سلامت کودکان

4 بهترین و جدیدترین شربت های سرفه کودکان (درمان سریع)

bestkid b

کودکان به علت های مختلفی بطور مکرر سرما می خورند و این قضیه توجه والدین را به این نکته می کند که به فکر درمان سریع و مؤثر برای این بیماری باشند. در این مطلب ۴ تا از بهترین و جدیدترین شربت های سرفه کودکان برای درمان سریع را به شما معرفی می کنیم.

مقدمه:

سرفه کردن یکی از علایم سرماخوردگی می باشد. سرماخوردگی به طور معمول کمتر از یک هفته بهبود می یابد، اما اگر کودکتان دچار تب بالا باشد و احساس کنید که علائم بیماری در حال افزایش است باید به پزشک مراجعه کنید. اما مشکل اینجاست که اکثر کودکان از خوردن داروهای شیمیایی امتناع می ورزند. برای همین در این مطلب یک داروی طبیعی را هم برای درمان سرفه به شما معرفی می کنیم. چنانچه شربت سرماخوردگی کودکان مزه خوبی داشته باشد، کودک برای خوردن آن مشتاق می‌شود. به هر حال این والدین و بخصوص مادران هستند که باید با روشهای ماهرانه بتوانند دارو را به کودک بخورانند.

حتما بخوانید: بهترین و جدیدترین روش درمان سرماخوردگی کودکان چیست؟ (قطعی و سریع)

فیلم آموزش درمان فوری خانگی سرفه کودک:

عسل: بهترین شربت ضد سرفه برای کودکان

یکی از بهترین و مؤثرترین روش ها برای درمان سریع سرماخوردگی کودکان به روش طبیعی و فوق العاده مفید ، خوردن عسل است. عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضدمیکروب است و به همین دلیل می‌تواند سرفه را درمان کند. محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که عسل برای تسکین سرفه‌ی کودکان بسیار مؤثرتر از دارو است. عسل بهتر و مؤثرتر از هر دارویی عمل می‌کند. آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده‌اند کمتر سرفه کرده و خواب راحت‌تری داشتند. استفاده کردن از عسل برای درمان گلو درد و سرفه کردن کودکانی که از مرز یک سالگی گذشته اند بسیار مفید است. نتایج بررسی های دانشمندان در سال ۲۰۱۷ میلادی نشان داده خوراندن نصف قاشق چای خوری عسل به کودکان ۲ تا ۵ ساله هنگام خوابیدن می تواند به درمان گلو درد و متوقف شدن سرفه کمک زیادی کند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۱- دکسترومتورفان

شربت سرماخوردگی

این شربت عوارض کمتری نسبت به بقیه داروها دارد و معمولا انتخاب اول برای کودکان است. به نقل از ویکی پدیا دکسترومتورفان یک داروی ضدسرفه است. دکسترومتورفان داروی بدون نسخه می‌باشد و به اشکال قرص، شربت و قطره تولید می‌شود. دارو از راه خوراکی به‌خوبی جذب می‌شود و با اثر مستقیم روی مرکز سرفه در بصل‌النخاع، موجب تضعیف واکنش سرفه می‌گردد. این دارو در رفع حالات التهابی دستگاه فوقانی از جمله رینیت آلرژیک، التهاب حاد یا تحتِحاد سینوسها، خروسک، التهاب حاد گوارش میانی والتهاب نای و نای‌ژه و نیز تسکین علامتی سرفه‌های خشک ناشی از گلودردِ خفیف و تحریک ناشی از سرماخوردگی، به کار می‌رود. ترکیبات دکسترومتورفان به شکل گسترده‌ای برای جلوگیری از سرفه‌های سرماخوردگی در داروهای ضدسرفه به‌کار می‌رود؛ همچنین موارد دیگری از استفاده این دارو در تسکین درد برای کاربردهای روان‌شناسی نیز پیدا شده‌است. این دارو در ایران به صورت شربت همراه با پسودوافدرین که خاصیت ضد احتقانی دارد با نام دکسترومتورفان-پی نیز تولید می‌گردد.

۲- شربت کوریزان:

شربت-کوریزان

اولین شربتی که ما به شما پیشنهاد میکنیم سربت کوریزان (Corizan) است . این شربت از داروهای سرماخوردگی است که به منظور تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مثل سرفه، درد و تب در بزرگسالان و کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان مصرف شربت کوریزان برای کودکان به وزن کودک بستگی داشته و توسط پزشک تجویز می‌شود.

۳- شربت اکسپکتورانت:

شربت اکسپکتورانت

گاهی اوقات ممکن است سرفه های کودکان با خلط همراه باشد. در سرفه های خلط دار می توانید از شربت اکسپکتورانت که خلط را نرم و رقیق می کند، استفاده کنید؛ البته بهترین خلط آور، بُخور و نوشیدن شش تا هشت لیوان آب ولرم در روز است.

۴- شربت دیفن هیدرامین:

شربت-دیفن-هیدرامین

شربت دیفن هیدرامین برای درمان سرفه ناشی از التهاب مسیر های هوایی و گلودرد های خفیف مورد استفاده قرار می گیرد. شربت دیفن هیدرامین را طبق دستور پزشک مصرف نمایید و از کم یا زیاد نمودن دوز دارو بدون اطلاع پزشک معالج خودداری کنید. همچنین از مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک این داروها در کودکان زیر ۴ سال خودداری کرده و در مورد کودکان ۴ تا ۱۱ ساله نیز با احتیاط کامل مصرف کنید. دوز معمول این دارو برای درمان علائم آلرژی ها، سرماخوردگی و یا سرفه، به صورت هر چهار تا شش ساعت یک بار می باشد.

شربت-سرماخوردگی

در این موارد حتما کودک را نزد پزشک ببرید

اگر سرماخوردگی کودک پس از پنج روز بهبود پیدا نکرد، نشان دهنده آن است که سینوس ها و گوش های او عفونی شده یا ذات الریه کرده است. اگر فرزندتان بیش از چهار سال دارد و سرفه های شبانه مانع خوابیدن او می شود باید برای متوقف کردن سرفه ها به پزشک مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید مصرف داروها برای متوقف کردن سرفه در کودکان کاری عبث است و می تواند خطرناک باشد. بررسی سرفه های شدید اگر سرفه کردن فرزندتان بیش از یک هفته ادامه پیدا کرد باید او را نزد پزشک ببرید. اگر سرفه کردن کودکان بین سه تا شش هفته ادامه داشته باشد باید آنتی بیوتیک مصرف کنند و از قفسه سینه شان عکسبرداری شود. سرفه های شبانه ممتد می تواند نشانه ابتلا به آسم باشد. سرفه های مزمن، باید بررسی شوند تا از عدم ابتلا کودکان به سیاه سرفه اطمینان حاصل کنیم.

همچنین بخوانید : نحوه پخت یک سوپ عالی و بسیار مقوی برای درمان سرماخوردگی کودکان

کودکان، حتی اگر واکسینه شده باشند می توانند در معرض خطر قرار بگیرند. چنانچه سؤال و یا اطلاعات جدیدی در رابطه با شربت سرماخوردگی کودکان دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫46 دیدگاه ها

      1. سلام دختر ۵ ساله ام خیلی سرفه میکنه .انواع داروها رو بهش دادم فایده نداره.خیلی اذیت میشه

        1. شربت باریج کاف استاپ ، خیلی عالیه
          البته حتما باید کاف استاپ باشه که عکس یه دلفین هم روی شربت هست

    1. شربت سالبوتامول در اطفال زیر دو سال چگونه مصرف میشود و دوز داروهایی که عرض کردین و بگین

      1. سلام شب تون بخیر دخترم سرفه خشک میکنه.دکتر هم بردم ولی شربت ها که دادن کاری نکردم چکارکنم

  1. متاسفانه این داروها اکثرا شیمیایی هستند و به نظر بنده شربت ضد سرفه برای کودکان زیر دو سال مانند شربت پدی کاف و آیورا می باشند که هم گیاهی است و هم اثرات بهتر و عوارض کمتری دارند.

  2. سلام
    شربت کالیک با ترکیبات گیاهی(آویشن،عسل،شیرین بیان)
    خیلی روی دختر من موثر بوده
    البته درمواردی که سرفه بخاطر سرماخوردگی باشه استفاده کنید اگه طولانی شدحتماً باید به پزشک مراجعه کنید

    1. سلام ‌پسرم یک سال خورده ‌ دوسه ساعت پشت سرهم‌سرفه (خلطی ) داره چه دارویی پیشنهاد میکنید؟

  3. پسر من نزدیک به ۶ سال داره امسال رفت پیش دبستانی از ۶مهر سرماخوردگیش شروع شد روز بعد بردمش دکتر دارو داد آنتیبوتیک هم بود کمکم داشت خوب میشد که سرفه هاش شروع شد همه مدل سرفه ای رو داشت گلو درد تب گوش درد الانم فصل دی ماهه هنوز بچه کاملا خوب نشده بینی گرفته وسرفه های خشک داره خییییلی دکتر بردمش متخصص وعمومی??چهار دوره آنتیبوتیک مصرف کرد.همه جوره بهش رسیدگی کردم.دیگه نمیدونم چیکار کنم….خیلی احساس بدی دارم??????

    1. آنتی بیوتیک فقط علایم بیماری رو موقتا مخفی و دوره بیماری رو عقب تر و طولانی تر میکنه
      من از وقتی به پسر ۴ سالم آنتی بیوتیک نمیدم سرماخوردگیش با علایم ضعیف تر شروع میشه و زودتر هم خوب میشه و همچنین دیر به دیر مریض میشه .

    2. الرژی دارن حتما پیش فوق تخصص اسم و الرژی ببرین دخترمنم همینه هروقت سرما میخوره پیش دکتر الرژی میبرم و کلا داروهاش با سرماخوردگی فرق داره

    3. سیستم ایمنی بدنش ضعیف شده
      یه دوره شربت تقویتی بهش بده
      سانستول خوبه تو اینترنت سرچ کنی شربت زیاده من خودم میخوام سانستول بگیرم برای پسرم

    4. سلام. من هم پسرم کلاس اول هست وهمین مثله بچه شما بود. من پیشنهاد میکنم ببرش دکترتنفس وریه. خوب میشود.

    5. اگر تهران هستیدد کتر اردشیر اسدی معجزه میکنه ، گوگل سرچ کنید اسم و آدرسش هست ، مطبش تو خیابون دردشته

    6. سلام منم یک پسر۶ساله ویک پسر۳ ساله دارم الان سه ماهه سرفه میکنن پیش همه دکترا بردمشون خوب نشدن.لعنت برباعث وبانیش که باجون بچه ها بازی میکنن.هیچ درمانی نداری من که دارم دیوانه میشم.دکتراهم بفکر جیب خودشون هستن.

    7. دختر منم همین مشکل داره همش بینیش گرفته آب میاد سرفه می‌کنه خوب نمیشه

    8. دقیقا مثل دختر من
      قرص ،شربت سرفه، اسپری سالبوتامول، اسپری بینی همه رو استفاده کردم الان ۵ روزه وضعیتش خیلی تغییری نکرده..
      پزشک فوق تخصص ریه کودکان به ما گفت احتمال بزرگ شدن لوزه ۶ هست
      ولی گفت باید عکس رادیولوژی ببینه..

    9. دختر من هم دقیقا از اوایل مدارس مریض شد وسرفه سرفه چندتا دکتر بردمش اسپره آسم اصلا خوب نمیشه خسته شدم

  4. سلام دو فرزند۷و۱ونیم سالم هر دوسرماخوردن ۵ روزه اوآب بینی بعد دوبار تب ۳۷/۵ داشتن بعددیگه شکرخداتب نکردن اما حالاخلط آبکی وسرفه دارن امکان بردن به دکترندارم شربت سرماخوردگی وکتوتیفن واستامینوفن میدم دخترم بهترشده پسرم کمی خلطش زیاده وغلیظ وآبکی چکارکنم ممنون

  5. سلام روز خوش. پسر من هفته پیش سرما خورده بود الان خوب شده فقط خلط داره که شبها موقع خواب خس خس میکنه. چه دارویی برای خلط سینه بدین بهش؟

    1. سلام من یه دختر ۱۷ماهه دارم که سرماخورده دکترهم بردمش ولی شربت سرفه نداده بهش شب ها خیلی سرفه های پرخلط میکنه واذیت میشه چیکارکنم چه شربتی بگیرم براش

  6. سلام دخترم دوهفته هستش مریض شده دکتر گفت سینوساش چرک کرده اما الان هنوز سرفه می‌کنه آنتی بیوتیک کوآموکسی خورد و شربت دیفین اما هنوز خوب نشده

  7. سلام دختر من نزدیک دو ماهه پیش سرما خورده بود خودم دارو دادم خوب نشد سه بار هم بردم دکتر ولی بازم شب و روز سرفه می‌کنه سرفه‌های خشکی داره تب نداره فقط سرفه می‌کنه نمیدونم چیکار کنم راهنمایی کنید لطفاً

  8. سلام پسرم ۱۷ ماهشه از شهریور چندباره ک سرما خورده نتونستم دکتر ببرمش شبا خیلی سرفه های خشک داره شربت دیفن میدم بیفایده ممنون میشم جواب بدید
    شربت توسیان ی دوره دادم خیلی عفونت از بینیش اومد ولی سرفه هاش قطع نشدن خیلی نگرانم😔

  9. سلام پسر من ۹ ماهشه سرما خورده خوب شده فقط سرفه خشک داره چه شربتی میتونم بهش بدم؟

  10. سلام خسته نباشید نوشتین که کودکانی که واکسینه شدن هم در معرض خطر هستن میخاستم بپرسم که دختر من یک و نیم سالشه چند روز پیش واکسن داشت زدیم بعد دو روز سرفه و تب و استفراغ و اسهال شروع شد میخاستم بپرسم اینا واقعا ربطی به واکسن دارن؟ من الان باید چیکار کنم؟

  11. سلام پسرم چهار ساله شه وقتی سرما میخوره تا دو ماه سرفه میکنه دکترا اسپری سالبوتامول شربت کتوتیفن آزیترومایسین و.. میدن که هیچ کمکی نمیکنه لطفا راه حلی بگید ممنون

    1. سلام به اطفال مراجعه کنید بخور سرد بدین قرص مونته لوکاست با شربت بردنیزیون و اسپری

  12. سلام خدمت داکتر صاحب محترم
    پسرم 15 ماه است سه روز میشه سرفه دارد سینیش هم کمی صدا داره از طرف شب دماغش بند میشه میشه یک داروی خوب برایم معرفی کنید از افغانستان هستم ممنون تان

  13. سلام.دخترم شش سالشه الان سه ماهه که سرفه داره سه بار پیش متخصص بردمش ولی الان بدتر شده انواع شربت گیاهی هم بهش دادم الان میخام ببرم عکس از سینش بگیرم راهنمایی کنید لطفا چه شربت گیاهی برا سرفه شبا بگیرم براش

  14. باسلام و احترام
    پسر من ۸ساله ست
    سرفه بدونه تب داره
    امپرازول برای ریفلکس معده ست که همراه با سرفه می‌باشد
    روی رایان (پسرم) جواب داد
    شربت تیماسین هم خوبه

  15. دختر ۶/۵ ساله از اول مهر کلاس اول رفت و مریضی پشت مریضی ، بیماری برونشیت مزمن ۴ ماه طول کشید ،همه دکتری بردم ،به خصوص اطفال که هیچی نمیفهمن ، فقط الکی یه مشت دارو میدن ، فقط دکتر ماندانا کوهنورد اصلی به داد ما رسید ، سرچ کنید آدرسش میاد ، تهران ، پونک هست +تلفن ، سیستم ایمنی بدن دخترم ضعیف بود ، دارو ویتامین چند مدل گرفت ، به خصوص قرص ویتامین D اولترا ۱۰۰۰ یک بسته که هر شب میخوره ، چند وقته مریض نشده خداروشکر ،
    ویک درمان سنتی که مادربزرگم تو روستا برای پاییز و زمستان انجام می‌داده برای بچه ها ، خیلی جالبه ، امتحان کنید به شدت تاثیر داره روی سرفه و محافظت از ریه ، پشم بره گوسفند سیاه رو بشویید و حسابی خشک کنید و بعد از باز کردن آنها از هم ، به صورت دو تا بالشتک خیلی تخت یا کم بار که خیلی باد نکنه ،داخل چند سه کیسه نرم که بدن کودک رو نخوره بدوزید و چهار بندینک ، چهار طرف آن بزارین و یکی روی قفسه سینه کودک و یکی پشت قفسه سینه کودک بزارین و با بندهای دوخته شده ببندین که پایین نیاد ، بالشتک پشمی رو چند ماه تا زمانی که هوا گرم بشه و بچه روبه بهبود بره بزارین همراه کودک باشه ، امتحان شده ، عالی ، از هر دارویی بهتره برای سرفه و ریه و خص خص سینه که از بین نمیره ، البته از هر میکروب و آلودگی هم باید مراقبت کنید ، التماس دعا .

  16. برای درمان سرفه کسی دارویی می تونه برام معرفی کنه دخترم سرفه شدید می‌کنه و خیلی اذیت میشه دکترم چندین باربردم اما فایده ای نکرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا