تربیت کودکان

۲۰ نکته بسیار مهم و کلیدی برای تربیت اولاد شما +فیلم آموزشی

bestkid b

تربیت کودک یکی از مهم ترین مسائلی است که هر پدر و مادری باید در وهله ی اول به آن توجه داشته باشند و سعی کنند کودک را به درستی تربیت کنند .چون کودک تربیت شده  فردا وارد جامعه می شود اگر به درستی تربیت نشود مسلما فرد خوبی در اجتماع نخواهد شد. در این مطلب ما به بیانچند مورد از نکاتی که باید در تربیت کودک مورد توجه قرار گیرد اشاره می کنیم امیدواریم که مفید باشند. 

مقدمه:

میزان عشق و محبت و محدودیت هایی که در مورد تربیت کودکان به میان می آید، با نحوه برخوردی که والدین با فرزندان خود دارند، ارتباط مستقیمی دارد. والدین باید با محبتی که به فرزندان خود ابراز می کنند به آن ها احساس آرامش داده و به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنند و به گفت وگو بنشینند. هم چنین با محدودیت هایی که برای فرزندان خود قایل می شوند می توانند به صورت متعادل، غیرفعال و سلطه جویانه در برابر کودکان خود ظاهر شوند. به این معنا که می توانند عکس العمل متعادلی در مقابل رفتار کودک خود نشان دهند، یا نسبت به رفتار او هیچ گونه عکس العملی از خود نشان ندهند و یا نهایتا عکس العمل تندی نشان داده و به صورت سلطه جویانه در مقابل او ظاهر شوند.

حتما بخوانید: تربیت کودک از دیدگاه دکتر شهرام اسلامی (واکسن روانی کودک)


بخش اول – ۲۰ نکته ی مهم برای تربیت اولاد شما

  1. تقویت خودباوری و اعتماد بنفس در کودک: صدای شما، حرکات بدنتان و طرز رفتارتان و اینکه آیا یک پدریا مادر دارای اعتماد بنفس هستید باعث می شود کودک شما هم دقیقا همانگونه شود. مثلا برای موفقیت های کوچک آنها هدیه بخرید یا اینکه به آنها بگویید هیچ اشکالی ندارد اگر گاهی در زندگی اشتباهی مرتکب شوند.
  2. برای کودکان تان وقت بگذارید، باور کنید هیچ چیز از این مهم تر نیست! حتما وقت هایی برای بیرون رفتن و شام خوردن، پارک رفتن، بازی کردن با کودک کنار بگذارید. حتی می توانید برای تشویق کودک، برنامه شب ویژه را اجرا کنید (وقتی کودک کار خوبی انجام می دهد، به او بگویید که مثلا فردا شب با خانواده بیرون می روید و کیک می خورید یا … )
  3. آماده کردن یک محیط امن و مورد علاقه
  4. ایجاد محیط یادگیری با کمک اسباب بازی ها، برنامه های اموزشی تلویزیونی یا سی دی های آموزشی استاندارد
  5. آموزش انضباط به کودکان با وادار کردن آنها به انجام کارهای شخصی شان بخصوص مرتب کردن اتاق و سرجای خود گذاشتن وسایل بعد از بازی کودک
  6. پدر و مادر شادی باشید تا این شادی به کودکان تان هم منتقل شود و خواهید دید که چطور زندگی تان را روی چرخ شادی قرار می دهند.
  7. اگر در بین کودکان تان، یکی خجالتی تر است، بیشتر حواستان را به او متمرکز کنید زیرا این گونه کودکان بیشتر در معرض اختلالات روانی و عصبی خواهند بود.
  8. قوانین واضح وضع کنید و به آنها پایدار بمانید. مثلا اینکه کودک حتما باید بعد از بازی وسایل خود را سرجایش بگذارد در غیر این صورت خبری از شهربازی نیست.
  9. از بحث مستقیم برای برخورد با قانون شکنی استفاده کنید
  10. پرورش کودک
  11. در زمان حال زندگی کنید: به کودک راجب آینده و تاثیرات بعدی کارهایش نگویید، از کلماتی استفاده کنید که کودک در حال حاضر درک می کند زیرا تحقیقات جدید نشان داده اند که کودکان فقط و فقط در لحظه یا زمان حال زندگی می کنند.
  12. نه گفتن را به کودک خود بیاموزید
  13. محبت خود را به همسرتان در جلوی کودکتان ابراز کنید
  14. الگویی شایسته برای فرزندتان باشید
  15. وقتی که به خطایی مرتکب می شوید به آن اعتراف کنید
  16. پشت سر کودک خود حرف نزنید
  17. از او تمجید کنید
  18. وقتی باکودک خود هستید، بیشتر حواستان را به او متمرکز کنید نه به ایمیل زدن یا تلفن های کاری
  19. در برابر رفتار ناپسند کودک تان قاطعانه عمل کنید.
  20. به کودکتان یک ترفند شجاعت را آموزش دهید.(اینکه به رنگ چشمان دیگران توجه کنند و این باعث میشود که ارتباط چشمی برقرار شودو کودک از اینکه از به چشمان دیگران نگاه کند هیچ ابایی ندارد)
  21. کودک را لوس بار نیاورید
  22. برای او تشریح کنید که آدم خوب چه آدمیست

بخش دوم – نکاتی در مورد تربیت فرزند (ویدئو)

 

کودک در کنار پدر و مادر خود احساس آرامش می کند و سعی می کند از رفتار آنها الگوبرداری کند پدر و مادر ها باید مواظب رفتار خودشان باشند و اگر اشتباهی در رفتارشان وجود دارد آن را اصلاح کنند و که کودک تحت تاثیر آن رفتار قرار نگیرد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

امیدواریم که مطالب مفید باشند اگر که سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا به آنها پاسخ دهیم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا