آموزش کودکان

روش درست پاسخ به سوالات کودکان در مورد نحوه به دنیا اومدن بچه

bestkid b

کودکان از سن ۳ سالگی بعد با سوالات زیادی در ذهن خودشان مواجه می شوند که پاسخ به بعضی از آنها با توجه به سن فرزند و شرایط فرهنگی نیازمند مهارت لازم است.

آموزش ویدیویی روش پاسخ دادن به سوالات بارداری و بدنیا آمدن کودک

 

توضیحات نوشتاری:

اگر کودکی بپرسد ما چگونه به دنیا می آییم؟ والدین باید با توجه به سن کودک پاسخ دهند.

پاسخ های مناسب درباره به دنیا آمدن بچه

در سن چهار سالگی بگویید از خدا خواسته ایم و خدا تو را به ما داده است.

هرچه سن بالاتر میرود کنجکاوی بیشتر میشود این چنین پاسخ دهید که برای بچه دارشدن لازم است دختر و پسر ازدواج کنند و اگر زن و مرد به هم محبت کنند خداوند هدیه ای بخاطر این محبت و عشق به زن و مرد میدهد که این عزت نفس و اعتماد بنفس را به کودک میدهید.

برای سن ۶ تا ۱۱ سال پاسخ  باید عمیق تر شود بگویید علت جدا خوابیدن والدین از فرزند بخاطر عمق رابطه آن هاست. این پاسخ نیاز به فرهنگ دارد و ممکن است به فرزند بگویند بچه تلفیقی از اسپرم و تخمک است.

مطلب مهم: آشنایی با ۱۰ اشتباه والدین در تربیت کودکان (همراه با فیلم آموزشی)

اگر بپرسند چرا کودک در شکم مادر است پاسخ دهید بخاطر این است که مادر در خانه است و پدر سرکار میرود و به مرور زمان کودک در شکم مادر بزرگ میشود و هرچه بزرگتر میشود فضای کمتری دارد بنابراین به دنیا می آید.

اگر کودک بپرسد چرا در بیمارستان به دنیا می آید پاسخ دهید. بخاطر این است که در شرایط مناسب به دنیا بیاید و خواهر یا برادری برای تو می آورد. در مواقعی که کودکان این چنین سوالاتی می پرسند  باید جواب صحیح بدهید و درصد پاسخ صحیح را براساس فرهنگ خانواده و سن کودک را متناسب کنید.

حتما بخوانید: آموزش مرحله به مرحله توالت رفتن به کودکان

سطح دانش بچه ها در مورد این سوال رو ببنید 🙂

7 نکته مهم موقع پاسخ به سوالات اینچنینی کودک

توضیح دادن به وجود آمدن بچه به کودکان می‌تواند به نحوه‌ای ساده، مثبت و مناسب برای سن آنها انجام شود به صورتی که کنجکاوی کودک ارضاءشده و همچنین جواب قابل قبولی از والدین گرفته باشد وذهنش دیگر درگیر این موضوع نماند. در اینجا چند راهنمایی برای توضیح به وجود آمدن بچه به کودکان آورده شده است:

  1. زبان ساده و قابل درک: از کلمات ساده و قابل درک برای توضیحات استفاده کنید. از جزئیات پیچیده و اصطلاحات پرهیز کنید و به زبانی ساده و قابل فهم برای کودکان توضیح دهید.
  2. استفاده از داستان: از داستان‌ها و مثال‌ها برای توضیح به وجود آمدن بچه استفاده کنید. مثلاً می‌توانید یک داستان جالب و ساده برای توضیح فرآیند بارداری و تولد بچه تعریف کنید.
  3. احترام به سوالات: اجازه دهید که کودک سوالاتی بپرسد و با احترام به پاسخ آنها پرداخته شود. درست یا نه، اطلاعاتی که می‌دانید را با ایشان به اشتراک بگذارید.
  4. استفاده از تصاویر و نمودارها: اگر امکان دارد، از تصاویر ساده و نمودارها برای توضیحات استفاده کنید. تصاویر می‌توانند به کودک کمک کنند تا مفهوم را بهتر درک کنند.
  5. تاکید بر عشق و مراقبت: تاکید کنید که آمدن یک بچه به دنیا نشان از عشق و مراقبت بزرگ والدین است. به کودک بگویید که هر فرد در خانواده برای مراقبت از یکدیگر وجود دارد.
  6. توضیح فرآیند به تدریج: بهتر است توضیحات را به تدریج ارائه دهید و از اطلاعات زیاد در یک باره خودداری کنید. مطمئن شوید که کودک می‌تواند اطلاعات را به راحتی درک کند.
  7. احترام به تفاوت‌ها: بپذیرید که هر خانواده و شرایطی ممکن است متفاوت باشد. به کودکان بگویید که هرکسی به شیوه‌ای خاص به دنیا می‌آید و این امر طبیعی است.

با این راهنمایی‌ها، شما می‌توانید به کودک خود درکی صحیح و مثبت از وجود آمدن بچه ارائه دهید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا