تربیت کودکان

چگونه با پسر بچه ها رفتار کنیم؟ (راهنمای کامل والدین)

bestkid b

بزرگ کردن بچه ها در شرایط امروز مشکل است. اما بزرگ کردن پسر بچه ها بطوریکه در آینده به مردهای قوی و دلسوزی تبدیل شوند، می تواند کمی چالش برانگیز باشد.

در طی دو دهه گذشته، مطالعات بسیاری زیادی انجام شده است که دانش ما را در مورد نحوه تفکر و احساس پسرها گسترش داده است. Michael Reichert، روانشناسی است که در طی چند دهه، تحقیقات بسیاری برروی نحوه ی تربیت فرزندان پسر انجام داده است. او یافته های خود را تحت عنوان «روش بزرگ کردن پسرها» بیان کرده است تا روش صحیح بزرگ کردن آنها و تبدیل شان به مردان کارآمد و قوی را به دیگران یاد دهد.

حتما بخوانید: برای تربیت بهتر، چگونه با بچه ها بطور اصولی رفتار کنیم؟

در اینجا چند نکته ی مهم و کاربردی برای تربیت فرزندان پسر در سنین مختلف آورده شده است. اگر پسر دارید و می خواهید او را در آینده بصورت یک مرد موفق ببینید، در این مطلب با ما همراه شوید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۱- ارزشهای خوب و متعالی را به پسرتان بیاموزید

ارزشهای شما بر نحوه رشد فرزندتان تأثیر می گذارد. از ارزشهای خود به عنوان شیوه های فرزندپروری استفاده کنید و آنها را به کار بگیرید.

کودکی که به او آموزش داده شده است که با افراد دیگر طوری رفتار کند که خود مایل است دیگران با او رفتار کنند، بیشتر اسباب بازی ها و وسایل خود را با دیگران به اشتراک می گذارد. زیرا می فهمد که خودش هم دوست دارد با اسباب بازی های دیگران بازی کند.

کودکی که به او یاد داده می شود که تنها به خودش فکر کند، قادر نخواهد بود با دیگران رابطه ی خوبی برقرار کند. زیرا خود را در همه حال مهمتر از دیگران می داند.

۲- برای پسر خود الگوی مثبتی باشید

کودکان می خواهند در کنار والدین خود باشند. آنها خواهان وقت گذرانی بیشتر و بهتر با مادر و پدرشان هستند.

پسرها برای موفق شدن در زندگی، به یک الگوی مردانه ی قوی نیاز دارند. پدر معمولا نقش مهمی در الگو برداری فرزند پسر دارد. او سعی می کند از رفتار و منش پدر خود الگو برداری کند.

اگر پدر به هر دلیلی در زندگی پسر وجود نداشته باشد، پدر بزرگ، دایی یا یک دوست نزدیک خانوادگی می توانند آن شکاف را پر کنند.

حتما بخوانید: پاسخ به سوالات کودکان در مورد خدا، دین و اعتقادات

داشتن الگوهای مثبت در زندگی پسر ضروری است زیرا فرزندان از الگوهایشان، نحوه ی صحیح زندگی کردن را یاد می گیرند. پسرها به یک پدر یا یک الگوی مثبت مرد نیاز دارند تا بتوانند با آنها اوقات فراغت خود را بگذرانند و چیزهای زیادی در مورد تبدیل شدن به یک مرد موفق و سالم یاد بگیرند.

۳- پسر خود را برای رسیدن به رویاهایش تشویق کنید

کودکان باید رویا داشته باشند. زندگی بدون رویا یک زندگی بدون امید است. سعی کنید به رویا پردازی فرزندتان گوش کنید و او را در راه رسیدن به آنها تشویق و حمایت کنید.

۴- روشهای بهبودی پس از شکست را به پسرتان بیاموزید

شکست بخشی از زندگی است. چگونگی برخورد یک مرد با شکست، بر توانایی های او در طولانی مدت تاثیر خواهد گذاشت. اگر مردی پس از یک شکست، خود را ببازید و قادر به بازپروری و بهبودی نباشد، هرگز موفق نمی شود. مردان در دوران کودکی یاد می گیرند که چگونه پس از شکست دوباره برخیزند و مجددا تلاش کنند.

آموزش فرزند برای امتحان کردن دوباره خود پس از شکست، یک درس ارزشمند است. شما می توانید این کار را با تأکید بر تلاش دوباره انجام دهید.

۵- پسر خود را به یک ورزشکار خوب تبدیل کنید

ورزشکار بودن یک مهارت مهم برای پیشرفت است. ورزش علاوه بر سلامت جسمانی، بر سلامت روان افراد هم تاثیر می گذارد. ما همیشه نمی توانیم در زندگی پیروز شویم. همه افراد شکست هایی در زندگی تجربه می کنند و با ورزش کردن، تحمل شکست آسانتر خواهد شد.

این کار برای برخی سخت تر است. والدین باید از کودکی مهارت ورزش کردن را به پسران خود بیاموزند.

۶- به پسر خود محبت کنید

پسران نیز دقیقاً مانند دختران به محبت احتیاج دارند. محبت به شکل تمجید و همچنین محبت جسمی حاصل می شود. پسران خود را در آغوش بگیرید.

محبت به کودک، به پسر یا دختر بودن فرزند، ارتباطی ندارد. همه به محبت و لمس جسمی نیاز دارند. بغل کردن روشی مهم است که با استفاده از آن می توانیم محبت فیزیکی را به طور روزمره و سالم به فرزندانمان عطا کنیم. به گفته Health Line، هرچه بیشتر پسر خود را به آغوش بکشید، بهتر خواهد بود.

۷- از سنین کودکی، کار کردن را به فرزندتان یاد دهید

اگر مادر هر روز کارهای فرزندش را انجام دهد، او کار کردن را یاد نخواهند گرفت. به پسران خود بیاموزید که در هنگام کار کردن، اخلاق کاری خوبی داشته باشند. آنها با انجام کارهای روزمره شان، مسئولیت و اخلاق کاری خوبی می آموزند.

این آموزش باید از سنین پایین شروع شود. کودک تا سه سالگی می تواند به کارهای ساده خانگی مانند جمع کردن زباله از اتاق، چیدن اسباب بازی ها، مرتب کردن اتاق و کنار گذاشتن لباس های کثیف کمک کند. ممکن است آنها در بدو شروع، عملکرد خوبی از خود نشان ندهند، اما مهم آموزش کودک به کار کردن است.

حتما بخوانید: چطور با بچه لوس برخورد کنیم؟ (دکتر محرری)

۸- هرگز آموزش را متوقف نکنید، فقط نحوه انجام آن را تغییر دهید

“حتی به عنوان یک بزرگسال، ما می توانیم از پدران خود بیاموزیم و بچه های ما می توانند از ما یاد بگیرند.”. ممکن است روش آموزش در سنین مختلف تغییر کند، اما ما همیشه باید درس زندگی را به فرزندان خود بیاموزیم.

۹- با او دعا کنید

تماشای دعا و دعا کردن با شما، به پسر کمک می کند تا با خدای خود راز و نیاز کند و به قدرت خدا پی ببرد.

۱۰- با او صادق باشید

شما احتمالاً تابحال، اشتباهات زیادی کرده اید. با این حال، بچه هایتان، بینش متفاوتی از شخصیت شما دارند. صادق باشید و به آنها بگویید که اشتباه کرده اید، اما از اشتباهاتتان درس گرفته اید. به اینصورت شما به فرزندتان یاد می دهید تا اشتباهات شما را تکرار نکند.

حتما بخوانید: اضطراب در کودکان دبستانی: علائم و بهترین راهکارهای موجود (تحقیقات جدید)

۱۱- او را تأیید کنید

آیا پسر شما می داند که درباره او چه فکر می کنید؟ او را ستایش و تمجید کنید. به پسر خود بگویید که از داشتنش خوشحال هستید و به او افتخار می کنید. به این ترتیب، او به ارزش خود نزد شما پی می برد.

بهبود نگرش پسرها به جنس مخالف

چگونه می توانیم در پسرانمان یک نگرش سالم نسبت به جنس مخالف ایجاد کنیم؟ در اینجا چند ایده آورده شده است:

  • آموزش اجتماعی و عاطفی را تمرین کنید

بسیاری افراد فکر می کنند که بیان احساسات تنها مربوط به دخترهاست اما تمرین برخی مهارت های خاص منجر به ایجاد روابط صمیمی می شود.

به جای پنهان کردن احساسات خود، پسران را ترغیب کنید تا احساسات شان را ابراز کنند. به گفته کارشناسان، مهارت های درون بینی، نشان دادن احساسات و برقراری ارتباط با دیگران، اثری مهم در پیشگیری از بروز خشونت مردان علیه زنان، دارد.

  • از کلیشه ها خودداری کنید

رسانه های عمومی غالباً به مردها آموزش می دهند که می توانند عصبانیت خود را روی زنها خالی کنند، یا این طبیعی است که اگر زنان توجه لازم را به آنها نکنند، عصبانی شوند. ما به عنوان والدین،​​ باید با این عقیده مبارزه کنیم و به فرزندمان یاد دهیم که حق چنین کاری را ندارد. اما بیشتر والدین چنین کاری نمی کنند. طبق یک نظرسنجی از دانشگاه هاروارد، اکثر جوانان هرگز با والدین خود در مورد اشکال مختلف سوء رفتار صحبت نکرده اند.

  • در مورد احساسات صادقانه و صریح صحبت کنید و به پسرتان یاد دهید که چگونه با دخترها رفتار کنند

در فرهنگ ما، آسیب پذیری مترادف ضعف و احساس عدم کفایت است. به همین دلیل بسیاری از مردها، زنها را موجودی ضعیف تلقی می کنند.

کارشناسان عقیده دارند که مکالمه صادقانه و آزاد بهترین راه برای غلبه بر این رفتارهای منفی است. از پسران خود بپرسید که چرا فکر می کنند پسران یا مردان دیگر می توانند زنان را تحقیر کنند؟ از آنها بپرسید معنی پسر بودن چیست. به آنچه می گویند گوش دهید و به آنها کمک کنید به کلیشه ها توجه نکنند.

بگذارید پسران بدانند که طبیعی است که دخترها آسیب پذیر باشند، گریه کنند و از آنها کمک بخواهند.

  • به پسران بیاموزید که برای دخترها نیز ارزش قائل شوند

اگر پسرتان در مهدکودک یا پیش دبستانی، با دختر بچه ها همکلاس است، به او یاد دهید که با آنها با احترام و ارزش رفتار کند.

روابط یکی از مهمترین بخش های زندگی ما برای رفاه، خوشبختی و پرورش مهارت های زندگی است. اما در مورد بزرگ کردن پسرها، ممکن است دوستی با جنس مخالف از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

حتما بخوانید: چگونه با کودکان دبستانی رفتار کنیم؟ (تحقیقات جدید)

دوستی پسرها در سنین کودکی با دخترها بسیار ارزشمند است زیرا آنها احترام به زنان و رفتار سالم نسبت به آنها را از ابتدا آموزش می بینند. به این ترتیب پسرها به راحتی با دخترها صحبت می کنند، مکالمات صمیمی را تجربه می کنند و احساسات خود را شناسایی و بیان می کنند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا