آموزش نقاشی به کودکان

دانلود رایگان ۶ کتاب برتر آموزش نقاشی به کودکان

bestkid b

ابتدا در مورد نقاشی کودکان با شما صحبت میکنیم و سپس چند کتاب را برای دانلود در اختیار شما قرار داده ایم.

اولین دلیل این است که هنر به کودکان کمک می کند لذّت خلق کردن را کشف کنند. ما امروزه در دنیای تکنولوژی زندگی می کنیم، دنیایی که کودکان بیشتر وقتشان را در مقابل کامپیوتر، تلویزیون و بازی های کامپیوتری صرف می کنند. آنها بیشتر تمایل دارند بنشینند و تماشا کنند. با این وجود، ما خلق شده ایم که خلق کنیم، و امروزه مخصوصاً کودکانِ ما نیاز به فرصت هایی دارند که قدرت تصوراتشان را برانگیخته و بیدار کند.

دلیل دوم این است که وقتی شما به کودکِ خود کمک می کنید نقاشی کردن را یاد بگیرد، شما در واقع کمک به شکل گیری اعتماد به نفس او می کنید. چه احساس فوق العاده ای به کودک دست می دهد وقتی با افتخار می گوید: “نگاه کن من چه کشیده ام!” و یا “من می توانم آن را بکشم!”


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

دانلود کتاب اول آموزش نقاشی کودکان

دانلود کتاب دوم آموزش نقاشی کودکان

دانلود کتاب سوم آموزش نقاشی کودکان

دانلود کتاب چهارم آموزش نقاشی کودکان

دانلود کتاب پنجم آموزش نقاشی کودکان

دانلود کتاب ششم آموزش نقاشی کودکان

امّا چطور می توانیم کودکان خود را وارد هنر کنیم؟ واضح ترین جواب شاید کلاس های هنر به نظر برسد. اما اگر از نظر زمان و یا هزینه کلاس ها مشکل دارید، نگران نباشید. از پکیج زیر استفاده نمایید.

پکیج کاربردی: بسته کودک متفکر به همراه کتاب رنگ آمیزی

8 فایده آموزش نقاشی به کودک

یاد دادن نقاشی به کودکان فواید بسیاری اعم از آموزشی و توسعه‌ای دارد.  خلاقیت فرزندان دلبند شما با کشیدن نقاشی و تلاش برای ترسیم کردن تصاویر ذهنی شان توانایی ذهنی آن هارا بالا میبرد و همچنین  باعث میشود که مهارت های حرکتی کودک نیز ارتقاء پیدا کند. اینجا 8 نکته از این فواید آورده شده است:

  1. توسعه مهارات حرکتی دستی
    • نقاشی به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های حرکتی دستی خود را توسعه دهند. استفاده از خودکارها، مدادها و رنگ‌ها باعث بهبود دقت و تنظیم حرکات دست می‌شود.
  2. تقویت تمرکز و توجه
    • فعالیت‌های نقاشی نیازمند تمرکز و توجه به جزئیات هستند. این کار باعث تقویت توجه کودکان به جزئیات و الزام به تفکر تصویری می‌شود.
  3. توسعه خلاقیت
    • نقاشی کمک به توسعه خلاقیت و تفکر خودآموزی کودکان می‌کند. آنها با خلق طرح‌ها و تصاویر جدید، تجربه خلاقیت و خودبیانی دارند.
  4. تقویت مهارات زبانی
    • اغلب کودکان در حین نقاشی داستان‌های خود را تصویری می‌کنند. این کار به توسعه مهارات زبانی آنها کمک می‌کند و باعث افزایش دایره واژگانشان می‌شود.
  5. آموزش مفاهیم ریاضی
    • در حین نقاشی، کودکان ممکن است با مفاهیم ریاضی اولیه مانند اعداد، شکل‌ها، اندازه‌ها و ترتیب زمانی آشنا شوند.
  6. تسلط بر احساسات
    • نقاشی به کودکان این امکان را می‌دهد تا احساسات خود را به تصویر بکشند. این فعالیت باعث می‌شود که آنها با احساسات خود آشنا شوند و بتوانند آنها را به دیگران ابراز کنند.
  7. تقویت اعتماد به نفس
    • ارائه فرصت به کودکان برای ایجاد چیزهای جدید و مشاهده بهبود در کارهای خود باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می‌شود.
  8. تحلیل و تفکر
    • نقاشی کودکان را ترغیب به تحلیل و تفکر درباره جزئیات و ترکیب‌های مختلف می‌کند. این مهارت‌ها در حل مسائل و درک بهتر مفاهیم کمک می‌کنند.
charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. خیلی خوبه این کتاب ها. مرسی. کلا آموزش نقاشی به کودکان یه کار تخصصی و حساسه که مدرس باید به قدر کافی در این زمینه مطالعه و تجربه کافی داشته باشه. در واقع نقاشی نه تنها در رشد بهتر جسمانی و عقلانی کودک تاثیر می زاره بلکه اثر مستقیم در رشد احساسی کودک داره

  2. لطفه از الگو دادن به كودك دست بردارين
    اين كار خيلي غلطه و اينكه خلاقيت بچه رو كور ميكنه بهشون داستان بگين و بخاين براتون داستان رو نقاشي كنن و لدفً همراهي كنين بچه هارو واسه اين كار ابرنگ و ماژيك واسه شروع خيلي خوبه

  3. درود بر شما و ممنون بابت اموزشهاتون..دوست گرامی من سوالی داشتم ممنون مبشم راهنماییم بفرمایید.اینکه اگر بخواهم به عنوان مربی نقاشی کودکان در مهدکودک و پبش از دبستانها فعالیت کنم یا اول تا سوم ابتدایی از کجا باید شروع کنم؟شما چه منابعی معرفی میکنید؟ایا به عنوان فردی مبتدی میتوانم در کنار معلمین در این حوزه اموزش ببینم و کار کنم؟سپاس از شما🌺🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا