متدهای جدید آموزش آسان موسیقی به کودکان

بهترین روش آموزش آواز به کودکان با استعداد +فیلم

bestkid b

در ادامه آموزش های کاربردی موسیقی کودکان، امروز بهترین متد و کارهایی که برای آموزش آواز به کودک با استعداد برای شکوفایی اش را باید انجام دهید به نقل از وب سایت معتبر Wikihow برای شما توضیح می دهیم.

۱- قبل از انجام تمرینات حنجره شان را گرم کنید

آموزش آواز به کودک 1

نکته بسیار مهمی است که از همان ابتدا اجازه ندهیم صدای کودک آسیب ببیند. مهم ترین نکته برای این موضوع هم گرم کردن صدا قبل از شروع تمرین است. خیلی راحت از کودک بخواهید که چندین بار نفس عمیق و سپس خمیازه بکشد. خمیازه کشیدن و نفس عمیق باعث باز شدن و انعطاف بیشتر حنجره خواهد شد.

۲- تنفس را تمرین کنید

آموزش آواز به کودک 11

یکی از نکات بسیار مهم در آواز خواندن نفس گیری کودکان است. این کار را خیلی راحت می توانید با کمک تمرینات تنفس عمیق به کودکان آموزش دهید. به این ترتیب که به کودک یاد دهید که هوا را از داخل بینی به داخل بدهد و با دهان به بیرون. ضمن اینکه باید به کودک آموزش دهید به جای اینکه هوا را به داخل سینه خود بدهد، آن را به داخل دیافراگم و معده بفرستد که این کار کمی نیاز به تمرین دارد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

حتما بخوانید: ۷ کلیپ از گیتار نوازی فوق العاده زیبای کودکان

۳- برای تمرین کودک یک نوت پیدا کنید که طبیعی باشد

نوت های طبیعی مثل LA یا گفتن Ah با صوت و آواز می تواند به شما کمک کند تا گام صدای کودک را و زیر و بم بودن آن را تشخیص دهید. پیدا کردن گام صدا را می توانید با نواختن پیانو یا یک آلت موسیقی دیگر انجام دهید تا نزدیک ترین نوت به صدای کودک را بفهمید.

۴- تئوری موسیقی (نوت ها) را به او آموزش دهید

آموزش آواز به کودک

این کار بسیار مهم است که کودک شما از همان ابتدا نوت ها را بشناسد و برای خواندن یک قطعه، بطور اصولی آن را با کمک دستور نوت ها اجرا کند تا این موضوع در فکر و بدن او جا بیفتد.

حتما بخوانید: دانلود ۶ فیلم کاربردی و مهم آموزش پیانو برای کودکان ۱ تا ۷ ساله

۵- برای شروع از آهنگ های ساده استفاده کنید

آموزش آواز به کودک 3

نوت ها و آهنگ هایی که گام خیلی بالایی نیاز ندارند و کودک خیلی راحت می تواند با آنها هم خوانی کند توصیه می شود. ضمن اینکه می توانید در همین حین از کودک بخواهید که خودش شروع به ساختن آهنگ ها با کمک آواز کند. این کار نه تنها خلاقیت او در زمینه موسیقی را افزایش می دهد بلکه نحوه اتصال نوت ها و بسیاری موضوعات دیگر را به او آموزش می دهد.

۶- شروع به استفاده از خودآموزهای موسیقی کنید

خودآموزهای موسیقی خیلی مواقع پیش از بردن کودک به کلاس های حضوری توصیه می شود، زیرا نه تنها او را به دلیل جلوتر بودن از همسن و سالان خود، زده نمی کند بلکه اصول اولیه را خیلی راحت می تواند بیاموزد آنهم در حضور والدین و در منزل. ما در اینجا چندین بسته آموزش موسیقی برای کودکان گلچین کرده ایم.

۷- کودک را به کلاس آموزشی بفرستید

آموزش آواز به کودک 2

این مطلب را بخوانید و کودک خود را به یک کلاس موسیقی عالی بفرستید. اما این کافی نیست و شما باید در یکی دو ترم اول آموزش، کودک خود را حتی در کلاس همراهی کنید. حتی اگر بتوانید یک مربی آموزشی خصوصی برای او داشته باشید عالی خواهد بود. ضمنا سعی کنید در همین حین کودک خود را در گروه های موسیقی یا سرود مدرسه عضو کنید.

۸- نکات مهم دیگر

در طول فرآیند یادگیری موسیقی کودکان به نکات زیر توجه کنید:

  • یادگیری موسیقی توسط والدین همزمان با کودک، تاثیرگذاری یادگیری کودک را چندین برابر می کند. چه خوب است شما نیز با انتخاب یک ساز و به ویژه ساز انتخابی فرزندتان در شکوفایی و رشد استعداد موسیقی با او همگام شوید.
  • صبر کنید تا کودکتان برای یادگیری آماده شود. به این معنی که خیلی زود برای یادگیری شروع نکنید. سن ۴ سال به بالا توصیه می شود.
  • در آغاز هر نوع فشاری برای نواختن و تمرین را از روی فرزندتان بردارید. با مجبور کردن کودک به چند ساعت تمرین در روز، تنها عشق او به موسیقی از بین می رود. اوایل آموزش به کودک خود اجازه دهید تا هر زمان که مایل است شروع به تمرین کند. در ادامه با ۵ دقیقه در روز شروع کنید و سپس این زمان را آهسته آهسته بالا ببرید. حتما توجه داشته باشید که زمان تمرین، مناسب با توان ذهنی کودک در تمرکز به موضوع مورد نظر باشد.
  • تا حد امکان سعی کنید موسیقی را برای کودک سرگرم کننده سازید. مثلا اگر شما در حال ساز زدن هستید، از او نیز بخواهید با توجه به توانایی­هایش با شما شروع به نواختن کند.
  • مطمئن شوید که کودک­تان مربی خود را دوست دارد و با شور و اشتیاق در کلاس حضور می ­یابد.
  • برای کودک خود شرایطی را فراهم کنید که بتواند در مقابل دیگران آواز بخواند. خواندن در مقابل غریبه ها، کمک می­ کند بر استرس اجرا چیره شود و اعتماد به نفس لازم را برای اجراهای بعدی و شکوفایی استعدادهایش داشته باشد.
  • انتظار نداشته باشید که بتوانید نقش معلم موسیقی کودک­تان را در منزل بازی کنید، چرا که احتمالاً ناامید خواهید شد.
  • آهنگ­های ساده­ مورد علاقه کودک­تان را پیدا کنید و روزانه در شنیدن این آهنگ­ها با او همراه شوید.

هر گونه سوالی راجب آموزش آواز به کودک خود دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    چطور میتونم به دختر سه ساله خودم ریتم رو آموزش بدم؟
    قبل از رفتن سراغ کتاب و رنگ کردن نت ها چجوری بهش یاد بدم ریتم و ضرب چجوریه که برای سنش قابل درک باشه؟

  2. سلام برای بر طرف کردن صدای زیغ و اصطلاحا توی مخ کودکان چه راهی رو پیشنهاد میکنید
    9 ساله هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا