانی خود را تقویت کنند – شرکت بچه ها در فعالیت های ساختار یافته (ورزش، گروه موسیقی و …) بسیار مفید است. این فعالیت ها به کودک کمک می کند تا با دوستان خود وقت بگذراند و در عین حال مهارت های خود را نیز تقویت بخشد. علاوه بر این، بازی های بدون ساختار هم برای رشد هوش هیجانی و مهارتهای دیگر زندگی کودک بسیار مفید هستند.

وقتی حوصله ی بچه ها سر می رود، آنها اغلب به بیرون می روند تا با بچه های دیگر بازی کنند. بر خلاف ورزش که در آن قوانین تعریف شده اند، آنها در زمان بازی های گروهی باید قوانین خود را تنظیم کنند، به نوبت بازی کنند و بدانند که چگونه می توانند با شرایط اجتماعی متغیر خود را وقف دهند. به عبارت دیگر آنها مهارتهای اجتماعی را یاد می گیرند که ممکن است برای موفقیت در کار و حرفه ی آینده، مهمتر از هوش باشد.

ابزارهای مورد نیاز برای تشویق خلاقیت کودکان

برای تشویق خلاقیت کودکان به یک سری ابزار و وسایل نیاز است. بسیاری از این وسایل، شامل مواد دور ریختنی هستند که ممکن است به کار نیایند اما برای ساخت کاردستی و بازی های دیگر مفید هستند.

  • ابزار رنگ آمیزی (مداد رنگی، مداد شمعی، گواش و…)
  • اسفنج دریایی طبیعی (هنری)
  • رول مقوایی دستمال توالت (شاید باورتان نشود که این رول های مقوایی چه کاربردهایی دارند!)
  • کاغذهای بسته بندی شده رنگی و ساده
  • خمیر بازی با رنگهای طبیعی
  • کاترهای کوکی و شیرینی (قالب های برش شیرینی و کیک)
  • خاک رس
  • مداد شمعی های باکیفیت
  • مداد رنگی
  • نوار (نوارهای رنگی و شفاف)
  • یک پیراهن قدیمی برای پوشاندن لباس (به این ترتیب لباس های کودک حین رنگ آمیزی لکه دار نمی شود)
  • مونجوق های رنگی برای ساخت جواهرات (مونجوق های چوبی خوش رنگ مناسب هستند)
  • نخ
  • صفحات کاغذی
  • قیچی بیخطر برای کودک (بچه های بزرگتر می توانند از قیچی معمولی استفاده کنند)
  • چسب
  • بطری قابل استفاده مجدد برای نگه داری چسب، رنگ و غیره (از انواعی استفاده کنید که تمیز کردن شان آسان باشد)
  • کارتن های تخم مرغ
  • ابزار کچه دوزی (حالتی مانند نمد دوزی که در آن الیاف را سوزن می زنند و آن را فشرده می کنند)
  • نوار اندازه گیری
  • گچ پیاده رو
  • جعبه کفش
  • اشیاء زرق و برق دار که برای تزیین وسایل از آنها استفاده می شود
  • مارشمالو و خلال دندان (برای ساخت اشکال سه بعدی، می توانید از مارشمالوهای خانگی استفاده کنید تا بچه ها در پایان بازی آن را بخورند)
  • روبان
  • کاغذ رنگی
  • کاغذ ساده
  • گیره ی لباس (استفاده از رنگ های روشن جذاب تر است!)
  • غلتک
  • پانچ
  • دکمه های متنوع و بی استفاده

تنها کافی ست چیزهای تصادفی را که فکر می کنید بچه های شما به آن علاقه مند هستند جمع کنید و آن را با لوازم هنری که قبلاً در اختیار داشته اید همراه کنید. وسایل را در جایی قرار دهید که دسترسی به آن آسان باشد.

می توانید از فنجان و کاسه های سیلیکونی برای مخلوط کردن رنگ ها، جدا کردن مهره ها و غیره نیز استفاده کنید.

بعضی اوقات مدتی طول می کشد تا بچه ها چیزهای جدیدی را بپذیرند. اگر نمی دانید برای تقویت خلاقیت فرزندتان از کجا شروع کنید، می توانید از ایده های گفته شده زیر استفاده نمایید.

کودکان برخی از آنها را می توانند بصورت خودجوش درست کنند، در حالی که ساخت برخی دیگر ممکن است به راهنمایی شما نیاز داشته باشند. اگر با فرزندتان در ساخت وسایل کمک کنید، ممکن است احساس کنید که روزهای جالب کودکی را تجربه می کنید. از بازی و سرگرمی با فرزندتان لذت ببرید و در انجام اینکار به او کمک کنید.

۵۰ فعالیت برای تقویت خلاقیت کودک:

۱- با استفاده از خمیر بازی، به فرزندتان کمک کنید تا اشکالی مانند دایناسورها و حیوانات را بسازد. همچنین می توانید با استفاده از صدف های دریایی، طرح های فسیل مانند روی خمیر بازی ایجاد کنید.

۲- با استفاده از خاک رس و مهرهای یا تمبرهای دلخواه (برای ایجاد تصاویر) می توانید گردبند های زیبا بسازید (این گردنبندها را می توانید خود استفاده کنید یا به عنوان هدیه به دوستتان بدهید. همچنین می توانید خاک رس خمیر را روی میز پهن کنیم و مهر مد نظر را روی جوهر آبی فشار دهید و آن را روی خمیر پهن شده بزنید.

سپس دور آن را با کاسه برش دهید و خمیر بریده شده را در کاسه قرار دهید تا بصورت کامل در آن قرار گیرد. اجازه دهید یک شبانه روز خشک شود و سپس آن را بیرون بیاورید.

۳- با استفاده از خمیر خاک رس می توانید عکس برگ ها، گل ها و موارد دلخواه را روی خاک رس خود ایجاد کنید.

۴- می توانید بهمراه فرزندتان خمیر ابری بسازید. خمیر ابری برای تقویت مهارت های حسی، حرکتی و از بین بردن اضطراب و خستگی کودک بسیار مفید است. این می تواند ساعت های زیادی کودک شما را به فعالیت و بازی مشغول کند. برای ساخت این خمیر تنها به ۴ فنجان آرد (یا جوش شیرین)، ۱ فنجان روغن نارگیل، رنگ خوراکی (مانند پودر چغندرقند) و یک روغن ضروری (مانند اسطوخودوس) نیاز دارید. تنها کافی ست تمام مواد را با هم در یک ظرف خشک و تمیز مخلوط کنیم و در آخر پودر رنگ را اضافه کنید.

به همین سادگی! به محض اتمام کار، کودک می تواند بازی را شروع کند.

۵- تراریوم بسازید! پس از تهیه ی مواد مورد نیاز، می توانید تراریوم را در کمتر از یک ساعت بسازید. نگهداری آنها آسان است و می توانید از این طریق به فرزندتان انواع گیاهان و اکوسیستم ها را آموزش دهید. ساخت تراریوم به این صورت است که ابتدا ۲ونیم سانتی متر از ظرف مورد نظر خود را با پوکه و سنگریزه پر کنید تا یک سیتم زهکشی مناسب ایجاد شود. برای تمیز و تازه ماندن آب، کمی ذغال فعال اضافه نمایید. سپس خاک بریزید و گیاهان مورد نظر خود را در آن بکارید.

درصورت تمایل می توانید عروسک ها و ابزارهای دلخواه کودک را در آن قرار دهید.

۶- با استفاده از تی شرت های قدیمی و بی استفاده می توانید کیسه بسازید. اگر فرزند شما کوچک است، برای کار با قیچی نیاز به نظارت شما دارد. این یک فرصت عالی برای آموزش بازیافت به کودک است. بعلاوه به تقویت خلاقیت کودک نیز کمک می کند. برای ساخت این کیسه ابتدا یک کاسه ی بزرگ را روی ناحیه ی یقه قرار دهید و برش بزنید.

سپس پایین تیشرت را با فاصله های ۲ الی ۳ سانتی برش بزنید.

قسمت های برش زده شده را بهم گره بزنید. به این صورت که مطابق شکل زیر از اولین برش شروع کنید و همه ی برش های پشتی و جلویی را، هر کدام دو بار به هم گره بزنید.

در نهایت کیسه یا کیف دستی فرزند شما آماده است!

۷-با استفاده از خمیرنمک، اشکال مختلف و بامزه بسازید. خمیر نمک را می توان بجای خمیر بازی نیز استفاده کرد.

این یک راه عالی برای سرگرمی و تقویت خلاقیت فرزند شما است. شما حتی می توانید خمیر نمک را خودتان بسازید.

۸- لایتسابر یا شمشیر لیزری درست کنید. برای ساخت آن تنها کافی ست یک کاغذ رنگی بزرگ (با رنگ دلخواه) را بردارید و لوله کنید.

برای درست کردن دسته هم یک لوله ی کاغذی دیگر بردارید و در انتهای آن قرار دهید (با استفاده از چسب آن ها را بهم متصل کنید).

در پایان کار شمشیر لیزری های کودک آماده است. این می تواند یک سرگرمی هیجان انگیز برای فرزند شما باشد!

۹- با رنگ انگشتی بهمراه فرزندتان رنگ آمیزی کنید! رنگ انگشتی می تواند برای کودکان بسیار مهیج و جالب باشد و استعدادهای او را تقویت کند.

شما همچنین می توانید با استفاده از رنگ های خوراکی، رنگ انگشتی خود را بسازید.

۱۰- با استفاده از مواد دور ریختنی و بلااستفاده، ماراکا بسازید! ماراکا یک ساز موسیقی کلاسیک غربی است که طرفداران زیادی دارد. شما می توانید با استفاده ار بطری پلاستیکی آب، ماراکا بسازید. برای ساخت پایه ی ماراکا از رول مقوایی دستمال توالت استفاده کنید و روی آن را چسب برق رنگی بزنید.

برای پر کردن ماراکا می توانید از موادی مانند شن، نمک، برنج، لوبیا، ماکارانی شکل دار، پاکن های کوچک و… استفاده کنید.

۱۱- با استفاده ار کاغذهای معمولی و رنگی و کمی چسب، تمبرهای زیبا و جذاب مخصوص خودتان را بسازید.

۱۲- با استفاده از قوطی های پلاستیکی یا قوطی قهوه، طبل های زیبا و بامزه بسازید.

با استفاده از مواد تزئینی و اشکال رنگارنگ روی طبل خود را تزیین کنید یا آن را رنگ آمیزی کنید. از دو تکه چوب نازک هم می توانید بعنوان چوب طبل استفاده کنید.

۱۳- یا استفاده از مداد و کش، منجنیق بسازید! برای ساخت این ابزار، مطابق شکل زیر مدادها را روی هم قرار داده و آنها را با کش بهم متصل کنید.

به ساختمان زیر توجه کنید:

در نهایت کاردستی شما آماده است:

۱۴- با استفاده از مواد غذایی و رنگ دانه های طبیعی، مداد شمعی های خود را بسازید. شما می توانید از ادویه جات، میوه ها و سبزیجات بعنوان رنگ دانه استفاده کنید. برای ساخت مداد شمعی نیاز به آب کردن موم است و به همین دلیل باید آب کردن آن توسط بزرگتر ها انجام شود. در نهایت اضافه کردن رنگ و قرار دادن آن در قالب برای سرد شدن، به عهده ی کودک واگذار شود. شما حتی می توانید مداد شمعی های خرد شده را در قالب (مثلا قالب یخ) دلخواه بریزید و سپس در فر (دمای ۱۷۵ درجه ی سانتیگراد) بگذارید تا کاملا آب شوند. پس از سرد شدن از آن استفاده نمایید.

۱۵- دوربین شکاری مقوایی بسازید (اینها را می توان با رول کاغذ توالت درست کرد)! ابتدا و انتهای رول های مقوایی دستمال توالت را مطابق شکل زیر چسب بزنید و آنها را توسط یک تکه مقوا بهم بچسبانید.

یک بند به آن وصل کنید و روی دوربین را با مواد دلخواه تزیین کنید. این یک کاردستی ساده و زیبا برای فرزندتان است.

۱۶- با استفاده از منجوق ها و گردنبندهای مرواریدی، مطابق شکل زیر یک گنج بسازید! از یک جعبه ی معمولی یا جعبه جواهرات، بعنوان صندوق گنج استفاده کنید و برای بیشتر شدن حجم جواهراتتان از لوبیا سیاه و سکه های پلاستیکی استفاده کنید.(با استفاده از خلاقیت خود می توانید از مواد دیگر هم بهره ببرید)

۱۷- با استفاده از بشقاب های کاغذی، ماسک های متنوعی به شکل روباه، دایناسور، خرس و… بسازید. برای ساخت این ماسک های زیبا ابتدا یک بشقاب کاغذی سفید و گرد بردارید و روی آن جای چشم ها و انتهای ماسک را برش بزنید. گوش ها را هم با استفاده از همین ماسک ببرید و به آن وصل کنید.

برای راحتی کار از الگوی زیر پیروی کنید:

با استفاده از پانچ دو سوراخ در دو طرف ماسک ایجاد کرده و یک کش به آن وصل کنید. در نهایت با استفاده از وسایل تزیینی، ماسک خود را به شکل دلخواه تزیین و رنگ کنید.

این یک کاردستی زیبا برای کودک دلبند شما است که می تواند ساعت ها با آن بازی کند.

۱۸- شاید تعجب برانگیز باشد اما شما می توانید مسایل ساده و راحت خیاطی، مانند ساخت روبان های توری و زیبا را به فرزندتان آموزش دهید. اینکار علاوه بر تقویت مهارت های حرکتی و ذهنی، به تقویت خلاقیت و استعدادهای فرزند دلبند شما کمک می کند. روبان های ساخته شده را می توانید روی کادوها، پاکت ها و حتی کش موها بچسبانید و لذت این کاردستی را برای فرزند خود دو چندان کنید.

۱۹- برای خوش گذرانی با کودک تان، به ابزارهای پیچیده ای نیاز ندارید. مثلا شما می توانید تنها چند عدد گچ پیاده روی تهیه کنید و بهمراه فرزندتان اشکال زیبا و متنوع بکشید!

۲۰- حباب خانگی بسازید. حدود یک چهارم فنجان صابون کاستیل را با ۱ فنجان آب شکر (۱ قاشق غذاخوری شکر مخلوط شده در ۱ فنجان آب) و ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کنید. می توانید از حباب ساز یا نی برای درست کردن حباب های زیبا استفاده نمایید.

۲۱- با استفاده از رول های مقوایی دستمال توالت، چاپ های قلبی، سیب یا هر شکل دلخواه بسازید. تنها کافی ست انتهای رول مقوایی را به شکل مورد نظر خود حالت دهید و آن را در رنگ انگشتی یا گواش بزنید.

۲۲- کاری که اکثر بچه ها عاشق آن هستند، خانه سازی است! شما می توانید با پتو برای کودک دلبند خود خانه بسازید و او را ساعت ها به بازی مشغول کنید.

۲۳- با استفاده از رول مقوایی دستمال توالت، دستبند ابر قهرمان بسازید! برای اینکار تنها کافی ست یک سمت رول مقوایی را برش بزنید تا دست کودک را اذیت نکند.

سپس روی دستبند را با اشکال و رنگ های دلخواه بصورت زیر شکل دهید.

۲۴- با استفاده از رول کاغذ توالت، برای فرزندتان اتومبیل های مسابقه ای بسازید. این ماشین ها بسیار زیبا و جالب هستند و ساخت آن برای کودک لذت بخش است.

۲۶- با استفاده از گیره لباسی و مهره ها (مونجوق های رنگی) و کمی سیم، بهمراه فرزندتان پروانه درست کنید. به تصاویر زیر توجه کنید. ابتدا سیم مورد نظر را با مواد دلخواه تزئین کنید و آن را به شکل پرهای پروانه و شاخک ها حالت دهید. سسپس برروی بال ها، از مونجوق ها و مهره های مختلف استفاده کنید و آن را از داخل سیم رد کنید.

در انتهای کار با استفاده از گیره لباسی، دو قسمت را به هم متصل کنید.

۲۶- با استفاده از جعبه های مقوایی می توانید خانه، قلعه و … بسازید. تنها کافی ست کمی خلاقیت و ابتکار بخرج دهید.

۲۷- با استفاده از سیب زمینی، برای فرزندتان مهر رنگی (چاپ) بسازید. تنها کافی ست کاتر شیرینی پزی (قالب) را در انتهای سیب زمینی فشار دهید و دور آن را برش بزنید. سپس ناحیه ی برجسته را در رنگ بزنید و از آن بعنوان مهر استفاده کنید. برای برش اطراف شکل، کودک به کمک بزرگترها نیاز دارد.

۲۸- با استفاده از رول مقوایی دستمال توالت و بشقاب های کاغذی، بازی حلقه و میله بسازید! تنها کافی ست برای ساخت میله، رول ها را در اندازه های مختلف روی سطح مورد نظر بچسبانید. همچنین وسط بشقاب ها را سوراخ کنید تا حلقه ها درست شوند.

سپس از کودک بخواهید تا در فاصله ای بایستد و حلقه ها را درون میله بیندازد.

با اینکار کودک شما معنای بازیافت را متوجه می شود و خلاقیت و مهارت های او نیز تقویت می گردد.

۲۹- با استفاده از رول های دستمال توالت، سرسره های زیبا بسازید. به شکل زیر توجه کنید:

۳۰- با استفاده از رول دستمال توالت، کاغذ روغنی و یک کش پلاستیکی یک کازو (ساز بادی کوچک جیبی) بسازید. این با آشنایی کودک به ابزار موسیقی نیز کمک می کند. برای بزرگ تر شدن ساز دهنی می توانید چند رول را بهم متصل کنید. در انتهای کار، کاردستی خود را رنگ بزنید.

۳۱- با استفاده از جعبه کفش، برای فرزندتان گیتار درست کنید. وسط جعبه کفش را بصورت دایره سوراخ کنید . بندهای رنگی را از روی آن رد کنید.

۳۲- با استفاده ار نخ های رنگی و بطری شیشه ای بی استفاده، برای فرزندتان گلدان بسازید. تنها کافی ست نخ های رنگارنگ را دور تا دور بطری بپیچید و آنها را به آن بچسبانید.

۳۳- با استفاده از کاموا، برای فرزندتان ریش بلند درست کنید. این به بازی و شکوفایی خلاقیت کودک منجر می شود. ناگفته نماند که کودک برای ساخت این کاردستی، به کمک شما نیاز دارد.

۳۴- با استفاده از رول مقوایی دستمال توالت، برای فرزندتان شاتل فضایی بسازید. روی قسمت های مختلف آن را با اشکال متنوع نقاشی کنید.

۳۵- شما می توانید با ظروف یکبار مصرف کاردستی های متنوع و زیبا بسازید.

برای مثال با استفاده از لیوان یکبار مصرف یک تراریوم کاغذی درست کنید.

۳۶- علاوه بر این می توانید با استفاده از بشقاب های کاغذی و لیوان یکبار مصرف، خانه ی قارچی زیبا بسازید و آن را رنگ آمیزی کنید.

۳۷- برای تثویت خلاقیت فرزندتان می توانید از بشقاب های کاغذی زیبا، بعنوان کلاه استفاده کنید.

ابتدا بشقاب را به شکل مورد نظر برش بزنید.

در انتها آن را رنگ آمیزی کنید و لذت ببرید!

۳۸- با رول مقوایی دستمال توالت، عروسک بسازید! انواع و ایده های مختلفی برای ساخت عروسک با رول مقوایی دستمال توالت وجود دارد. شما می توانید با نوآوری خود، عروسک های متنوع بسازید.

۳۹- با استفاده از رول کاغذی دستمال توالت و یک توپ کاغذی، بولینگ بسازید!

۴۰- همانطور که می بینید، رول مقوایی دستمال توالت کاربردهای بسیار زیادی دارد. بطوریکه می توانید با استفاده از آنها دوربین عکاسی مقوایی هم بسازید. کافی ست یک مکعب مقوایی بسازید و رول مقوایی را به انتهای آن متصل کنید.

۴۱- یک شکل دلخواه روی کاغذ بکشید.

سپس کاغذ را تا کنید تا شکل در سمت دیگر کاغذ کپی شود. به این ترتیب یک شکل قرینه و متناسب خواهید داشت که می توانید آن را به شکل پروانه درست کنید.

۴۲- با استفاده از رول مقوایی دستمال توالت یک جغذ مقوایی زیبا بسازید. به تصویر زیر توجه کنید:

با استفاده از خلاقیت خود و فرزندتان می توانید اشکال دیگری هم بسازید.

۴۳- با دو رول کاغذی می توانید برای فرزندتان دوربین ​​دزدان دریایی را درست کنید.

۴۴- برای آموزش رنگ آمیزی به فرزندتان می توانید رنگ آمیزی تخم مرغ را بهمراه او انجام دهید. تخم مرغ های رنگارنگ با اشکال متنوع واقعا جذاب هستند.

۴۵- با استفاده از مانع های نخی، برای فرزندتان یک بازی هیجان انگیز درست کنید! این می تواند فرزند شما را ساعت ها به بازی مشغول کند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا