سلامت کودکان

۵ تا از بهترین کرم های ضدآفتاب برای کودکان

bestkid b

زمانی که کودک در ساحل، حیاط و زمین های بازی مشغول به بازی است در معرض نورخورشید قرار میگیرد که این مسئله موجب نگرانی شما درباره آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی کودک میشود. کرم های ضدآفتاب موجب حفاظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید میشود. اما نکته حائز اهمیت درباره کرم های ضدآفتاب این است که شما نمیتوانید از کرم های خود برای کودکتان استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم تا تفاوت های ضدآفتاب شما و کودکتان را مقایسه کنیم و بهترین محصولات موجود در ایران را به همراه نکات خرید آن را بررسی کنیم.

ویژگی های ضدآفتاب مخصوص کودک

۱- بهترین فیلتر ضدآفتابی برای کودکان، دو فیلتر معدنی زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید است. ذرات این دو ماده معدنی بزرگتر از آن است که بتواند در پوست نفوذ کند، ضمن این که این دو ترکیب کاملا ملایم بوده و احتمال بروز آلرژی با استفاده از آن‌ها بسیار کم است.

۲- ضد آفتاب با یک عامل محافظت کننده در برابر آفتاب ( spf) حداقل ۱۵ را انتخاب کنید . ضدآفتاب هایی با spf بالای ۵۰ برای کودک مناسب نیست.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۳- در صورتی که نوزاد شیرخوار شما نمی تواند به داخل آب برود پس به احتمال زیاد عرق نیز نمی کند دراین شرایط به ضد آفتاب مقاوم در برابر آب احتیاج ندارید اما چنان چه کودک رشد کرد و به دویدن و آب بازی مشغول شد دنبال ضد آفتابی حاوی موم زنبورعسل یا روغن هایی چون شی باتر یا روغن آفتاب گردان باشید تا مقاومت طبیعی در برابر آب داشته باشد.

۴- مواد شیمیایی موجود در ضد افتاب ها مانند آووبنزون، اکسی بنزن، اکتوسیللن واگزوسول نشان داده است که در کودکان و بزرگسالان از طریق جذب پوست به داخل خون نیز نفوذ و می توانند هورمون هارا مختل کنند. بنابراین قبل از خرید ضدآفتاب ترکیبات روی بسته آن را بررسی کنید.

تفاوت ضد آفتاب کودکان و بزرگسالان

۱- فیلترهای استفاده شده در ضدآفتاب‌های مخصوص کودکان و بزرگسالان با هم یکسان است. اما فیلترهای خاصی وجود دارند که نباید در ضدآفتاب کودکان به کار رود. از طرفی با توجه به حساس‌تر بودن پوست کودکان در صورت بروز آلرژی به ترکیبات ضدآفتاب‌ها، واکنش‌های آلرژیک می‌تواند شدیدتر باشد.

۲- زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید دو فیلتر رایج در ضد آفتاب کودک است که روی پوست بزرگسالان ایجاد سفیدی و حالت گچی ایجاد میکند و این نشانی از تفاوت ضدآفتاب در بزرگسالان و کودکان است.در یک ضدآفتاب کودکان نباید از فیلترهای شیمیایی و هم‌چنین دیگر ترکیبات آلرژی‌زا مانند عطرها استفاده شود که در ضدآفتاب بزرگسالان استفاده میشود.

بهترین کرم های ضدآفتاب کودکان در ایران

۱- کرم ضد آفتاب کودکان SPF35 پرودرما

۱- کرم ضد آفتاب کودکان SPF35 پرودرما در برابر تعریق و شستشو مقاوم بوده و برای بازی، شنا کردن و سایر فعالیت‌های روازنه کودکان مناسب است.

۲- این ضد آفتاب دارای طیف گسترده‌ای از مواد معدنی است که هم در برابر UVA و هم UVB از پوست کودک مراقبت می‌کند.

۳- از ترکیبات این کرم به آلوئه ورا می‌توان اشاره کرده که با دارا بودن خواص مرطوب کنندگی و نرم کنندگی طبیعی سبب ترمیم، افزایش نرمی و لطافت پوست و کاهش التهابات و قرمزی ناشی قرار گرفتن کودک در معرض تابش نور خورشید می‌شود.

۴- روغن دانه آفتابگردان موجود در ترکیبات این کرم سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا-۳ و امگا-۶ است که سبب تغذیه و تقویت لایه حفاظتی پوست کودکان در برابر نور خورشید می‌شود.

۵- ویتامین‌های E و C موجود در ضد آفتاب پرودرما با حذف رادیکال‌های آزاد از پوست ظریف کودکان در برابر پرتوهای مضر نور خورشید محافظت کرده لذا از آفتاب سوختگی، قرمزی، خارش و التهابات پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد.

۶- این محصول فاقد جاذب‌های شیمیایی، اسانس و رنگ است.

قیمت و خرید محصول

  • قیمت: ۵۳,۳۰۰ تومان
  • خرید محصول از طریق سایت مثبت سبز

۲- ضد آفتاب کودک سان سنس ایگو

۱- ضد آفتاب کودک سان سنس ایگو یک محصول تخصصی است که به دلیل وجود فاکتور حفاظتی SPF ۵۰ در آن، بیشترین حفاظت از پوست در برابر اشعه های زیانبار UVA و UVB خورشید را ارائه می کند.

۲- در تولید این ضد آفتاب از ویتامین B۳ استفاده شده که قادر است از پدید آمدن لکه‌های رنگی روی پوست جلوگیری نموده و یک مرطوب کننده‌ خوب به حساب می‌آید.

۳- این محصول به راحتی قابل استفاده و به آسانی جذب می شود.

۴- غیر چرب و فاقد عطر بوده و برای نوزادان ۶ ماه به بالا، کودکان و نوجوانان با هر نوع پوستی مناسب است.

۵- این ضد آفتاب قادر است تا ۲ ساعت در برابر آب مقاومت کند.

قیمت و خرید محصول

آموزش تفکر خلاق به کودکان با ۱۶ روش موثر

۳- کرم ضد آفتاب کودکان SPF 30 الارو

۱- حفاظت برتر در برابر اشعه های خورشید با دارا بودن فیلتر های حفاظت در برابر UVA و UVBاز ویژگی های این محصول است.

۲- این کرم ترمیم کننده و بازسازی کننده پوست در برابر تحریکات آفتاب است.

۳- کرم ضدآفتاب الارو دارای رنگ ملایم است و از ایجاد سفیدی جلوگیری میکند.

۴- این کرم در برابر تعریق و آب مقاوم است.

۵- کرم ضدآفتاب صد در صد مینرال فاقد هر نوع ترکیبات شیمیایی با SPF30است.

۶- این کرم حاوی فیلترهای ضدآفتاب ۱۰۰ درصد طبیعی و معدنی است.

۷- فیلتر ضد آفتاب ارگانیک که نقش فیلتر های شیمیایی را به صورت توامان انجام می دهد در این محصول وجود دارد.

۸- این محصول فاقد اسانس و پارابن است.

قیمت و خرید محصول

  • قیمت: ۱۱۲,۳۰۰تومان
  • خرید از طریق سایت سورمه دان

مولتی ویتامین برای کودکان: روش و زمان مصرف و نکات کاربردی

۴- کرم ضد آفتاب کودک فیروز SPF30

۱- کرم فیروز حاوی فیلترهای فیزیکی تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید میکرونیزه است.

۲- کرم ضد آفتاب کودک فیروز بر پایه امولسیون آب در روغن (W/O) تولید شده که به همراه پلیمرهای ضد آب موجود در کرم، آن را در مقابل آب و رطوبت ناشی از تعریق و شنا مقاوم می نماید.

۳- این محصول بدون رنگ و اسانس می باشد تا از بروز حساسیت های پوستی احتمالی در کودکان و افراد با پوست های حساس جلوگیری گردد.

۴- ژل آلوئه ورا و گلیسرین موجود در ترکیبات کرم ضد آفتاب کودک فیروز باعث افزایش رطوبت و نرمی پوست شده و ویتامین E از پوست در مقابل اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت کرده و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می نماید.

قیمت و خرید محصول

  • قیمت: ۱۶,۰۰۰ تومان
  • خرید از طریق سایت مثبت سبز

تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان: ۱۲ روش موثر

۵- کرم ضد آفتاب کودک مای SPF50

۱- ضد آفتاب کودک مای حاوی روغن جوجوبا است. این روغن با خواص مفیداش پوست را تقویت کرده و تاثیرات منفی آفتاب را خنثی می‌کند.

۲- این کرم بدون هر نوع مواد حساسیت‌زا و رنگیست که کاملا با پوست کودکان نیز سازگاری دارد.

۳- ضد آفتاب کودک مای با بهره گیری از ترکیبی از فیلترهای فیزیکی و شیمیایی جهت حصول حداکثر محافظت در برابر اشعه های مضر آفتاب (SPF50+) و در عین حال به حداقل رساندن استفاده از فیلتر های شیمیایی دارای قدرت محافظت فوق العاده ای در برابر اشعه های مضر آفتاب می باشد

قیمت و خرید محصول

  • قیمت: ۶۵,۰۰۰ تومان
  • خرید از طریق سایت موتن رو

نکات تکمیلی

ضدآفتاب‌ها برای اینکه مؤثر باشند باید به‌درستی به کار روند یعنی اینکه هر دو ساعت یک‌بار تجدید شوند. بهتر است لباس مناسب بر تن کودک کنید و حتی در مواقعی که کودک در سایه بازی میکند برای او ضدآفتاب بزنید.

علائم استرس در کودکان و ۵ ترفند ساده برای درمان آن

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا