آموزش زبان انگلیسی به کودکان به زبان ساده

نحوه آموزش حروف الفبا، اعداد، رنگ ها و ساعت به کودکان (فارسی و انگلیسی)

bestkid b

چهار موضوع بسیار مهم چه در آموزش زبان فارسی و آموزش زبان انگلیسی به کودکان، حروف الفبا، اعداد، رنگ ها و گفتن ساعت. در این پست با کمک مطالعات گسترده انجام شده توسط موسسات آموزش زبان خارج از کشور، نحوه آموزش این موارد را به طور اصولی شرح می دهیم.

این پست، هم برای آموزش الفبا، اعداد، رنگ ها وساعت به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی به کودکان بسیار مفید است.

۱-نحوه آموزش حروف الفبا  به کودکان

ببینید کودکتان چه زمانی آمادگی دارد؟ کودک زمانی آمادگی دارد که وقتی شما دارید الفبا را بلند بلند می خوانید، با شما همراهی می کند یا به عکسی از حروف انگلیسی اشاره می کند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

آرام آرام و با حوصله: حروف انگلیسی ۲۶ حرف دارد که برای یادگیری یک کودکی که اندازه یک سنجاب است، خیلی کم نیست.

آوازهای ABC برایش بخوانید: بدون اینکه از آنها بخواهید با شما همراهی کنند، آواز حروف انگلیسی بخوانید، مطمئن باشید که ناخودآگاه از شما کپی می کنند.

کارتون یا کلیپ هایی که در آنها الفبا با اهنگ خوانده می شود: بهمراه کودکتان بصورت آنلاین این ویدیو ها را تماشا کنید. کافی ست دریوتیوب سرچ کنید: English Alphabet song clips for child

از حروف الفبا در بازی ها استفاده کنید: از این حروف الفبا در اسباب بازی فروشی ها یا فروشگاه های دنیای کودکان فراوان یافت می شود. حتی می توانید از بازی های موبایل یا تبلت که در آنها از حروف الفبا استفاده می شود دانلود کنید و با کودک بازی کنید.

ممکن است برای شما مفید باشد: سن مناسب یادگیری کامپیوتر و زبان انگلیسی برای کودکان؟

۲-نحوه آموزش اعداد  به کودکان

در گام اول فقط تا ۱۰ بشمارید: یک نکته بسیار مهم در اینجا این است که به کودک آموزش دهید کدام عدد بزرگ تر است. ترتیب شمارش را به کمک آواز خواندن (دقیقا مثل حروف الفبا) با کودک تمرین کنید. ولی هر چه از ۱ به سمت ۱۰ می روید صدای تان را بلندتر کنید تا کودک متوجه بزرگ تر شدن عدد شود.

در گام دوم از ۱۰ تا ۱ بشمارید: در این مرحله از بدن خود کودک استفاده کنید! وقتی عدد ۱۰ را می خوانید، به بالای سر او اشاره کنید و قدش را نشان دهید، عدد ۹ را تا زیر چانه اون نشان دهید و هر چه اعداد کوچک تر می شوند دست خود را پایین تر بیاورید تا به عدد ۱ برسید (نوک انگشتان پا)

در گام سوم اشیا را بشمارید: مثلا ۵ تا سیب یا هرچیزی که دوست دارد جلو او بچینید و شروع به شمردن کنید. یکی از آنها را بردارید و دوباره بشمرید

از بازی های کامپیوتری یا گوشی یا تبلت استفاده کنید: بازی های کامپیوتر برای آموزش اعداد به کودکان را در گوگل سرچ کنید. در کنار آن انیمیشن ها یا کارتون هایی وجود دارند که به شمارش کودک کمک می کنند مثل ۵ little monkes یا همان ۵ میمون بازیگوش

در گام های بعدی خواندن و نوشتن اعداد را به کودک یاد دهید: به کمک اعداد پلاستیکی یا کتاب های آموزش اعداد انگلیسی، زمانی که یک عدد را می بینید، با صدای بلند و خوانا برای کودک بخوانید و به آن عدد اشاره کنید. و بعد از کودک بخواهید تا شکل آن را برای شما نقاشی کند و به او جایزه بدهید یا برای او دست بزنید. کم کم نوشتن و خواندن اعداد را هم یاد می گیرد.

۳-نحوه آموزش رنگ ها  به کودک

از پازل های رنگی و بازی ها استفاده کنید: کودکان به پازل ها وفلش کاردها یا بازی هایی مثل Candyland علاقه زیادی نشان می دهند. از انها استفاده کنید و رنگ ها را مدام به کودک گوشزد کنید

از شخصیت های محبوب کارتونی استفاده کنید: مثلا کودکی از باب اسفنجی خوشش می آید یا از پاتریک یا از شرک. تاثیر آموزش رنگ با استفاده از شخصیت های محبوب فوق العاده است!

حتما از بازی های گوشی یا تبلت آموزش رنگ استفاده کنید:  کافی است در گوگل برای “بازی های آموزش رنگها به انگلیسی” برای کودکان سرچ کنید.

دقت کنید که همه این موارد+آموزش های مهم انگلیسی دیگر را تنها با کمک این نرم افزار و بدون دردسر می توانید به کودک آموزش دهید

۴-نحوه آموزش ساعت به کودک

این یکی کمی زمان بیشتری نیاز دارد.

شمارش تا عدد ۶۰ را با کودک تمرین کنید: چون برای گفتن دقیقه، نیاز به یادگیری شمارش تا عدد ۶۰ داریم. به همراه کودک از ۱ تا ۶۰ را روی کاغذ بنویسید. وقتی یاد گرفت به سراغ گام بعدی بروید.

به کودک یاد بدهید که در دسته های ۵ تایی بنویسد: یعنی ۵-۱۰-۱۵-۲۰-.. پنج تا پنج تا.

کلیات زمان و ساعت را به کودک بگویید: مفاهیمی مثل صبح، ظهر و شب. مثلا از او بپرسید که ما چه زمانی صبحانه می خوریم یا سوالات اینچنینی که یک فعالیت مهم را از او می پرسد.

باکمک کودک یک ساعت بسازید: اگر یک ساعت عقربه ای به دیوار خانه آویزان کرده اید، آن را پایین بیاورید و خودتان بهمراه کودکتان یکی مشابه آن را با کاغذ بسازید و آن را با مداد به چهار بخش تقسیم کنید. و بعد اعداد و برچسب ها را به آن بزنید.

دو فلش به عقربه ها بچسبانید، روی یکی از آنها ساعت و روی یکی دقیقه را بنویسید. به این ترتیب و با همراهی کودک، ساعت های مختلف را به زبان انگلیسی شروع به گفتن کنید تا کودک جای عقربه ساعت و دقیقه شمار را درست بگذارد.

این تمرین نیاز به وقت بیشتری دارد ولی بسیار موثر است.

شما هم اگر تجربه ای در زمینه آموزش کودکان دارید، با ما در میان بگذارید

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا