تغذیه کودک

نحوه پخت سوپ بسیار مقوی برای درمان سرماخوردگی کودک

bestkid b

کودکان به علت اینکه سیستم ایمنی شان هنوز به طور کامل مقاوم نشده مرتباً دچار سرماخوردگی میشوند و این موضوع باعث نگرانی والدین می شود. در این مطلب قصد داریم نحوه پخت یک سوپ عالی و بسیار مقوی برای درمان سرماخوردگی کودکان را به شما آموزش دهیم. پس اگر تصمیم دارید یک سوپ خوشمزه و مقوی برای کودک دلبندتان آماده کنید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

مقدمه:

یکی از بیماری هایی که همه کودکان با آن مواجه می شوند سرماخوردگی است این بیماری عفونی دستگاه تنفسی را مختل می کند و باعث ضعیف شدن بیمار می گردد . اکثر کودکان به خصوص در فصل پاییز و زمستان بطور پی در پی سرما می خورند و والدین هم مجبورند برای بهتر شدن حالشان آنها را به پزشک ببرند. اما حقیقتی که وجود دارد این است که کودکان از خوردن داروها امتناع می ورزند. پس تنها چاره ای که والدین دارند این است که دست به کار شوند و سوپی را تهیه کنند تا کودک با خوردن آن بهبود یابد در ادامه با طرز تهیه یک نمونه سوپ عالی برای درمان سرماخوردگی کودکان آشنا می شوید.

 

فیلم آموزش درست کردن سوپ مخصوص سرماخوردگی:

 

 

والدین بخوانند : بهترین و جدیدترین روش درمان سرماخوردگی کودکان چیست؟ (قطعی و سریع)

در این قسمت طرز تهیه یک نمونه سوپ که برای درمان سرماخوردگی کودکان مناسب می باشد را خواهید آموخت. با مطالعه جدول زیر میبینید که مواد اولیه برای درست کردن این سوپ چه چیزهایی هستند پس ابتدا مواد اولیه را آماده کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

شماره مواد اولیه لازم برای سوپ سرماخوردگی مقدار مواد
۱ مرغ ۲۰۰ گرم
۲ رشته فرنگی ۱ فنجان
۳ روغن کنجد ۳ قاشق غذا خوری
۴ شوید ساتوری شده ۳ قاشق غذا خوری
۵ پیاز نگینی شده ۱ عدد متوسط
۶ آب ۵ لیوان
۷ لیمو عمانی ۱ عدد
۸ مک به میزان لازم
۹ زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه:

برای درمان سرما خوردگی بهتر است تمام مواد داخل آب پخته شوند. به این صورت که بعد از اینکه نیم ساعت مرغ را آب پز کردید مواد را داخل ظرف مورد نظر برای طبخ سوپ بریزید و همه را با هم طبخ کنید. می توانید این سوپ را در یک یا دو وعده در طول روز به کودکتان بدهید تا سرماخوردگی وی هرچه زود تر درمان شود.

سوپ-سرماخوردگی۱

همچنین بخوانید : علائم آلرژی و جدیدترین روش درمان خانگی-گیاهی آلرژی کودکان چیست؟

6 تاثیر فوق العاده سوپ بر درمان سرماخوردگی کودک

به هنگام سرما خوردگی چه کودک و چه بزرگسال اشتهای خود را از دست میدهد و غذا خوردن برای فرد سرماخورده کاری بسیار عذاب اور میباشد اما نباید فراموش کنیم که تغذیه در زمان مریضی مهم ترین نقش را دارد و یکی از غذاهایی که غنی از ویتامین میباشد و خوردن آن اسان هست سوپ می باشد. خوردن سوپ می‌تواند در درمان سرماخوردگی کودکان مزایای متعددی داشته باشد. در زیر مهم ترین این مزایا آورده شده است:

۱- تامین مایعات: خوردن سوپ، به کودکان کمک می‌کند تا مایعات بیشتری دریافت کنند. این امر مهم است زیرا در زمان سرماخوردگی، بدن بیشتر نیاز به مایعات دارد تا از دیگر علائم مانند تب و خشکی حلق کمک بگیرد.

۲- آرامش بخش: حرارت سوپ و بخار آن می‌تواند به خنک کردن و آرامش بخشیدن حلق کودکان کمک کند. این امکان وجود دارد که باعث کاهش التهابات حلق شود.

۳- تقویت سیستم ایمنی: برخی از مواد موجود در سوپ مانند سبزیجات و گیاهان دارویی می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کرده و به بهبود سریعتر وضعیت سلامتی کمک کنند.

۴- تسکین سیستم گوارشی: سوپ حاوی مواد مغذی است که می‌توانند به بهبود تخلیه مخاط از مجاری تنفسی و سیستم گوارشی کمک کنند و در نتیجه، بهترین هضم غذا را فراهم کنند.

۵- انرژی فوری: کودکان ممکن است در زمان سرماخوردگی اشتها کمتری داشته باشند. سوپ حاوی مقدار زیادی مایع و انرژی است و می‌تواند به کودکان انرژی لازم را برای مقابله با بیماری بدهد.

۶- سهولت هضم: مواد موجود در سوپ معمولاً آسان‌تر هضم می‌شوند، که می‌تواند در شرایطی که کودکان احتمالاً از اشتهای کمی رنج می‌برند، کمک کند.

توجه داشته باشید که در صورتی که کودکان علائم سرماخوردگی دارند، مهمترین اقدام همچنان مراجعه به پزشک و پیروی از دستورات اوست. همچنین، تنها مصرف سوپ به تنهایی کافی نیست، و باید به همراه مراقبت‌های دیگر نظیر استراحت و مصرف داروهای توصیه شده توسط پزشک صورت گیرد.

امیدواریم با آماده کردن این سوپ برای کودکتان هرچه سریعتر سرماخوردگی وی درمان شود و به حالت عادی برگردد. چنانچه سؤالی در مورد این موضوع دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    پسری دارم سه سال ونیه با وزن ۲۳ کیلو.
    الان ۶روزه سرما خورده و بسیار کم غذا شده.حالش رو به بهبودیه ولی غذاهایی رو که قبلا با اشتیاق کامل حتی موقع سرماخوردگی می خورد دیگه نمی خوره. اصلا فکر می کنم الگوی غذا خوردنش عوض شده. قبلا همه چی میخورد. یه مدتی هم هست از دستشویی رفتن خیلی می ترسه.یه بار تو دستشویی عنکبوت دیده دیگه نمیره دستشویی.
    خیلی مشکل پیدا کردم. حتی روی توالت فرنگی بچه گانه بیرون از حمام و دستشویی هم نمی شینه
    انگار یه جوری شده از همه چیز می ترسه. نگرانم چی کار کنم. لطفا راهنما ئیم کنین. ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا