آموزش های درسی و دینی

دانلود ۸ فیلم کاربردی آموزش زبان فارسی به کودکان زیر ۹ سال

bestkid b

دنیای کودکان دنیای تازگی ها، شادی، شادابی و شگفتی هاست. بازی پشتوانه بزرگ شکل گیری شخصیت و رشد مناسب جسمی، هوشی و روانی کودک است. بازی، پل دوستی کودکان، فرصت کسب مهارت ها و هماهنگی رشد کودک از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی است.در فرهنگ دینی ما، بازی متن زندگی کودک است و والدین نه تنها باید فرصت هایی را برای بازی کودکان فراهم آورند که خود نیز با کودکان همبازی شوند و با فراهم کردن موقعیت هایی لبریز از نشاط و سر زندگی و انجام بازی های مناسب، دنیای تجربی کودک را وسعت بخشند و از طریق بازی، به شکوفایی و پرورش استعدادهای کودکان کمک کنند. بهترین سریال کره ای نیز یک لیست کامل است.

مطلب جالب :فیلم آموزش حیوانات به کودکان با زبان فارسی +فیلم


مقدمه

در این قسمت ما چند فیلم کاربردی برای آموزش زبان فارسی به کودکان قرار داده ایم که شما می توانید با کمک این فیلم های آموزشی به کودکان خود زبان فارسی را آموزش دهید فیلم ها عبارتند از :

  • آموزش اعداد فارسی 
  • آموزش ساده ی کلمات فارسی به کودکان 
  • آموزش الفبای فارسی به کودکان 
  • آموزش نام فارسی میوه هابرای کودکان 
  • آموزش زبان فارسی به کودکان کودکستانی آمریکائی 
  • آموزش زبان فارسی مادر به فرزند 
  • آموزش و آشنایی با رنگها برای کودکان به زبان فارسی 

تصاویری از فیلم ها

 

 

   دانلود همه فیلم ها

فیلم های جدیدتر

 

 

 

 

 

 

 

4 نکته تکمیلی برای یادگیری بهتر کودک

پدر و مادر می توانند به روشهای زیر در یادگیری زبان فارسی به کودکشان کمک کنند:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

1- مواجهه زود هنگام و مداوم کودک با زبان مادری: از آنجایی که زبان مادری اولین زبان کودک شماست، آسانترین راه برای شروع یادگیری اش این است که کودک به طور مدام در محیط اطرافش این زبان را بشنود.

2- تعریف کردن قصه های عامیانه برای کودک: گفتن قصه های عامیانه متناسب با فرهنگ و داستانهای اساطیری به زبان مادری نه تنها باعث تقویت مهارت کلامی و دایره لغات کودک شما می شود، بلکه ارزشهای فرهنگی جامعه را هم به او القا می کند. قبلا این نقش را مادربزرگها و پدربزرگها به عهده داشتند؛ اما الان با افزایش تعداد خانوارهای هسته ای (خانواده های متشکل از زن، شوهر و فرزندان) والدین باید تلاش بیشتری کنند تا با قصه گویی شکافهای موجود را برای فرزندشان پر کنند.

3- دسترسی به منابع خواندنی: در دسترس قرار دادن منابع خواندنی مثل کتاب، روزنامه، مجله و غیره برای پرورش مهارت های خواندن و نوشتن کودکان ضروری است. مهم است که فرزند شما حتی زمانی که به طور فعال در حال یادگیری خواندن و نوشتن نیست باز هم به این مطالب و منابع دسترسی داشته باشد. همین که کودک با زبان فارسی چاپ شده در این منابع مواجه شود و آنها را ببیند به او کمک می کند تا رابطه ای شهودی بین زبان گفتاری و نوشتاری ایجاد کند. برای این کار می توانید از انواع مجلات، نوشته های طنز و داستانهای کودکانه استفاده کنید.

4- محتوای سمعی و بصری: تماشای سریال یا کارتونهای تلویزیونی به زبان فارسی و همینطور پخش آهنگهای ایرانی برای کودک هم یکی دیگر از روشهای آشنایی او با زبان فارسی است. با این کار نه تنها دایره لغات کودک را وسعت می بخشید، بلکه او را با راههایی که از طریقشان می توان پیامهای مختلف از یک زبان به دیگران منتقل کرد هم آشنا می کنید. البته توجه داشته باشید که این محتوای سمعی بصری باید ساده باشد و واژگان زبان فارسی را به نمایش بگذارد.

اگر در کشور دیگری زندگی می کنید و دلتان می خواهد کودکتان به زبان فارسی هم مسلط شود باید او را تشویق کنید تا به شکلی خلاقانه از زبان فارسی در گفتار و نوشتارش استفاده کند. این کار نه تنها مهارت های خواندن و نوشتن او را تقویت می کند، بلکه باعث می شود مهارتهای تفکر انتقادی او هم بهبود پیدا کند. می توانید از کودکتان بخواهید داستانهای کوتاه یا شعرهای مختلف را به زبان فارسی بنویسد یا او را تشویق کنید در نمایشهای فارسی شرکت کند.

از همه اینها گذشته، هر جای این دنیا که هستید به زبان فارسی و به ایرانی بودن خودتان افتخار کنید. بچه ها همیشه عشق و احترامی که شما نسبت به زبان مادریتان دارید را می فهمند و این مساله تاثیر مثبتی رویشان می گذارد.

هر تجربه ای در زمینه آموزش زبان فارسی به کودک دلبندتان دارید یا سوالی در این زمینه، در بخش نظرات با بهترین کودک مطرح کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا