آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

۱۰ تا از بهترین اپلیکیشن های بازی برای کودکان (آیفون و اندروید)

bestkid b

برنامه هایی که در لیست زیر معرفی می شوند، بسیار مفید بوده و برای تقویت خلاقیت کودک و مهارت های حل مسئله به کار می روند. پس اگر می خواهید فرزندتان اوقات خوبی سپری کند، می توانید بازی های زیر را برای او دانلود کنید تا از آنها لذت ببرد. اما والدین نباید فراموش کنند که مدت زمان بازی را محدود کنند چون این می تواند موجب آسیب به چشم های کودک و یا اعتیاد به تلفن همراه شود. ضمنا بهترین بازیهای گوشی اندروید در اینجا معرفی شده اند.

۱۰ تا از بهترین بازی های اندروید و ios برای کودکان

این روزها بچه ها کمتر از کامپیوتر استفاده می کنند و بجای آن از تبلت یا گوشی استفاده می نمایند. این بازی ها هم قابل استفاده در تبلت و گوشی هستند.

طبق گفته های Google، همه موارد موجود در این لیست، با امتیاز ۳+ رتبه بندی شده اند و حتی برای کودکان بسیار خردسال نیز ایمن هستند. با این حال، اپل بیشتر این بازی ها را با امتیاز ۴+ (به جز Super Stickman Golf و Spaceteam که ۹+ هستند)، رتبه بندی می کند. کنترل این بازی ها بسیار ساده و آسان است و در عین حال سرگرم کننده هستند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۱- Sago Mini Friends چند بازی کوچک

Sago Mini Friends شامل چندین بازی کوچک دیگر است. در این بازی‌ ها مهارت ‌های حل معماها و خلاقیت کودک بهبود پیدا می ‌کند. این بازی با انتخاب یک کارکتر رنگارنگ شروع می‌ شود و با آن می ‌توانید به خانه‌ های همسایه های خود سر بزنید.

در خانه ‌ای را بزنید تا به داخل خانه دعوت شوید. شما می ‌توانید از تفریح‌ های متنوعی در اینجا لذت ببرید. این موارد مانند کوبیدن میخ به خانه پرندگان، لباس پوشیدن و حتی خوردن یک خوراکی است.

همه چیز در این بازی رنگارنگ و شاد است. اگر یکی از دوستان شما به خاطر درست تقسیم نشدن خوراکی ‌ها ناراحت شد، می ‌توانید با او همدردی هم کنید. Sago Mini Friends را برای Android و iOS از اینجا Android  و  iOS دریافت کنید. نسخه ویندزو کامپیوتر نیز در اینجا Windows PC version موجود است. این بازی دارای IAP یا تبلیغات نیست.

۲- Lego Creator Islands لگوسازی

همه ی والدین دوست دارند فرزندانشان بجای بازی های لگویی که در اینترنت موجود است، با لگوهای واقعی بازی کنند. اما اگر لگوهای واقعی در دسترس نباشند، می توانید از این بازی استفاده کنید.

در این بازی جالب شما باید اقدام به ساخت یک جزیره بزرگ با استفاده از ابزارها و ساختمان های موجود کنید. در این بازی پس از ساخت هر ساختمان به شما مقداری امتیاز و سکه داده می شود که با استفاده از آن ها میتوانید ساختمان های بلند تر و بزرگ تری بسازید. این بازی به صورت ۲ بعدی شبیه سازی شده و ابزارهای موجود در بازی برای ساخت بناها کاملا متنوع است. Lego Creator Islands را برای Android و iOS از اینجا  Android  و  iOS دانلود کنید. این بازی بدون تبلیغات است.

حتما بخوانید: مضرات موبایل برای چشم کودکان + ۱۰ روش حل مشکل

۳- Toca Kitchen 2 آشپزخانه کوچک

اگر فرزند شما به طور مرتب از تبلت و گوشی استفاده می کند، احتمالاً قبلاً تعدادی از بازی های Toca Boca را نصب کرده است. این بازی ها ترکیبی هوشمندانه از آموزش و بازی هستند و Toca Kitchen 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

همانطور که انتظار دارید، Toca Kitchen 2 در مورد آشپزی است. این بازی شما را به ایجاد وعده های غذایی با سلیقه ی خودتان دعوت می کند. دستور العمل های طبخ غذای خودتان را ابداع کنید و خلاقیت های خود را تا جایی که می توانید به کار بگیرید.

Toca Kitchen 2 را برای Android از اینجا Get Toca Kitchen 2 for Android دریافت کنید. این بازی دارای تبلیغات نیست. نسخه ی iOS نیز در اینجا  A paid version exists for iOS در دسترس است.

۴- Llama Spit Spit هیجان کودکانه

Llama Spit Spit یک بازی هیجان انگیز است که سلاح های قدرتمندی در آن وجود دارد. این بازی برای کودکان پرهیجان بسیار مناسب است.

کنترل این بازی بسیار ساده هستند به این معنی که حتی کودکان کم سن نیز می توانند از آن استفاده کنند. کاراکتر اصلی یک شتر آمریکایی است که باید دشمن خود را شکست دهد. از اسلحه‌ های آسان شروع کرده و با اسلحه‌های حرفه ‌ای ‌تر پیش بروید.

این بازی هم مثل دیگر بازی های بالا، بدون تبلیغات است. برای دانلود نسخه ی اندروید و ios، اینجا Android  و iOS را کلیک کنید.

حتما بخوانید: ۶ اپلیکیشن برتر آموزش قرآن برای کودکان (دانلود رایگان)

۵- Disney Crossy Road عبور از خیابان

این یک بازی سرگرم کننده برای کودکان است. ‏‏Disney Crossy Road یک بازی ماجراجویی از استودیوی بازی سازی Disney می باشد. در اینجا باید از جاده عبور کنید بدون اینکه آسیبی به شما برسد. هدف شما در این بازی این است که باید از یک جاده شلوغ رد شوید، اما مراقب باشید به اتومبیل‌ها برخورد نکنید یا اینکه مواظب باشید از رویتان رد نشوند. طی کردن راه در این بازی پایان ندارد و هرچه بیشتر از موانع عبور کنید امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد و شخصیت های معروف دیزنی را برای خود جمع آوری کنید! با ادامه ی بازی، می توانید سکه های بیشتری جمع کنید و بنابراین امتیاز خود را بالا ببرید. این بازی دارای تبلیغات و دارای IAP هایی برای خرید شخصیت های جدید است.

برای دانلود نسخه ی Android و iOS اینجاAndroid  و  iOS را کلیک کنید.

۶- Frisbee Forever 2 فریزبی

بازی Frisbee Forever 2، نسخه ی دوم از بازی Frisbee forever است که سازندگان آن پس از موفقیت نسخه ی اول تصمیم به ساخت نسخه ی دوم این بازی محبوب گرفتند. در این بازی شما باید یک بشقاب پرنده را از میان مسیرهای پر پیچ و خم عبور بدهید و ستاره های مختلف موجود در مسیرتان را جمع آوری کنید. در مراحل مختلف از بازی با بشقاب پرنده ی خود به مکان های زیبایی مانند لبه آتشفشان، بالای رودخانه، جنگل های انبوه، دشت های بی پایان، اقیانوس ها و اطراف اروپا سفر می کنید.

برای رسید به چک پوینت های بازی، باید مراقب باشید تا به موانع موجود در مسیرتان برخورد نکنید. با پیشرفت در مراحل و بالا رفتن امتیاز می توانید بشقاب پرنده های جدید با طراحی مختلف را آزاد کنید و کلکسیون مختلف خود را از بشقاب پرنده ها کامل کنید.

Frisbee Forever 2 را برای Android و iOS از اینجا  Android  و  iOS دانلود کنید.

حتما بخوانید: ۴ تا از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای آموزش زبان به کودکان

۷- Fruit Ninja نینجا و میوه

در بازی زیبای Fruit Ninja، انگشت شما به یک شمشیر مجازی تبدیل می شود و قطعات میوه ای که روی صفحه قرار می گیرند را متلاشی می کنید. در اینجا باید سعی کنید از ترکیدن بمب های بازی اجتناب کنید. در این بازی شما به عنوان یک نینجا به جنگ میوه ها می روید، سرعت عمل خود را در نشانه گیری میوه‌های آبدار افزایش دهید و با ضربه زدن به موقع، آن‌ها را به چند قسمت تبدیل کنید. شاید این کار ابتدا ساده به نظر برسد ولی مراحل با بالا رفتن مراحل سختتر می ‌شود.

این یک بازی ایده آل برای تبلت است زیرا به مهارت خاصی نیاز ندارد و کودکان در کنار هم می توانند از آن لذت ببرند.

دریافت Fruit Ninja از این لینک  Android and iOS امکان پذیر است.

۸- Mekorama حرکت روی ساختمانها

در این بازی در نقش ربات کوچکی قرار می گیرید و در خانه‌ ها و سازه ‌های متنوعی قرار داده می شوید که باید از سد موانع و تله ‌های موجود در آنها عبور کنید.

این یک تجربه جذاب و متفکرانه است و برای بازی والدین یا کودک در تبلت مناسب است. با این بازی شما می توانید با هم روی معماها کار کنید. این ربات را در ۵۰ مرحله فکری و هیجان انگیز برای رسیدن به خانه ‌اش راهنمایی کنید.

Mekorama را برای Android و iOS از اینجا Android and iOS دریافت کنید.

حتما بخوانید: معرفی ۵ کلاس آموزشی که حتما کودکان خود را باید به آنها بفرستید!

۹- Super Stickman Golf 3 گلف کودکان

بازی گلف مورد علاقه ی کودکان نیست اما این بازی می تواند برای آنها سرگرم کننده باشد. گرافیک شاد و رنگارنگ بازی باعث شده است تا بازی با آن حتی برای ساعت ‌های متوالی لذت‌ بخش باشد و کودک را دچار یکنواختی و بی حوصلگی نکند. طراحی HD و استفاده از رنگ‌ های زنده در طراحی المان‌ های بازی باعث شده است تا این بازی نه تنها برای بزرگسالان، بلکه برای کودکان نیز جذاب باشد. صداگذاری بازی خیلی ویژه و خاص نیست اما در حد یک بازی ساده قابل قبول و جذاب است و می ‌تواند علاوه بر کمک به تمرکز در زدن ضربات، مانع سر رفتن حوصله ‌ی کودک در طول بازی نیز شود.

Super Android Stickman Golf 3 را برای Android و iOS از اینجا Android  و  iOS دریافت کنید.

۱۰- Spaceteam تیم عالی

این بازی بهترین بازی برای کار گروهی کودکان است. بازی Spaceteam یک محیط عالی فراهم می ‌کند تا بچه ‌ها به عنوان یک تیم کار با هم کنند.

وقتی گوشی ‌های بچه ها به هم وصل شد، بازی بر روی صفحه نمایان می ‌شود. کودک با دکمه‌ ها، سوئیچ‌ ها و دستورالعمل‌ های حساس به زمان، نیاز به ایجاد هماهنگی و پیشی جستن از ستاره در حال سقوط را دارد.

Spaceteam را برای Android و iOS از اینجا  Android  و  iOS دریافت کنید.

حتما بخوانید: ۹ اپلیکیشن آموزشی برتر همراه با بازی برای کودکان (جهانی)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا