آموزش نقاشی به کودکان

آموزش نقاشی سه بعدی به کودکان ۲ تا ۷ ساله در ۳ روز! (گام به گام)

bestkid b

برای آموزش نقاشی باید کودکان را به گروه هاسی سنی مختلفی تقسیم بندی کرد و به هر گروه سنی یک گونه نقاشی کشیدن آموزش داد. گفته می شود که هر چقدر که آموزش نقاشی گام به گام باشد بهتر است چون که کودک زمان بیشتری برای یادگیری همان مرحله دارد . اگر چه کودکان علاوه براینکه با آموزش دیدن می توانند نقاشی کنند با مشاهده  کردن اجسام هم می توانند انها را نقاشی کنند . 

نقاشی کشیدن راه بسیار ایده آلی برای کشف خلاقیتهای کودکان است و فضای امنی فراهم می کند تا کودکان بتوانند بدون ترس از قضاوت شدن، خودشان باشند. علاوه بر این، بچه ها می توانند با خلق نقاشی های هنری احساسات خودشان را بهتر بفهمند و ابراز کنند.

اما خب، همه بچه ها به نقاشی کردن علاقه ندارند. ممکن است این کار برایشان سخت باشد یا به طور کلی علاقه ای به انجامش نداشته باشند. اگر کودکتان هنوز هیچ توجه و علاقه ای برای یادگیری نقاشی نشان نداده نگران نباشید. نقاشی کردن هم درست مثل مهارتهای خواندن و نوشتن قابل پرورش و توسعه است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

شما به عنوان پدر و مادر می توانید با معرفی روشهای هیجان انگیز و سرگرم کننده، علاقه و اشتیاق کودکتان به نقاشی کشیدن را بیشتر کنید. البته این کار خیلی هم راحت نیست. برای همین ما اینجا هستیم تا بهترین نکات برای آموزش نقاشی به کودک را در اختیارتان بگذاریم.

آموزش نقاشی به کودکان

1- کارتان را با اصول اولیه شروع کنید

قبل از اینکه کودکتان را با نقاشی کشیدن آشنا کنید بهتر است لوازم و وسایل نقاشی را به او نشان بدهید. فرقی نمی کند که کودک شما قرار باشد نقاشی را در خانه یاد بگیرد یا در کلاس؛ در هر حال آشنایی با ابزار کار بهترین قدم برای شروع است. این کار باعث می شود فرزندتان به نقاشی کردن به چشم یک کار سرگرم کننده و جالب نگاه کند. می توانید با معرفی چند وسیله مثل مداد رنگی، رنگ، کاغذ رنگی، چسب و قیچی شروع کنید. فقط حواستان باشد ابزارهایی که در اختیار کودک می گذارید مناسب سنش باشند و کنترل کردن آنها برای کودک سخت نباشد.

2- برایش وسایلی که دوست دارد را بخرید

اگر می خواهید کودکتان را به نقاشی کشیدن تشویق کنید باید وسایلی که از آنها خوشش می آید را در اختیارش بگذارید. اکثر بچه ها دلشان می خواهد به روش خودشان و با وسایل مخصوص خودشان نقاشی بکشند یا کارهای هنری درست کنند. پس به او اجازه بدهید خودش انتخاب کند و دنبال چیزهایی بگردید که می دانید مطابق میلش هستند.

3- با هم نقاشی بکشید

نقاشی های زیادی در اینترنت وجود دارد که می توانید آنها را پرینت بگیرید و با هم رنگشان کنید. وقتی کنار کودکتان نقاشی می کنید میتوانید به او کمک کنید تا مهارتهای نقاشی کشیدنش را پرورش بدهد. اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید می توانید خودتان طرحی را بکشید و از کودکتان بخواهید آن را به دلخواه خودش رنگ کند. این کارها باعث می شود فرزندتان بعد از تکمیل پروژه احساس موفقیت و غرور پیدا کند.

4- کودکتان را تشویق کنید تا نقاشیهایش را با دیگران به اشتراک بگذارد

وقتی هنوز کودکتان در مسیر پرورش مهارتهای هنری خودش است او را تشویق کنید تا آثارش را به دیگران نمایش بدهد. این کار باعث می شود او یاد بگیرد به کاری که انجام داده افتخار کند و خلاقیتهایش را با دیگران به اشتراک بگذارد. علاوه بر این ممکن است ایده ها و نظرات دیگران برایش سودمند باشند و به او در کشف هنرهای جدید هم کمک کنند.

5- کودکتان را به کشیدن نقاشی سه بعدی تشویق کنید

نقاشی سه بعدی یکی از اشکال هنری است که در آن از اصول هندسه برای ایجاد عمق سه بعدی خیالی استفاده می شود. برای این کار از نور، سایه و همچنین پرسپکتیو استفاده می کنند. هنر سه بعدی نه تنها در نقاشی بلکه در هنرهای دیگری مثل مجسمه سازی، پازل سازی و سایر اشکال تزئینی هم کاربرد دارد.

یکی از راههای علاقمند کردن بچه ها به هنر سه بعدی سازی این است که به او کمک کنید با خاک رس اسباب بازیهای سه بعدی بسازد. حتی می توانید از او بخواهید برای حیوانات عروسکی اش اسباب بازیهای کوچک بسازد یا حتی به او یاد بدهید چطور مجسمه های سختتر را بسازد تا بفهمد این کار اصلا چیز سختی نیست. بعد از اینکه مجسمه آماده شد از کودکتان بخواهید آن را رنگ کند.

چرا کارهای هنری سه بعدی باعث شکوفا شدن خلاقیت بچه ها می شود؟

فعالیت های هنری سه بعدی مثل نقاشی سه بعدی، نه تنها به بچه ها کمک می کند تا از خلاقیتشان استفاده کنند، بلکه باعث می شود تخیل خودشان را هم بکار بگیرند. دلیلش هم این است که وقتی بچه ها می خواهند یک اثر 3 بعدی بسازند تمام تخیلشان را روی آن می گذارند تا همانی شود که می خواهند. در چنین مواقعی کودک روشهای مختلفی را امتحان می کند تا تشخیص بدهد چه چیزی درست است و چه چیزی نادرست.

مطلب جالب :۱۰ طرح جذاب نقاشی کودکانه حیوانات +آموزش ترسیم گام به گام 


بخش اول – آموزش گام به گام نقاشی سه بعدی

در مطلب زیرآموزش کشیدن نقاشی سه بعدی را به همراه دست به کودک شما آموزش می دهیم.

مرحله ی اول :یک دست خود را روی برگه گذاشته و با دست دیگر دور آن را با دقت خط بکشید .

نقاشی سه بعدی

مرحله ی دوم :بارسم خط های موازی در اطراف دست کشیده به کمک ماژیک و ایجاد خط های منحنییا کمانی در روی طرح دست رسم شده کار را دنبال کنید.

نقاشی سه بعدی

مرحله ی سوم :اگر رسم خط های موازی و کمانی را تا پایان کار و با دقت و ظرافت انجام دهید کار زیباتر خواهد شد.کار را کامل کنید.

نقاشی سه بعدی

مرحله ی چهارم : از ماژیک های رنگی دیگر هم برای رنگ آمیزی و رسم خطوط استفاده کنید.

این پست آموزشی را از دست ندهید :آموزش نقاشی درخت برای کودکان +فیلم و الگوی طراحی

نقاشی سه بعدی

و در مرحله ی آخر تصویر را که رنگ آمیزی کنید نقاشی به شکل زیر در می اید .

نقاشی سه بعدی


بخش دوم – آموزش به وسیله ی ویدئو

 

 

 

مطلب جالب :آموزش گام به گام نقاشی فرشته برای کودکان +فیلم و الگوی طراحی

نقاشی کردن را می توان یکی از کارهایی دانست که کودک می تواند درآن خیلی موفق شود والدین سعی کنند استعداد فرزند خود را کشف کرده و آن را پرورش دهند با این وجود آنها می توانند در این حرفه خیلی موفق تر بشوند .

کارهای هنری سه بعدی مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

1- سیارات و منظومه شمسی ساخته شده با خمیر بازی

این بازی سرگرم کننده نه تنها کودک شما را با دنیای هنر آشنا می کند، بلکه اطلاعات زیادی درباره سیارات و منظومه شمسی هم به او می دهد. فقط کافیست سیارات مختلف منظومه شمسی را با خمیر بازی بسازید و به کودکتان بخواهید آنها را در دست بگیرد و درباره شان حرف بزند.

2- نقاشی روی سنگهای یخی

فکرش را می کردید که با استفاده از یخ بتوانید نقاشی سه بعدی را به کودکتان یاد بدهید؟ این روش هم هزینه زیادی ندارد و هم برای بچه ها واقعا سرگرم کننده است. با اینکه می توان این را هر زمانی انجام داد ولی بهتر است که تابستانها سراغش بروید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که یک بادکنک معمولی را پر از آب کنید و آن را در یخچال بگذارید. وقتی کاملا یخ بست بادکنک را بترکانید و از کودکتان بخواهید سنگ یخی ظاهر شده را به دلخواه خودش رنگ آمیزی کند.

3- زنجیره کاغذی رنگی

این سرگرمی مفید و راحت فقط به چند برگه کاغذ و آبرنگ نیاز دارد. برای ساخت زنجیره کاغذی فقط کافیست نوارهای کاغذی را برش بدهید و از کودک بخواهید با رد کردن آنها و چسباندنشان به همدیگر از آنها یک زنجیره کاغذی بامزه بسازد. بعد هم می تواند نقاشیهای دلخواه خودش را روی کاردستی اش بکشد.

4- کاردستی با فومهای رنگی

یکی از وسایلی که کودکتان می تواند با آن کاردستیهای سه بعدی بسازد فوم پلی اتیلن است. فقط کافیست چند تکه فوم رنگی به او بدهید و از او بخواهید شکلهای مختلفی مثل گل، آدمک، خانه و هر چیزی که می خواهد را از دل فوم بیرون بیاورد. بازی با فوم هم به تقویت تخیل و خلاقیت کودک شما کمک می کند و هم باعث افزایش مهارت های حرکتی ظریف او می شود.

امیدوارم مطالب ارائه شده مفید باشند اگر که سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید .

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا